Η 88η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ θα μείνει στην
ιστορία ως η βραδιά που - επιτέλους! - δικαιώθηκε ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο. Ο
41χρονος ηθοποιός (μετά από 5 υποψηφιότητες στην κατηγορία ηθοποιού και 1 στην
κατηγορία παραγωγού) κράτησε το πολυπόθητο αγαλματίδιο για την ταινία «Η
Επιστροφή» του Μεξικανού Αλεχάντρο Ινιαρίτου, μια ταινία που συγκέντρωσε τελικά
μόνο 3 βραβεία - από τα 12 που ήταν υποψήφια - αλλά σε βασικές κατηγορίες. Τα
περισσότερα βραβεία συγκέντρωσε το ντελιριακό «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» αλλά
σε «τεχνικές» κατηγορίες, ενώ η ταινία - υπόκλιση στη σωστή δημοσιογραφία και
έρευνα «Spotlight - Ολα στο φως» του ΜακΚάρθι απέσπασε δυο βραβεία στις
σημαντικές κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας και Πρωτότυπου
Σεναρίου.
΄Οσκαρ 2016: Θρίαμβος της διαφορετικότητας Παρ' ότι η παρουσία του
κεντρικού παρουσιαστή Κρις Ροκ συγκέντρωσε ποικίλα σχόλια - με πολλούς να
ψηφίζουν υπέρ και άλλους κατά της διαρκούς ανεκδοτολογίας για την απουσία μαύρων
υποψηφίων από τις φετινές υποψηφιότητες - γεγονός παραμένει ότι η σκηνή του
Dolby Theatre έγινε βήμα για να καταγγελθεί η συγκεκριμένη απουσία, να
υποστηριχθούν τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων από τον Σαμ Σμιθ (παρ' ότι με μια
χαρακτηριστική ... γκάφα) αλλά και η κλιματολογική καταστροφή του πλανήτη από
τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
Λεονάρντο Ντι Κάπριο: Επιτέλους, ήρθε η χρονιά του.
Μετά, λοιπόν,
από 5 υποψηφιότητες στην κατηγορία του ηθοποιού και 1 στην κατηγορία του
παραγωγού, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο κράτησε, επιτέλους, το πολυπόθητο αγαλματίδιο
στα χέρια του για το ρόλο του
Σιλβέστερ Σταλόνε: Μια χαμένη ευκαιρία για τον «Μπαλμπόα».
Οχι, δεν
έκανε τελικά το συγκινητικό comeback που προφανώς ονειρευόταν ο Σιλβέστερ
Σταλόνε. Η Ακαδημία έκανε την έκπληξη στις κατηγορίες των ρόλων βραβεύοντας με
΄Οσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου τον Μαρκ Ράιλανς για την ερμηνεία του στην ταινία
«Γέφυρα των Κατασκόπων» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Στα ΄Οσκαρ όλοι περίμεναν την
βράβευση του βετεράνου Σιλβέστερ Σταλόνε για το «Creed» όπου υποδύεται έναν από
τους πιο γνωστούς ρόλους της καριέρας του, τον πρώην πυγμάχο, νυν προπονητή Ρόκι
Μπαλμπόα αν και ο ο Ράιλανς είχε κερδίσει το ΒAFTA.
Αλεχάντρο Ινιαρίτου - Εμουνουέλ Λουμπέζκι : Σπάζοντας τα ρεκόρ το ένα
μετά το άλλο.
Αν κάποιοι είχαν τον .. αέρα της σκηνής του Dolby Theatre,
αυτοί δεν είναι άλλοι από τους Αλεχάντρο Ινιαρίτου και Εμανουέλ Λουμπέζκι. Ο
Μεξικανός σκηνοθέτης κέρδισε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το ¨Οσκαρ σκηνοθεσίας
με την ταινία «Επιστροφή» - μετά το «Birdman» στα περσινά ΄Οσκαρ - και
ο διευθυντής φωτογραφίας Εμουνουέλ Λουμπέζκι κράτησε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά
το ΄Οσκαρ ανά χείρας (τα δύο προηγούμενα ήταν για το «Gravity» και το
«Birdman»).
Κέιτ Μπλάνσετ: Ενα από τα φαβορί που διαψεύστηκαν.
Μπορεί να ήταν
ακαταμάχητα όμορφη με τη δημιουργία Armani Prive που λάνσαρε, όμως η Κέιτ
Μπλάντσετ δεν έφυγε από το Dolby Theatre με το τρίτο Οσκαρ της καριέρας της
(ήταν υποψήφια για την ταινία «Carol»). Η αυστραλιανής καταγωγής ηθοποιός έχει
ήδη στην κατοχή της δυο ΄Οσκαρ - ένα Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία
«Θλιμμένη Τζάσμιν» (2013), κι ένα Β' Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Ιπτάμενος
Κροίσος» (2004).
Lady Gaga: Εχασε το Οσκαρ, «κέρδισε», όμως, μια από τις καλύτερες
εμφανίσεις στη σκηνή του Dοlby Theatre.
Ηταν η πρώτη της υποψηφιότητα για
΄Οσκαρ. Υπογράφοντας μαζί με την Ντάιαν Γουόρεν το «Till it Happens to You» για
το ντοκιμαντέρ «The Hunting Ground» που εξερευνά τα περιστατικά βιασμών ανάμεσα
στους φοιτητές της χώρας, η Lady Gaga βρέθηκε να διεκδικεί το πρώτο της ΄Οσκαρ
για το Καλύτερο Τραγούδι. Τελικά δεν τα κατάφερε. Θα την υπολογίζαμε στους
χαμένους της 88ης τελετής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας; ΄Οχι, αν
αναλογιστούμε ότι η live ερμηνεία του τραγουδιού ήταν από τις καλύτερες στιγμές
της τελετής. Για να το ερμηνεύσει ζωντανά κάθισε στο λευκό πιάνο φορώντας λευκή
δημιουργία με την υπογραφή του στιλίστα της, Brundon Maxwell και τραγούδησε με
πραγματικό πάθος, υποδέχθηκε στη σκηνή θύματα βιασμού και σήκωσε μαζί τους τα
χέρια της σε μια κίνηση νίκης. Τη σημαντική παρουσία της υπογράμμισε η εμφάνιση
του Αντιπροέδρου των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ο οποίος, προλόγισε την εμφάνιση της
Laga μιλώντας ενάντια στην κακοποίηση, τις διακρίσεις και το
bullying.
Σαμ Σμιθ: Για τα δικαιώματα της LGBT κοινότητας στη σκηνή των
Οσκαρ.
Δεν ήταν μόνο εκείνος που παρέλαβε το Οσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού για
το «Writing's on the Wall» εξαφανίζοντας το φαβορί που δεν ήταν
άλλο από τη Lady Gaga, αλλά ο Σαμ Σμιθ έφερε και στη σκηνή του Dolby Theatre το
μείζον θέμα των δικαιωμάτων των μαύρων υποψήφιων στα Οσκαρ. Αναφέρθηκε επίσης
στο γεγονός πως κανένας «ανοιχτά» γκέι ηθοποιός δεν έχει κερδίσει ποτέ Οσκαρ. Η
ομιλία του έκανε αίσθηση - ιδιαίτερα διότι βραβεύτηκε για το μουσικό θέμα του
«Spectre», της περιπέτειας με τον Τζέιμς Μποντ, τον διάσημο κατάσκοπο, γνωστό
για τις κατακτήσεις του στο γυναικείο φύλο. Παρ' όλα αυτά υπέπεσε σε σφάλμα. Για
την αποκατάσταση, ο Σαμ Σμιθ δεν είναι ο πρώτος «ανοιχτά» gay νικητής Οσκαρ.
Εχουν προηγηθεί ουκ ολίγοι - από τον Ελτον Τζον και τον Στίβεν Σοντχάιμ, τον
Χάουαρντ Ασμαν και τη Μελίσα Εθεριτζ στις κατηγορίες μουσικής και τραγουδιού.
Επίσης έχουν βραβευτεί, μεταξύ άλλων, ο Ντάστιν Λανς Μπλακ για το σενάριο του
«Milk», ο Μπιλ Κόντον («Θεοί και Δαίμονες»), ο Αλαν Μπολ και
άλλοι.
΄Ενιο Μορικόνε: Αλλη μια φορά που αναφωνήσαμε «επιτέλους!» στα φετινά
΄Οσκαρ
Το μεγάλο κεφάλαιο της κινηματογραφικής μουσικής Ενιο Μορικόνε
κέρδισε επιτέλους Όσκαρ Μουσικής για τους «Μισητούς 8» του Κουέντιν Ταραντίνο. Η
ώρα που παρέλαβε το Οσκαρ (μαζί με αυτό του Λεονάρντο Ντι Κάπριο) βρήκε τους
παρευρισκόμενους του Dolby Theatre σε standing ovation - να χειροκροτούν όρθιοι
τον 87χρονο Ιταλό συνθέτη, ενορχηστρωτή, μαέστρο και πρώην τρομπετίστα, ο οποίος
έχει γράψει μουσική για περισσότερες από 500 ταινίες και τηλεοπτικές σειρές,
καθώς και σύγχρονα έργα κλασσικής μουσικής.
Mad Max: ΄Εξι ΄Οσκαρ, τα περισσότερα της τελετής - όλα τεχνικά,
ωστόσο.
ο Η ταινία ήταν υποψήφια για Οσκαρ σε 10 κατηγορίες. Κέρδισε σε έξι
(Κοστουμια, Καλλιτεχνική Διεύθυνση, Μακιγιάζ & Κομμώσεις, Μοντάζ, Μοντάζ
Ηχητικών Εφέ και Ήχου). Ο λόγος για το ντελιριακό «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
που σάρωσε σε τεχνικές, όχι, όμως, σε κύριες κατηγορίες. Η «Επιστροφή» του
Ινιαρίτου πήρε τα μισά - αλλά σε κύριες κατηγορίες - ενώ η ταινία του Μακ
Κάρθι, «Spotlight: Όλα στο Φως», μια υπόκλιση στην σωστή δημοσιογραφία,
έρευνας, ανέκοψε τη φόρα της «Επιστροφής» και κέρδισε το μεγάλο βραβείο της
Καλύτερης Ταινίας και Πρωτότυπου Σεναρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου