Τρίτη 5 Μαΐου 2015

«Πρώτο βήμα» από το Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας, Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη, για να διορθωθεί το σκανδαλώδες deal για το Άκτιο;

«Πρώτο βήμα» από το Σταθάκη για να διορθωθεί το σκανδαλώδες deal για το Άκτιο;

Αποκαλυπτικό είναι το ρεπορτάζ του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, αναφορικά με το deal για τα περιφερειακά αεροδρόμια, που είχε πετύχει η Κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (διαβάστε ΕΔΩ). 


Σύμφωνα με το δημοσίευμα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, προσπαθεί να αλλάξει τους όρους της συμφωνίας για την εκμίσθωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (συμπεριλαμβάνεται και το Άκτιο)  στην κοινοπραξία της οποίας ηγείται η γερμανική Fraport.

IMG 9432


Επίσης αναφέρεται από καλά πληροφορημένη πηγή του Reuters πως η ελληνική κυβέρνηση θέλει τώρα μερίδιο στην κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχει και ο όμιλος Κοπελούζου. Επίσης η ελληνική κυβέρνηση θέλει να μειώσει σε επτά τον αριθμό των αεροδρομίων, που θα ιδιωτικοποιηθούν.
Η Fraport ανέφερε πως είχε εποικοδομητικές συνομιλίες με τους εκπροσώπους της ελληνικής κυβέρνησης. Ανώτατος αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών επιβεβαίωσε ότι ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας, Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης συναντήθηκε με τον CEO της γερμανικής εταιρεία την Τετάρτη στην Αθήνα.
«Η συνάντηση έγινε σε καλό κλίμα και οι δύο πλευρές αποδέχτηκαν και συμφώνησαν ότι η συμφωνία πρέπει να επανεξεταστεί» υποστήριξε στο Reuters ο αξιωματούχος. Από την πλευρά του κου Σταθάκη δεν υπήρξε καμία επιβεβαίωση του δημοσιεύματος, ούτε όμως και διάψευση.
Αν ισχύουν τα παραπάνω και εφόσον μία ομάδα αεροδρομίων τελικώς παραμείνει σε κρατικά χέρια, ενδεχομένως το Άκτιο να συνεχίσει να αποτελεί δημόσια περιουσία, κάτι άλλωστε που είχε ζητήσει και ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ σε προεκλογική του κινητοποίηση (διαβάστε ΕΔΩ).
Μία άλλη διάσταση στο θέμα δίνει ερώτηση που κατέθεσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το Δεκέμβριο του 2014, ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Χρυσόγονος, στην οποία ανέφερε:
«Στις 25 Νοεμβρίου 2014 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας.
Μολονότι τα 14 αεροδρόμια είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες (στη μία περιλαμβάνονταν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας, ενώ στην άλλη τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου), η FRAPORT AG — SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής και για τα 14 αυτά αεροδρόμια, τα οποία είναι στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα (το 2013 εξυπηρέτησαν περίπου 19,1 εκατομμύρια επιβάτες).
Η σύμβαση προβλέπει ότι η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 40 χρόνια, με δυνατότητα παράτασης για ακόμη 10 έτη, και αναμένεται ότι θα οδηγήσει έως και σε διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου, αυξάνοντας έτσι το κόστος μετακίνησης και βλάπτοντας την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος(1).
Ερωτάται η Επιτροπή:
Η παραχώρηση των 14 αυτών αεροδρομίων κομβικής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, σε μία μόνο κοινοπραξία συνάδει ή όχι με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί ανταγωνισμού;
Αν όχι, πώς προτίθεται να ενεργήσει η Επιτροπή για να διασφαλίσει συνθήκες ανταγωνισμού στα ελληνικά αεροδρόμια».
Στην απάντησή της, σχεδόν τρεις μήνες μετά, η κ. Bieńkowska, εξ’ ονόματος της Επιτροπής τόνισε: «Μια αναθέτουσα αρχή [εν προκειμένω το Ταμείο Ανάπτυξης Περιουσιακών Στοιχείων της Ελληνικής Δημοκρατίας, είναι ελεύθερη να επιλέξει και να σχεδιάσει μια διαδικασία δημόσιας σύμβασης, υπό την προϋπόθεση ότι συμμορφώνεται με τους κανόνες της ΕΕ για τις δημόσιες συμβάσεις. Η επιλογή του επιτυχόντος υποψηφίου πρέπει να πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψη τους κανόνες διαφάνειας, αποφυγής διακρίσεων και ίσης μεταχείρισης.
Στο πλαίσιο αυτό, οι κανόνες της ΕΕ περί δημόσιων συμβάσεων δεν εμποδίζουν τις ελληνικές αναθέτουσες αρχές από τη διαμόρφωση της διαδικασίας διαγωνισμού για την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας με στόχο να περιλαμβάνονται δύο ομάδες περιφερειακών αερολιμένων.
Η Επιτροπή δεν έχει υπόψη της τυχόν ανησυχίες σχετικά με την εφαρμογή της νομοθεσίας της ΕΕ περί δημοσίων συμβάσεων στις πράξεις στις οποίες αναφέρεται ο κ. βουλευτής».
Απομένει να δούμε αν και σε ποιον βαθμό θα υλοποιήσει την προεκλογική του δέσμευση ο ΣΥΡΙΖΑ και ποια θα είναι η εξέλιξη για το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: