Όσοι έχουν κάνει τη διαδρομή Αθήνα-Πρέβεζα,
μπορούν εύκολα να αντιληφθούν τον χαρακτηρισμό στον τίτλο του ρεπορτάζ
αναφορικά με τον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία. Επισκέπτες στην πόλη μας αυτές τις
ημέρες για τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, έχουν να λένε
τα... χειρότερα, για τον συγκεκριμένο δρόμο, ο οποίος έχει... αμαρτωλή ιστορία.
Προς το παρόν για να φτάσει κάποιος στην Πρέβεζα, μέσω Αμφιλοχίας θα υποστεί
λακκούβες, ταλαιπωρία και μπόλικα... νεύρα.
Αξίζει να αναφέρουμε αρχικά πως το έργο φαινόταν
να έχει πάρει μια ροή, μετά και την απόφαση-σταθμό του καλοκαιριού, όταν με
απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος
Καλογιάννης, καταβλήθηκαν από το Δημόσιο (!) δεδουλευμένες αποδοχές των
εργαζομένων στις τέσσερις εργολαβίες της οδικής σύνδεσης του Ακτίου με το Δυτικό
άξονα Βορρά - Νότου (Αμβρακία), συνολικού ποσού 947.297,77 ?, σε βάρος των
πιστώσεων του έργου.
Έτσι ξεκίνησαν και πάλι τα έργα, καθώς οι
εργαζόμενοι στις τέσσερις εργολαβίες, βρίσκονταν σε καθεστώς επίσχεσης
εργασίας.
Τι τελευταίες ημέρες ωστόσο, νέα προβλήματα
προέκυψαν στο έργο του οδικού άξονα Αμβρακία - Άκτιο καθώς η μια από τις
τέσσερις εργολαβίες έχει διακόψει τις εργασίες, εξαιτίας της έλλειψης
ρευστότητας που αντιμετωπίζει η εταιρεία.
Αξίζει επίσης να θυμίσουμε πως μία από τις
εργολαβίες, στην οργάνωση των εργαζομένων σε νόμιμο σωματείο, απάντησε με
απολύσεις των συνδικαλιστών και βρίσκεται στα δικαστήρια με τους εργαζομένους,
που απλώς ζήτησαν να καταβληθούν τα δεδουλευμένα των συναδέλφων τους.
Για το θέμα της επικινδυνότητας του οδικού
δικτύου, κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Μωραϊτης και
Νίκος Καραθανασόπουλος. Επιπροσθέτως να αναφέρουμε πως το 23ο χιλιόμετρο
Αντιρρίου-Ιωαννίνων θεωρείται ένα από τα πιο επικίνδυνα οδικά σημεία στη χώρα
για το 2012, με βάση τα στοιχεία που παρέθεσε η Τροχαία.
Το κείμενο της ερώτησης αναφέρει:
«Το Εθνικό οδικό δίκτυο που συνδέει το Αντίρριο με
τα Ιωάννινα και Αμφιλοχία με Λευκάδα και Πρέβεζα γίνεται όλο και πιο επικίνδυνο
για τη ζωή των οδηγών. Πρόκειται για οδικό δίκτυο χαραγμένο εδώ και δεκαετίες,
χωρίς ουσιαστικές συντηρήσεις, με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνεται στις
σημερινές ανάγκες.
Είναι τεράστιος ο όγκος των αυτοκινήτων που διέρχονται
καθημερινά γιατί συνδέει 7 νομούς με την Πελοπόννησο και την υπόλοιπη Ελλάδα
(Αιτωλ/νία - Λευκάδα - Κέρκυρα - Θεσπρωτία - Πρέβεζα - Άρτα - Γιάννενα) και με
τα Βαλκάνια. Επίσης σήμερα συνδέει και μεγάλο μέρος της Πελοποννήσου με Βόρεια
Ελλάδα μέσω Εγνατίας Οδού. Σε αυτό το δρόμο-καρμανιόλα θρηνούμε καθημερινά
θύματα. Τα θανατηφόρα τροχαία είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο.
Το παραπάνω
οδικό δίκτυο έχει πολλές στροφές με μια μόνο λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση,
χωρίς να υπάρχει σε κανένα σημείο διαχωριστική νησίδα, με παντελή έλλειψη
φωτισμού σε πολύ επικίνδυνα σημεία, ενώ έχουν φθαρεί και σε πολλά σημεία δεν
φαίνονται οι διαχωριστικές γραμμές ιδιαίτερα σε επικίνδυνες στροφές. Η ποιότητα
του οδοστρώματος σε πολλά σημεία είναι τόσο κακή που πολλές φορές τα
προπορευόμενα αυτοκίνητα εκσφενδονίζουν πέτρες σε αυτά που ακολουθούν Οι πτώσεις
βράχων και πετρών καθώς και οι διάσπαρτες λακκούβες δίνουν την εικόνα
βομβαρδισμένου τοπίου.
Ταυτόχρονα υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις, σχεδόν
έχει σταματήσει, η κατασκευή του οδικού άξονα Αμβρακία - Ακτίου. Στο
συγκεκριμένο δίκτυο που ενώνει την Αμφιλοχία με την Λευκάδα και την Πρέβεζα και
πιο συγκεκριμένα έξω από τα εργοτάξια του δρόμου Αμβρακίας - Ακτίου το οδόστρωμα
με ευθύνη των εργοταξίων που το χρησιμοποίησαν έχει καταστραφεί ολοσχερώς με
αποτέλεσμα να είναι απροσπέλαστο για τους οδηγούς που διέρχονται και έχουμε
καθημερινά τροχαία ατυχήματα.
Το ΚΚΕ διεκδικεί κεντρικό συγκοινωνιακό
σχεδιασμό με ασφαλείς δρόμους που θα είναι λαϊκή περιουσία χωρίς χαράτσια και
διόδια, οδικά δίκτυα που θα υπηρετούν τις σύγχρονες λαϊκές
ανάγκες.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες άμεσες παρεμβάσεις θα
προχωρήσει η κυβέρνηση για τη βελτίωση του παραπάνω Εθνικού δικτύου;
Θα
προχωρήσει η κυβέρνηση στην άμεση κατασκευή της Ιόνιας οδού και του οδικού άξονα
Αμβρακίας - Ακτίου;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου