Τη διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα και
την επέκταση του τερματικού σταθμού κατά 4 στρέμματα, προβλέπει το project plan
της fraport για το αεροδρόμιο του Ακτίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ της
Ναυτεμπορικής.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Φάνη Ζώη ο στρατηγικός
σχεδιασμός της κοινοπραξίας Fraport-Slentel, η οποία αναλαμβάνει από τον
Οκτώβριο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια για 40 χρόνια, βρέθηκε στο επίκεντρο
ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα την περασμένη Πέμπτη με τη
συμμετοχή του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport Στέφαν Σούλτε και του προέδρου
της Slentel και του ομίλου, Δημ. Κοπελούζου.
Η σύμβαση και το επενδυτικό σχέδιο 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020
και 1,4 δισ. στη διάρκεια της παραχώρησης, συζητήθηκαν εκτενώς. Σύμφωνα με τη
στρατηγική ανάλυση της κοινοπραξίας για τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο
παραχωρησιούχος θα επιχειρήσει να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα του ελληνικού
κλίματος και του καλού καιρού ως κύριο εργαλείο μάρκετινγκ για τους 14
προορισμούς, με στόχο την επέκταση της σεζόν τόσο στους ανοιξιάτικους όσο και
στους φθινοπωρινούς μήνες, ώστε να αντιμετωπιστεί η εποχικότητα της τουριστικής
περιόδου.
Επίσης, θα δώσει έμφαση στις τιμές των 14 προορισμών, στην
ασφάλεια, και κυρίως στο ποικιλόμορφο τοπίο, αλλά και στον πολιτιστικό και
ιστορικό πλούτο, καθώς διαπιστώθηκε ότι υπάρχει τουριστικό δυναμικό που δεν έχει
ακόμη πλήρως αξιοποιηθεί, επιδιώκοντας να αυξήσει το επίπεδο αναγνωρισιμότητας
της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του
Ακτίου, της Καβάλας, της
Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της
Σκιάθου.Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια αποτελούν σήμερα βασικές πηγές εσόδων του
ελληνικού τουρισμού, αντιπροσωπεύοντας το 75%-78% της συνολικής κίνησης και
εξυπηρετώντας το 2015 πάνω οπό 23 εκατ. επιβάτες. Σύμφωνα με στοιχεία, το 2015
από το «Μακεδονία» διακινήθηκαν 5,59 εκατ. επιβάτες, από τη Ρόδο 4,57 εκατ. και
από τα Χανιά 2,75 εκατ.
Οργανωτική
δομή
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, τα αεροδρόμια θα
αναπτυχθούν ανεξάρτητα και με εξειδικευμένο κατά περίπτωση πλάνο, κάτω από μία
ενιαία διοικητική ομπρέλα, ενώ οι αποφάσεις για την παραχώρηση θέσεων στις
αεροπορικές εταιρείες θα καθοδηγούνται από τη ζήτηση της αγοράς. Η οργανωτική
δομή της κοινοπραξίας θα περιλαμβάνει ένα διοικητικό και ένα εκτελεστικό
συμβούλιο, ενώ θα συσταθούν ξεχωριστές διοικήσεις για κάθε αεροδρόμιο. Το
εκτελεστικό συμβούλιο θα αποτελείται από έναν διευθύνοντα σύμβουλο, έναν
οικονομικό διευθυντή και έναν γενικό διευθυντή επιχειρήσεων.
Κατά τη
μεταβατική περίοδο, μία ομάδα από εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες διαχείρισης
αεροδρομίων θα τους υποβοηθήσει.
Οι βασικές λειτουργίες με υψηλές δυνατότητες
συνέργειας θα ομαδοποιούνται και θα συγκεντρώνονται σε business units στα
κεντρικά για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας, ενώ οι
υπόλοιπες λειτουργίες με τοπικό ενδιαφέρον θα παραμένουν στα αεροδρόμια.
Οι
διευθυντές των περιφερειακών αεροδρομίων θα αναφέρονται στον διευθύνοντα
σύμβουλο, ενώ μεταξύ άλλων θα υπάρχει ειδικό τμήμα συνδέσμου με την Πολεμική
Αεροπορία και την ΥΠΑ.
Ειδική ομάδα
διαχείρισης
Κάθε αεροδρόμιο θα διαθέτει ειδική ομάδα
διαχείρισης, που θα είναι εξειδικευμένη στη λειτουργία και στα τεχνικά θέματα
των αεροδρομίων, με επικεφαλής διευθυντή αεροδρομίου, ο οποίος θα έχει την πλήρη
ευθύνη για το εκάστοτε αεροδρόμιο και θα ενεργεί ως εκπρόσωπος της κοινοπραξίας
απέναντι στις τοπικές αρχές. Για την απρόσκοπτη λειτουργία των αεροδρομίων σε
24ωρη βάση θα υπάρχουν δύο διευθυντές επιχειρήσεων ανά βάρδια, οι οποίοι θα
είναι και αναπληρωτές διευθυντές αεροδρομίου.
Επίσης, θα υπάρχει ομάδα
τεχνικών και μηχανικών σε ετοιμότητα επί τόπου. Εξωτερικοί συνεργάτες ή τρίτοι
θα αναλάβουν υπηρεσίες διάσωσης και πυρόσβεσης, ασφαλείας, εξυπηρέτησης εδάφους,
ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κτλ. Η κοινοπραξία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα
βασιστεί στους υφιστάμενους εργαζομένους της ΥΠΑ και στις ικανότητές τους, καθώς
θεωρεί ότι εκτελούν εξαιρετική δουλειά σε δύσκολο περιβάλλον.
Τη σύσκεψη
απασχόλησε και η σημερινή κατάσταση των αεροδρομίων, μετά και τις επισκέψεις του
ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport, τα περισσότερα εκ των οποίων όπως
διαπιστώθηκε βρίσκονται σε κατάσταση εγκατάλειψης και παρακμής με ελλιπέστατες
υποδομές και δεκάδες προβλήματα, από τους διαδρόμους προσαπογειώσεως μέχρι τους
ασυντήρητους ιμάντες αποσκευών και της τριτοκοσμικής κατάστασης
τουαλέτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου