Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νομού Πρέβεζας: «Ζήτημα αξιοπρέπειας προς τα παιδιά μας».

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νομού Πρέβεζας: «Ζήτημα αξιοπρέπειας προς τα παιδιά μας»

Τρίωρη στάση εργασίας κήρυξε χθες το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νομού Πρέβεζας. Οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί του Νομού μας είναι αποφασισμένοι να δώσουν τη «μάχη» με όλες τις δυνάμεις τους, ώστε να μη χαθεί καμιά οργανική θέση και να μην υποβαθμιστεί καμιά σχολική μονάδα.
Τα μέλη του Συλλόγου οργάνωσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Δ/νση Π.Ε. (εκεί βρέθηκε και αντιπροσωπεία της ΕΛΜΕ Πρέβεζας) και πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ.Π.Ε. Πρέβεζας και τον Προϊστάμενο κ. Δημήτρη Ηλιόπουλο, στον οποίο τόνισαν:
«Το Υπουργείο Παιδείας και στη συνέχεια οι περιφέρειες εκπαίδευσης (διαιρώντας το συνολικό αριθμό των μαθητών κάθε σχολείου με το 25) επιδιώκουν να αλλάξουν την οργανικότητα των σχολείων. Με βάση το συγκεκριμένο έγγραφο η ύπαρξη ενός εξαθέσιου σχολείου απαιτεί 126 μαθητές, ενώ σχολεία με κάτω από 100 μαθητές μετατρέπονται απευθείας σε τετραθέσια. Έτσι εάν ακολουθηθούν στην πράξη αυτού του είδους τα «παιδαγωγικά κριτήρια», πάρα πολλές σχολικές μονάδες είτε θα μετατραπούν σε 4 ή 5θέσιες, είτε θα συγχωνευτούν δημιουργώντας ασφυκτικές και αντιπαιδαγωγικές συνθήκες μάθησης.

101 0369

Φαίνεται λοιπόν ξεκάθαρα ότι το Υπουργείο σχεδιάζει να παρακάμψει τις νόμιμες διαδικασίες μεταβολών σχολικών μονάδων, βάζοντας στην «προκρούστεια κλίνη» την εκπαίδευση και με καθαρά λογιστική αντίληψη επιχειρεί να καταργήσει με συνοπτικές διαδικασίες χιλιάδες οργανικές θέσεις οδηγώντας στον δρόμο των αναγκαστικών μετακινήσεων και της διαθεσιμότητας χιλιάδες συναδέλφους.
Η πολιτική που ακολουθείται από την τρικομματική κυβέρνηση είναι πλέον προφανές, και στον πλέον «αθώο» πολιτικά, ότι στόχο δεν έχει τον «περιορισμό του υπερμεγέθους και σπάταλου κράτους» αλλά το να πλήξει συθέμελα τις κοινωνικές δομές και να περιορίσει κάθε δημόσια παροχή.
Η κυβέρνηση αντιμετωπίζοντας και υπολογίζοντας τα πάντα υπό το λογιστικό πρίσμα κόστους - οφέλους, σαν να είναι τα κοινωνικά αγαθά υπηρεσίες μιας ιδιωτικής επιχείρησης, ουσιαστικά δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να καταδικαστεί η χώρα μας σε μόνιμη οικονομική και μορφωτική υποβάθμιση».
Εν συνεχεία οι εκπαιδευτικοί πήγαν στο Νοσοκομείο, όπου πήραν μέρος στο συλλαλητήριο ενάντια στην υποβάθμιση του Γ.Ν. Πρέβεζας.

DSCN3348

Στο μεταξύ ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νομού Πρέβεζας απηύθυνε ανοικτή επιστολή στους γονείς των μαθητών, όπου αναφέρει:

« Αγαπητοί γονείς των μαθητών μας
Απευθυνόμαστε σε σας , σε μια περίοδο που η επίθεση ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση βρίσκεται στο αποκορύφωμά της.
Δεν θα σας μιλήσουμε για τα προβλήματα του κλάδου τα οποία κι αυτά θα έχουν μακροπρόθεσμα επιπτώσεις στη μόρφωση των παιδιών μας. Θα προσπαθήσουμε να σας κάνουμε κοινωνούς πρόσφατων γεγονότων που οδηγούν σε υποβάθμιση και απαξίωση το δημόσιο σχολείο.
Φέτος η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων ήταν σχεδόν η μισή σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Σχολεία χωρίς χρήματα όμως αδυνατούν να καλύψουν ακόμη και τις στοιχειώδεις ανάγκες τους (θέρμανση, είδη καθαριότητας, γραφική ύλη, λογαριασμοί κλπ. ). Μην σας φανεί λοιπόν παράξενο αν σε λίγο καιρό, με βάση τη λογική της υποχρηματοδότησης των σχολείων, οι γονείς θα αναγκάζονται:
  • Να αναζητούν χορηγούς ή να γίνονται οι ίδιοι χορηγοί για να καλυφθούν ακόμα και οι πιο βασικές ανάγκες των σχολείων.
  • Να αναλάβουν οι ίδιοι την μεταφορά των μαθητών.
Η επίθεση στο δημόσιο σχολείο δε θα μπορούσε παρά να πηγαίνει χέρι- χέρι με την επίθεση ενάντια σ' αυτούς που το στηρίζουν δηλαδή τους εκπαιδευτικούς, με το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση. Δεν είμαστε αντίθετοι σε μια αντικειμενική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Λέμε ΝΑΙ στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου με στόχο την ανατροφοδότησή του μέσω της επιμορφωτικής διαδικασίας. Γιατί μόνο μέσα από τη διαδικασία της ανατροφοδότησης είναι δυνατόν να υπάρξει βελτίωση .
Και το εκπαιδευτικό έργο είναι αποτέλεσμα πολλών συντελεστών. Είναι η συγκεκριμένη εκπαιδευτική πολιτική με τους στόχους , τις κατευθυντήριες γραμμές και τις δαπάνες που διαθέτει , τα βιβλία , τα εποπτικά μέσα , οι μαθητές , οι εκπαιδευτικοί , ο διοικητικός μηχανισμός , τα κτίρια κτλ . Δεν είναι μονάχα οι εκπαιδευτικοί στους οποίους η συγκεκριμένη πολιτική θέλει να ρίχνει την αποκλειστική ευθύνη, αλλά όλο το παραπάνω πλέγμα παραγόντων και μέσων είναι αυτό που διαμορφώνει το τελικό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα .
Η προσπάθεια για απαλλαγή του κράτος από τις διαχρονικές του ευθύνες και να υποδειχθεί ο εκπαιδευτικός ως μοναδικός υπαίτιος των προβλημάτων της εκπαίδευσης, είναι άδικη, επικίνδυνη και δε βοηθάει στη δημιουργία παιδαγωγικού κλίματος στα σχολεία, το οποίο είναι απαραίτητο προκειμένου να έχουμε εκπαίδευση αντάξια των αναγκών της εποχής που διανύουμε.
Η επερχόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν έχει στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά:
  • Τη μετατροπή του Σχολείου σε χώρο που θα κυριαρχεί ο φόβος , ο ανταγωνισμός, η υποταγή.
  • Το χωρισμό των σχολείων σε «καλά» και «κακά», σε σχολεία «αποτελεσματικά» και μη, με στόχο την υποχρηματοδότηση και τελικά το κλείσιμο όσων δεν ανταποκρίνονται στα παραπάνω κριτήρια, χωρίς να λαβαίνουν υπόψη τους κοινωνικούς , γεωγραφικούς και άλλους παράγοντες. Αυτό συνέβη στις χώρες που εφαρμόστηκε η συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης (Αγγλία- Αμερική).
  • Τη χειραγώγηση, καθώς και τη βαθμολογική και μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών που θα οδηγούν σε απολύσεις με απώτερο στόχο τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Αγαπητοί γονείς
Το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του την Πέμπτη 4/4/2013 ζήτησε από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, παρακάμπτοντας τις νόμιμες διαδικασίες μεταβολών σχολικών μονάδων, να δώσουν στοιχεία και εξηγήσεις για την οργανικότητα των σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα λοιπόν με τους νέους υπολογισμούς του Υπουργείου, στο νομό Πρέβεζας, πρέπει να καταργηθούν 45 τμήματα- τάξεις και να περισσέψουν έτσι 45 δάσκαλοι και ανάλογοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Σε όλη τη χώρα χιλιάδες τμήματα δημοτικών και νηπιαγωγείων τελούν υπό κατάργηση και εκατοντάδες σχολεία από 6/θέσια θα υποβαθμιστούν σε 4/θέσια ή 5/θέσια με συνδιδασκαλίες πολυμελών τμημάτων και τάξεων (π.χ. Α΄ και Β΄ τάξη μαζί). Έτσι οι όροι της εκπαίδευσης θα χειροτερέψουν δραματικά δημιουργώντας ασφυκτικές και αντιπαιδαγωγικές συνθήκες μάθησης και την ίδια στιγμή εκατοντάδες εκπαιδευτικοί θα αντιμετωπίσουν το φάσμα της μετακίνησης ή της «διαθεσιμότητας».
Το σχολείο δεν το βελτιώνει η υποχρηματοδότηση , ο φόβος, ο ανταγωνισμός, η κατάργηση τμημάτων. Το σχολείο το βελτιώνει η στήριξή του - σε χρήματα, σε υποδομές, σε προσωπικό. Το σχολείο το βελτιώνει η δυνατότητα του εκπαιδευτικού να μπορεί να διαμορφώνει ελεύθερα, με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών του, το περιεχόμενο της διδασκαλίας του. Το σχολείο το βελτιώνει η ειλικρινής και ανοιχτή συζήτηση ανάμεσα σε εμάς τους εκπαιδευτικούς και εσάς τους γονείς, ακόμα και όταν διαφωνούμε, το βελτιώνει ο κοινός αγώνας μας για την ανατροπή των πολιτικών που διαλύ­ουν τις ζωές μας και τις ζωές των παιδιών μας.
Μακριά από μας η αντίληψη ότι τα έχουμε όλα καλά καμωμένα. Όμως κανένας δεν μπορεί να μας κατηγορήσει ότι δεν αγωνιούμε, δεν πασχίζουμε, δεν προσπαθούμε να δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό. Και μάλιστα αυτή την εποχή, που υπάρχουν μαθητές μας που βιώνουν τόσα προβλήματα στο οικογενειακό τους περιβάλλον, και που με κάθε τρόπο προσπαθούμε να τους στηρίξουμε. Με αλληλεγγύη, αλλά κυρίως με συλλογικό αγώνα, διεκδικώντας το δικαίωμά μας και το δικαίωμα των παιδιών μας σε μια αξιοπρεπή ζωή, για ένα σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά και όλες τις ανάγκες τους. O αγώνας αυτός είναι η πιο μεγάλη συμβολή στο μέλλον τους.
- Να αγωνιστούμε όλοι μαζί για ένα σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας
- Να αγωνιστούμε όλοι μαζί για την ανατροπή όλων των πολιτικών που καταστρέφουν τις ζωές μας!
OΛOI MAZI ΜΠΟΡΟΥME
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΠΡΕΒΕΖΑΣ».

www.atpreveza.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: