Δείτε τα
video
Το 2013 η Αφροδίτη Φλώρου και η Γιάννα
Ματθαίου ζούσαν σε μία Ελλάδα που βίωνε μία δύσκολη κατάσταση, σε μία χώρα για
την οποία στο εξωτερικό δεν άκουγες παρά μόνο αρνητικά σχόλια. Για τις ίδιες,
αυτό δεν σήμαινε ότι έπρεπε να τα παρατήσουν, αλλά αντίθετα να κάνουν κάτι για
να φέρουν την αλλαγή. Διαθέτοντας πολυετή εμπειρία σε διευθυντικές θέσεις, σε
μεγάλες εταιρείες, στο marketing και τις πωλήσεις. αποφάσισαν να ανατρέψουν την
κακή φήμη με κάτι που θα μάγευε με το άρωμα και την ποιότητά του, κάτι που θα
μετέφερε την υπεροχή της ελληνικής γης ως την άκρη του κόσμου. Ποιο είναι αυτό
το «κάτι» που θα τα έκανε όλα αυτά; Τα ελληνικά αρωματικά φυτά.
Έτσι λοιπόν
δημιουργήθηκε η Anassa Organics, μία σειρά από αφεψήματα που δημιουργήθηκαν
μέσα από την σχολαστική επιλογή ελληνικών βιολογικών αρωματικών φυτών. Το
αποτέλεσμα στέφθηκε άμεσα με επιτυχία στο εξωτερικό, καθώς η εταιρεία έλαβε έξι
χρυσά αστέρια για την υψηλή ποιότητα και τη μοναδική γεύση των προϊόντων της στο
στο πλαίσιο του διεθνώς αναγνωρισμένου διαγωνισμού Great Taste Awards 2014
και 2015 του βρετανικού οργανισμού Guild of Fine Food. Η Anassa έχει επίσης
κερδίσει Χρυσό Βραβείο στο European Design Awards 2014, ενώ αποτελεί μία από τις
νικήτριες του Ελληνικού
Βραβείου Επιχειρηματικότητας για το 2014.
Επειδή όμως ένα καλό προϊόν
απαιτεί και την ανάλογη παρουσίαση, τα αφεψήματα της Anassa έρχονται μέσα στις
πρωτότυπες συσκευασίες που έχουμε δει. Η
προετοιμασία μετατρέπεται σε ιεροτελεστία, ενώ τα βότανα δεν χάνουν τίποτα
από την μυρωδιά, τη γεύση και τις ευεργετικές τους ιδιότητες. Kαι επειδή οι
γιορτές πλησιάζουν, η εταιρεία παρουσιάζει και τη δική της πρόταση τα φετινά
Χριστούγεννα, όπου τα αφεψήματα συνοδεύονται από κούπες που κρύβουν μία...
έκπληξη.
Η Γιάννα Ματθαίου μας μίλησε για το πώς
οδηγήθηκαν στην δημιουργία της Anassa, για το πώς κατέληξαν στα προϊόντα τους,
για το ποιος κρύβεται πίσω από τη διαδικασία των ιδιαίτερων συσκευασιών τους,
καθώς και για το ποια είναι πλέον η σχέση των Ελλήνων με τα
αφεψήματα.
Πώς
αποφασίσατε να δημιουργήσετε την Anassa;
Εκτιμούμε τα ελληνικά
προϊόντα, και πιστεύουμε ότι είναι μοναδικά στο κόσμο. Όποιος έχει περπατήσει
στην ελληνική φύση, από τα νησιά έως τα πιο ψηλά βουνά έχει μεθύσει από τα
αρώματα που αναδύει. Από τα αρώματα των αρωματικών φυτών. Παρατηρήσαμε όμως πως
τα εξαιρετικά ελληνικά αρωματικά φυτά φθάνουν στην αγορά σε ακατάλληλες
συσκευασίες που υποβαθμίζουν το προϊόν και διακυβεύουν την ποιότητά τους.
Νοιώσαμε την ανάγκη να τα αναδείξουμε και να τα συσκευάσουμε όπως τους αξίζει,
ως πολύτιμα και μονάκριβα. Διαλέξαμε τα καλύτερα από τα καλύτερα και τα βάλαμε
στη συσκευασία που τους αξίζει.
Τι σας
οδήγησε στην ιδέα να συσκευάσετε τα προϊόντα σας με τον συγκεκριμένο τρόπο;
Είδαμε ότι οι οπαδοί των αφεψημάτων δυσκολεύονται να μεταφέρουν και
να χρησιμοποιούν τα σύνεργα, όπως τσαγιέρα και σουρωτήρι, στο χώρο εργασίας τους
ή και αλλού. Θελήσαμε να προσφέρουμε μια λύση που θα έκανε εύκολη την παρασκευή
τους, χωρίς να χαθεί η μαγική ιεροτελεστία. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα να
περιλαμβάνεται στη συσκευασία ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρασκευής με ειδικά
βιοδιασπώμενα φίλτρα και ξύλινα στηρίγματα για την κούπα, μέσα στα μεταλλικά
κουτιά που προστατεύουν ιδανικά τα βότανα και τα διατηρούν αναλλοίωτα. Βάζοντας
την ποσότητα της δόσης που χωρά στο φακελάκι, το στερεώνεις απλά με το ειδικό
ξυλάκι στα χείλη της κούπας και ξεκινάς την ιεροτελεστία του σερβιρίσματος.
Επιπλέον έρχεται κανείς σε άμεση επαφή με τα αρωματικά βότανα, βλέπει τα
χρώματά τους, απολαμβάνει το άρωμα τους, συμμετέχει στην όλη διαδικασία,
επιλέγει με φροντίδα φύλλα και καρπούς, και φτιάχνει το ρόφημά του. Για πρώτη
φορά στην Ελλάδα, «παντρεύεται» η παράδοση της αναλλοίωτης γεύσης με ένα
πρωτοποριακό και σύγχρονο τρόπο σερβιρίσματος.
Πόσο εύκολο
ήταν να κάνετε πραγματικότητα την ιδέα σας; Τι εμπόδια αντιμετωπίσατε και
αντιμετωπίζετε ακόμα;
Δεν ήταν καθόλου εύκολο να κάνουμε
πραγματικότητα την ιδέα μας και σίγουρα και στην πορεία συνεχίζουν να υπάρχουν
δυσκολίες. Ανάμεσα αυτές είναι σίγουρα η ανεύρεση της κατάλληλης πρώτης ύλης,
αφού δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη η παραγωγή αρωματικών φυτών και μάλιστα
βιολογικής καλλιέργειας. Το να έχεις επιμονή στην ποιότητα και στην προέλευση
είναι κάτι πολύ δύσκολο. Τα αρωματικά βότανα που διατίθενται σήμερα στην Ελλάδα
δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις ελληνικά. Κατά ένα σημαντικό ποσοστό,
εισάγονται από άλλες χώρες σε χαμηλότερο κόστος και είναι υποδεέστερα σε
ποιότητα. Ακόμη κι όταν είναι βότανα ελληνικής παραγωγής, μια πληθώρα παραγόντων
υποβαθμίζουν αισθητά την ποιότητά τους. Παράλληλα, η γραφειοκρατία και το
γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία αρωγή από το κράτος αποτέλεσε και αποτελεί μια από
τις δυσκολίες του εγχειρήματος. Προφανώς όμως όλες οι δυσκολίες και τα εμπόδια
δεν ήταν και δεν είναι ανυπέρβλητα όταν δουλεύεις με στόχους και πάθος για αυτό
που ονειρεύτηκες.
Τι σημαίνει
Άνασσα και για ποιο λόγο επιλέξατε αυτό όνομα;
Άνασσα, σημαίνει
βασίλισσα στα αρχαία ελληνικά και για εμάς Άνασσα, είναι η ελληνική γη. Η
γεωγραφική ιδιαιτερότητα και το μοναδικό ελληνικό κλίμα προικίζει τη γη με
εξαίσιες γεύσεις και σπάνια αρώματα. Η ιδέα και η υλοποίηση της Anassa Organics
βασίζεται επάνω στη φιλοσοφία ότι «η ελληνική γη είναι μια μοναδική περίπτωση
και της αρμόζει απολύτως αυτός ο τίτλος. Είναι η βασίλισσα που έχει και παράγει
θησαυρούς».
Πώς
καταλήξατε στη δημιουργία των προϊόντων σας;
Για να διασφαλίσουμε
την ποιότητα των προϊόντων σε όλα τα στάδια, από την ελληνική γη μέχρι την κούπα
του «ψαγμένου» καταναλωτή, συνεργαστήκαμε με ομάδα ειδικών επιστημόνων. Τα
αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας αξιοποιήθηκαν με τις καλύτερες επιλογές
σε ό,τι μπορεί να κάνει τη διαφορά: ποια ελληνικά βότανα είναι σημαντικά, σε
ποιες περιοχές ευδοκιμούν περισσότερο, πώς πρέπει να συλλέγονται και πώς να
συσκευάζονται για να διατηρούν το άρωμα, τη γεύση και τις ευεργετικές ιδιότητές
τους στο ακέραιο. Επίσης, ποιοι συνδυασμοί είναι κατάλληλοι για διάφορες χρήσεις
και σε ποιες αναλογίες. Τα αρωματικά φυτά που περιέχονται στα μείγματα
επιλέχθηκαν έτσι ώστε ο συνδυασμός τους να βοηθά προς μια κατεύθυνση, αλλά
επιλέχθηκαν επίσης και για την υπέροχη γεύση που προσφέρουν.
Η
χριστουγεννιάτικη πρόταση της
Anassa
Από τι υλικά
αποτελούνται τα προϊόντα σας και πώς τα προμηθεύεστε;
Τα ροφήματα
μας περιέχουν είτε συσκευασμένα μόνα τους είτε σε μείγματα: Τσάι του βουνού,
μέντα, μελισσόχορτο, φασκόμηλο, κυνόροδο, λαδανιά, τίλιο, λεβάντα, χαμομήλι,
ματζουράνα, δενδρολίβανο, δίκταμο. Για την ανεύρεση την πρώτης ύλης, σε πρώτη
φάση συνεργαστήκαμε με ειδικούς και πραγματοποιήθηκε έρευνα για τους παραγωγούς
και την ποιότητα των προϊόντων τους. Στη συνέχεια ταξιδέψαμε και ταξιδεύουμε
ακόμα, σε όλη την Ελλάδα για να βρούμε Έλληνες καλλιεργητές με παραγωγικές
μονάδες μικρού μεγέθους και οικογενειακού χαρακτήρα, που διακρίνονται για τις
σύγχρονες μεθόδους βιολογικής καλλιέργειας, τον τόπο παραγωγής και τον σεβασμό
στο περιβάλλον, στη γη και στα προϊόντα της.
Ο ποιοτικός έλεγχος γίνεται με
τη βοήθεια ειδικών και με εργαστηριακές αναλύσεις, εκεί που χρειάζεται. Όλα τα
βότανα μας είναι βιολογικής καλλιέργειας γιατί θελήσαμε να προσφέρουμε τα άριστα
ελληνικά αρωματικά φυτά στην κορυφαία ποιότητά τους. Δίχως φυτοφάρμακα, δίχως
χημικά λιπάσματα, από ξεκούραστα εδάφη, που προσφέρουν αβίαστα και ανόθευτα
αρώματα, υπέροχες γεύσεις και πολύτιμες ιδιότητες. Η προέλευσή τους είναι σχεδόν
από όλη την Ελλάδα, ανάλογα με το που ευδοκιμεί το κάθε φυτό.
Σε ποιες
περιοχές του εξωτερικού εξάγετε; Ήταν εύκολο να το
πετύχετε;
Εξάγουμε ήδη σε Βέλγιο, Γαλλία, Δανία, Γερμανία,
Αυστραλία, Φιλανδία, Κύπρο, Ελβετία, Σιγκαπούρη και Νορβηγία. Σίγουρα δεν ήταν
εύκολο γιατί στο εξωτερικό δε γνωρίζουν την ποιότητα των ελληνικών αρωματικών
φυτών. Είναι όμως εντυπωσιακό ότι μόλις τα δοκιμάζουν όλοι ενθουσιάζονται και
έχουμε αρχίσει να έχουμε φανατικούς καταναλωτές από όλο τον κόσμο.
Ο
Έλληνας δεν είναι ιδιαίτερα συνηθισμένος στο να πίνει καθημερινά τσάι και
αφεψήματα. Αλλάζει όμως αυτό τα τελευταία χρόνια;
Είναι αλήθεια ότι
οι Έλληνες προτιμούν τον καφέ ως καθημερινή συνήθεια. Αυτό όμως, μέσα στα
πλαίσια της στροφής σε μια πιο ισορροπημένη διατροφή, αλλάζει. Είναι πια αρκετοί
και διαρκώς πληθαίνουν, αυτοί που επιλέγουν να πίνουν ένα ρόφημα από αρωματικά
βότανα καθημερινά. Η πρόσβαση στα ελληνικά βότανα, που είναι εξαιρετικής
ποιότητας διευκολύνει και ενισχύει αυτή την επιλογή. Το θέμα είναι να κάνει
κάποιος την αρχή, είναι τόσο γευστικά και ωφέλιμα που σίγουρα δε θα σταματήσει.
Αυτό θα έπρεπε να γίνει κανόνας και για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με την
υποδοχή ξένων στη χώρα μας. Είναι κρίμα να μη προσφέρουν ένα τέτοιο ρόφημα στον
καθένα που επισκέπτεται την Ελλάδα.
Η
χριστουγεννιάτικη πρόταση της
Anassa
Ποιος εμπνεύστηκε
και σχεδίασε τις συσκευασίες σας;
Όταν επιλέξαμε να συσκευάσουμε
ελληνικά αρωματικά φυτά, νοιώσαμε την ανάγκη να τα αναδείξουμε και να τα
συσκευάσουμε όπως τους αξίζει, ως πολύτιμα και μοναδικά. Εκτός του αισθητικού
και συναισθηματικού αποτελέσματος, η συσκευασία θα έπρεπε να προστατεύσει το
προϊόν, να διευκολύνει τη χρήση του, να επιμηκύνει τη ζωή του. Έτσι αποφασίστηκε
το μεταλλικό κουτί με την, όσο το δυνατό καλύτερη εφαρμογή στο κλείσιμο.
Παράλληλα σκεφτόμαστε πως ένα παραδοσιακό ρόφημα, μια συνήθεια ανά τους αιώνες,
θα μπορούσε να αναβιώσει και να ενταχθεί στη σύγχρονη καθημερινότητα, χωρίς να
χάσει την ιεροτελεστία της. Έτσι προέκυψε η ιδέα, στη συσκευασία να περιληφθεί
και το σετ παρασκευής του ροφήματος, ειδικά βιοδιασπώμενα φακελάκια και ξύλινα
στηρίγματα.
Η MNP Design ανέλαβε με εξαιρετική επιτυχία να επενδύσει την ιδέα
μας. Και μας παρέδωσε υπέροχες ετικέτες. H οπτική ταυτότητα των συσκευασιών της
Anassa Organics είναι βασισμένη στα πλάσματα της ελληνικής μυθολογίας. Τα μυθικά
πλάσματα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους συμβολίζουν τις ιδιότητές των
βοτάνων. Τα «υβρίδια», δηλαδή τα πλάσματα που έχουν προκύψει από την ένωση δύο ή
περισσότερων πλασμάτων, συμβολίζουν τα μείγματα των βοτάνων και τις πολλαπλές
ιδιότητές τους. Η δουλειά αυτή απέσπασε το χρυσό βραβείο στα European Design
Awards 2014.
Ποια είναι
τα μελλοντικά σας σχέδια;
Να συμβάλλουμε στην καθιέρωση των
ελληνικών βοτάνων στην διεθνή αγορά. Είναι ένα αρκετά δύσκολο εγχείρημα,
δεδομένου ότι έως σήμερα δεν είναι γνωστά όπως άλλα ελληνικά προϊόντα όπως το
λάδι, μέλι και τυροκομικά. Παράλληλα, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων των
προϊόντων μας σε νέες αγορές, η επέκταση της γκάμας των προϊόντων μας και οι
έρευνες σε συνεργασία με επιστημονικές ομάδες είναι στα πλάνα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου