Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

Tα ατελή τέλη κυκλοφορίας

Reuters                                       
Πολύ κακό για το τίποτα θα μπορούσαμε να πούμε για τα τέλη κυκλοφορίας, που ισχύουν για το 2016. Ούτε τα κρατικά ταμεία θα γεμίσουν ούτε θα πληρώσουν κάποιοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αισθητά περισσότερα ή λιγότερα χρήματα σε σχέση με πέρυσι ούτε και έγινε κάποια θεαματική στροφή για την ανακούφιση του περιβάλλοντος. Μία τρύπα στο νερό δηλαδή, ιδιαίτερα μάλιστα αν θυμηθούμε τα -πολεμικού ύφους- ρεπορτάζ εκείνων των ημερών, στα οποία δημοσιεύονταν τέρατα και σημεία.

Τα καλύτερα όμως έρχονται, μας υποσχέθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης και αποκάλυψε ότι ο τωρινός τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας δεν είναι δίκαιος. Γι' αυτό και μας υποσχέθηκε ότι, από το 2017, θα υπολογίζονται εντελώς διαφορετικά και θα λαμβάνονται υπόψη παράμετροι, όπως η εμπορική αξία του οχήματος και όχι η χωρητικότητα (τα κυβικά εκατοστά) του κινητήρα.
Εδώ βέβαια αναρωτιέσαι, ποιος υποχρέωσε την κυβέρνηση να προτείνει και να ψηφίσει έναν - κατά τη δική της ομολογία - άδικο τρόπο υπολογισμού ενός φόρου, χωρίς να υπάρχει καν ο μπαμπούλας της τρόικας; Ας υποθέσουμε, ότι δεν πρόλαβε να φέρει μία ολοκληρωμένη πρόταση για το συγκεκριμένο ζήτημα, αν και είναι γνωστό - μεταξύ άλλων, δια στόματος Βαρουφάκη - ότι συζητιόταν εδώ και μήνες.




Γιατί ήταν όμως ανάγκη, να στήσει ένα νέο μνημείο προχειρότητας και ανευθυνότητας, ψηφίζοντας προσωρινά τέλη κυκλοφορίας, που θα τα αποσύρει σε έναν χρόνο λόγω της. ατέλειάς τους! Χωρίς να βγει μάλιστα ούτε το ίδιο το κράτος ούτε κανένας κάτοχος αυτοκινήτου ιδιαίτερα ωφελημένος ή ζημιωμένος από αυτά και προκαλώντας αναστάτωση στην παραπαίουσα αγορά αυτοκινήτου.
Θα αρκούσε να μην είχε γίνει καμία αλλαγή για το 2016 και να ετοιμαστεί - έγκαιρα και όχι την τελευταία στιγμή και πάλι - μία εμπεριστατωμένη πρόταση για το 2017. Τόσο απλά, ίσως γι' αυτό και τόσο δύσκολα!




Δεν υπάρχουν σχόλια: