Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Ανάβαση στο Ροϊδοβούνι της Κόνιτσας

Το Ροϊδοβούνι με ύψος 1977 μέτρα (ή κατά άλλους 1985 μ.) είναι η δεύτερη σε ύψος κορυφή της Τραπεζίτσας, του βουνού που ορθώνεται πάνω από την Κόνιτσα. Η κορυφή αυτή είναι επίσης γνωστή και ως «Τρόχαλα», όπως συνηθίζεται να λέγεται στα γειτονικά χωριά της «λάκκας του Αώου».

Η ανάβαση προς τη κορυφή γίνεται ακολουθώντας αρχικά την ίδια πορεία που μας οδηγεί και στη κορυφή της Τραπεζίτσας. Έτσι στη περιοχή του προφήτη Ηλία, στο «διάσελο Μακροβουνίου» που βρίσκεται πάνω από τη Κόνιτσα, στον επαρχιακό δρόμο που οδηγεί από την όμορφη αυτή κωμόπολη της Ηπείρου προς τα χωριά της «λάκκας Αώου», βρίσκουμε το μονοπάτι της διαδρομής μας, που μας δίνει τη δυνατότητα να περπατήσουμε μέσα σ' ένα από τα πιο όμορφα πευκοδάση της περιοχής.
Ξεκινώντας την ανηφορική μας πορεία περνάμε αρχικά από την περιοχή των «Ασπροχωμάτων» ενώ στη συνέχεια συναντάμε τη διασταύρωση για τα «Αημηνάδα», στην οποία εμείς ακολουθούμε το βέλος που μας δείχνει τη διαδρομή προς τη Τραπεζίτσα. Ακολουθεί το πέρασμα μας από τη περιοχή της «λακκιάς Γόνη» και ύστερα, αφού έχουμε συμπληρώσει περίπου 1 ½ ώρας ανάβασης, φτάνουμε στη διακλάδωση όπου το μονοπάτι μας χωρίζεται και σε δυο διαφορετικές διαδρομές που οδηγούν προς τις δυο κορυφές του βουνού. Στο σημείο αυτό εμείς ακολουθούμε την υπόδειξη για το Ροϊδοβούνι. Μέχρι το σημείο αυτό η σήμανση του μονοπατιού είναι συχνή και επαρκέστατη.
Αφήνουμε πίσω μας τη διασταύρωση και αρχίζουμε πλέον να κινούμαστε προς το Ροϊδοβούνι. Ύστερα από ½ ώρα πορείας φτάνουμε στον «λαιμό» μιας πλαγιάς, από τον οποίο βλέπουμε ανάμεσα από τα πανύψηλα πεύκα να ξεπροβάλουν εντυπωσιακά στην απέναντι πλευρά οι βραχώδεις όγκοι των κορυφών της Τύμφης.
Στο σημείο αυτό δεν υπάρχει κάποια σήμανση και τα μονοπάτι είναι αρκετά δυσδιάκριτο. Η διαδρομή μας δεν στρίβει ούτε αριστερά ούτε δεξιά αλλά περνάει στην απέναντι πλευρά και αρχίζει να κατηφορίζει. Σύντομα συναντάμε μια παλιά παράγκα και τα ίχνη από κάποια  εγκαταλειμμένη πλέον στάνη. Βρισκόμαστε στη περιοχή της «Καρουτιάς» και στο σημείο αυτό συναντάμε και τη μοναδική βρύση στην πορεία μας.
Από εδώ και πέρα η διαδρομή μας γίνεται σε ένα μονοπάτι που σε κάποια σημεία του χρειάζεται μια πιο αυξημένη προσοχή για να διανυθεί, ενώ και η σήμανση του σε ορισμένα τμήματα του είναι λίγο προβληματική. Η πλούσια βλάστηση συνεχίζει να μας ακολουθεί και όσο πλησιάζουμε προς τη κορυφή, σταδιακά η μαύρη πεύκη αντικαθιστάτε από τη λευκή. Τα περίφημα και όμορφα ρόμπολα, που μερικά από αυτά, χτυπημένα όπως είναι από τους κεραυνούς μοιάζουν σαν φυσικά γλυπτά τοποθετημένα εκεί για να ομορφύνουν ακόμη περισσότερο τη διαδρομή μας.
Ύστερα από μια συνολική πορεία περίπου 4 ωρών και αφού έχουμε περπατήσει κάπου 9 χιλιόμετρα φτάνουμε στον στόχο μας, τη κορυφή Ροϊδοβούνι. Η θέα από εδώ και προς τη γύρω περιοχή είναι απολαυστική.  Εντυπωσιάζουν οι απότομες κορυφές της γειτονικής Τύμφης αλλά και οι πιο ομαλές του Σμόλικα που ορθώνεται απέναντι μας, ενώ στα «πόδια μας» απλώνονται κάποια από τα πιο όμορφα χωριά  της περιοχή της «λάκκας του Αώου».