-
Απίστευτα μποτιλιαρίσματα και ρυθμοί. χελώνας από μονοδρομήσεις και ταυτόχρονη
κίνηση βαρέων εργοταξιακών οχημάτων, Ι.Χ. και άλλων
- Απαιτείται
καλύτερος σχεδιασμός και
προγραμματισμός
Όσοι έχουν ταξιδέψει έστω
και μια φορά για Αθήνα τον τελευταίο καιρό, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι
ξανασκέπτονται πολύ σοβαρά να επαναλάβουν την «ανδραγαθία»- γιατί περί τέτοιας
πρόκειται- ακολουθώντας τη διαδρομή μέσω Ρίου - Κορίνθου.
Ορισμένοι, έχοντας υποστεί ήδη μία ή και δύο φορές τη δοκιμασία, επιλέγουν
την εναλλακτική διαδρομή μέσω Τρικάλων, αλλά και ο δρόμος αυτός είναι εξίσου
επικίνδυνος για τους οδηγούς, ιδίως μάλιστα τώρα το χειμώνα με τους παγετούς ή
αργότερα και με τα χιόνια.
Προς αποφυγή περιπετειών η συντριπτική πλειοψηφία
προτιμά- θέλοντας και μη- τον σημερινό εθνικό δρόμο Ιωάννινα- Αντίρριο -
Κόρινθο. Τα εμπόδια όμως που ορθώνονται είναι συνεχή και επαναλαμβανόμενα.
Έχουν δε άμεση σχέση με τα έργα που εκτελούνται τόσο στο τμήμα μέχρι το
Αντίρριο (Ιόνια οδός), όσο κυρίως στο τμήμα από Ρίο μέχρι και την Κόρινθο
(Ολυμπία Οδός).
Τα ευχάριστα.
Η πρώτη εντύπωση βέβαια που
σχηματίζει ο κάθε οδηγός είναι ευχάριστη, θετική: Τα περισσότερα εργοτάξια (με
εξαίρεση ίσως αυτό του Αβγού στο Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων) βρίσκονται σε πλήρη
λειτουργία, οι εργασίες προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Αν δεν υπήρχε η
κωλυσιεργεία της «πρώτης και δεύτερης φοράς Κυβέρνηση Αριστεράς», η πορεία τους
θα ήταν πολύ καλύτερη και νέα τμήματά τους θα είχαν δοθεί ήδη σε κυκλοφορία,
δίνοντας «ανάσα» στους οδηγούς. Το παράδειγμα άλλωστε με τις παρακάμψεις Άρτας
και Αγρινίου, δείχνει το βαθμό βελτίωσης της συγκοινωνίας που επιφέρουν οι δύο
σύγχρονοι οδικοί άξονες που κυριολεκτικά θα αλλάξουν τη μοίρα και την τύχη της
Ηπείρου και των άλλων περιοχών από τις οποίες διέρχονται.
Στα όρια η
υπομονή
Τα σημερινά προβλήματα για όσους κυκλοφορούν στο σημερινό
εθνικό οδικό δίκτυο είναι πολλά και καθιστούν «μαρτύριο» το ταξίδι προς Αθήνα
και αντιστρόφως. Λόγω των εργασιών στην Ιόνια Οδό, υπάρχει μεγαλύτερο
κυκλοφοριακό φορτίο στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων- Αντιρρίου και όταν τυχαίνει να
κυκλοφορούν και εργοταξιακά οχήματα, αναγκαστικά οι οδηγοί υποχρεούνται σε πολύ
χαμηλές ταχύτητες και βρίσκονται αντιμέτωποι με διάφορους κινδύνους.
Εκεί
όμως που η κατάσταση είναι απερίγραπτη, είναι στο τμήμα από Ρίο μέχρι και την
Κόρινθο. Κατά διαστήματα μονοδρομούνται ταυτόχρονα δεκάδες χιλιόμετρα
προκειμένου να μετακινούνται βαρέα οχήματα παντός τύπου. Πίσω τους σχηματίζονται
ουρές χιλιομέτρων με οχήματα να κινούνται σχεδόν σημειωτόν, που αναγκάζει
ορισμένους ... ανυπόμονους οδηγούς να κάνουν παράτολμες κινήσεις, που θέτουν σε
κίνδυνο τόσο τη δική τους ζωή, όσο και άλλων ανυποψίαστων. Μια διαδρομή 120
χιλιομέτρων υπάρχουν φορές που οι οδηγοί χρειάζονται και δυόμιση ώρες να τη
διασχίσουν. Δεν είναι όμως μόνο η κίνηση σε ρυθμούς «χελώνας» που προβληματίζει
τους οδηγούς: Από το Αντίρριο μέχρι την Ακράτα, δεν υπάρχει η παραμικρή έξοδος
για προσωρινή στάση των οχημάτων, το ίδιο δε συμβαίνει και στα τμήματα που
μονοδρομούνται κατά διαστήματα. Και σε έναν εθνικό δρόμο, ο οποίος συγκεντρώνει
κυκλοφοριακό φορτίο από τη Δυτική Πελοπόννησο, την Αιτωλοακαρνανία, την Ήπειρο,
αλλά και την Αλβανία, αντιλαμβάνεται κανείς του τι προβλήματα ανά πάσα στιγμή
ανακύπτουν.
Τι πρέπει να γίνει
Η παράδοση των
αυτοκινητοδρόμων στο σύνολό τους υπολογίζεται να γίνει σε δύο περίπου χρόνια από
σήμερα. Χρόνος πολύς για να συνεχιστεί η σημερινή προχειρότητα. Άρα ανάδοχοι και
Υπουργείο πρέπει άμεσα να συνεργαστούν και να βρουν κατάλληλες λύσεις, ώστε και
τα έργα να προχωρούν κανονικά και χωρίς εμπόδια, αλλά και οι οδηγοί να μην
υφίσταται απερίγραπτη ταλαιπωρία. Γενική είναι η εκτίμηση ότι μέχρι στιγμής στην
πορεία υλοποίησης των δύο μεγάλων οδικών αξόνων, εκείνο που λείπει είναι ο
προγραμματισμός, για την άμβλυνση των δυσκολιών που προκύπτουν στα σημεία που
«συμπίπτουν» τμήματά τους, με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Ένα δεύτερο ζήτημα που
πρέπει να εξεταστεί είναι η άμεση παράδοση στην κυκλοφορία- και χωρίς να
αποτελούν προϋπόθεση για αυτό τα εγκαίνια- κάθε λειτουργικό τμήμα που
ολοκληρώνεται.
Για μια ακόμη φορά πρέπει να επισημανθεί η κωλυσιεργία που
παρατηρείται στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, από τη μη παράδοση του στρατοπέδου
Αβγού, που ενέχει τον κίνδυνο να ολοκληρωθούν άλλα τμήματα, να δοθούν αυτά στην
κυκλοφορία και να μην είναι λειτουργικό το τμήμα από Εγνατία μέχρι Αβγό,
προκαλώντας κυκλοφοριακή ασφυξία στη σημερινή εθνική οδό, καθώς θα αυξηθεί
κατακόρυφα η κίνηση από Αλβανία και όχι μόνο. Η πρόβλεψη αυτή δεν είναι σενάριο
φαντασίας, αλλά εικόνα από το «λίαν προσεχώς», που οφείλουν να το αντιληφθούν
έγκαιρα οι κυβερνητικοί παράγοντες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου