Η
επανεκκίνηση εργασιών για την κατασκευή της Ιόνιας οδού θεωρητικά και μόνο έχει
γίνει, αφού στην πράξη δεν έχουν στηθεί νέα ή ενεργοποιήθηκαν παλιά εργοτάξια
κατά μήκος του οδικού άξονα στην Αιτωλοακαρνανία και ιδιαίτερα στην Ήπειρο.
Άσχετα από τη χρονική σειρά που προβλέπονταν στο αρχικό χρονοδιάγραμμα, το οποίο
καμιά ισχύ δεν έχει σήμερα, της σύμβασης παραχώρησης, η επανεκκίνηση αναμένεται
σε όλο το μήκος του υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμου. Εξαιρώντας, βέβαια, την
Κλόκοβα («Παλιοβούνα») που μετατίθεται για αργότερα η έναρξη, δεδομένου ότι
εκκρεμεί η τύχη της χάραξης στο ΣτΕ και έγινε αφορμή πολλών συζητήσεων και
αντιπαραθέσεων τις τελευταίες μέρες, είναι φανερό ότι το υπουργείο Ανάπτυξης και
Υποδομών όταν μιλά για ...μπουλντόζες πριν το Πάσχα δεν εννοεί την Ιόνια.Άλλωστε
η σχετική κυβερνητική «φιέστα» στήθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Ολυμπία οδό
παρόντος του πρωθυπουργού και του προέδρου του ΠΑΣΟΚ. Εκεί, όντως κινήθηκαν
κάποια φορτηγά και σκαπτικά για τις επικοινωνιακές ανάγκες της επιθεώρησης
εργασιών.Για τα τμήματα της Ιόνιας οδού δεν έχει ανακοινωθεί πρόγραμμα έναρξης
εργασιών, ούτε από τον παραχωρησιούχο «Νέα Οδός Α.Ε» (έχει αναλάβει τη μελέτη,
το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση
του έργου), ή την κατασκευαστική κοινοπραξία, ούτε από το υπουργείο Ανάπτυξης
και Υποδομών, όπως δήλωνε ότι θα συμβεί ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης και
ο αναπληρωτής Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος και σε πρόσφατες δηλώσεις στα
Γιάννινα μιλούσε για εργοτάξια σε όλο το μήκος της Ιόνιας και
άμεσα.
Χρειάζεται προετοιμασία
Οι γνωρίζοντες πρόσωπα
και πράγματα στο πως και σε πόσο χρόνο στήνεται ένα εργοτάξιο σε τέτοιο έργο,
θεωρούν ανέφικτο να συμβεί αυτό μέσα στον πολύ σύντομο χρόνο που ακολούθησε τις,
και επικοινωνιακού τύπου, ανακοινώσεις για... μπουλντόζες πριν το Πάσχα .Ακόμη
και να στηθεί ένα εργοτάξιο μέχρι να φτάσει σε υψηλό επίπεδο απόδοσης
χρειάζονται μήνες. Επίσης, όσοι αναζητούν δουλειά και σπεύδουν να πληροφορηθούν
που θα απευθυνθούν δεν βρίσκουν ακόμη ανταπόκριση κατά τόπους, ενώ υπάρχουν και
τοπικοί παράγοντες, αυτοδιοικητικοί και πολιτικοί οι οποίοι μάλλον βιάζονται να
κάνουν ... εξυπηρετήσεις.
Τα χρήματα της αποζημίωσης...
Καλώς
εχόντων των πραγμάτων κι αφού η κατασκευαστική κοινοπραξία (GEK TERNA Group ,
Cintra, Grupo ACS οι οποίες μοιράζονται τα ποσοστά), ουσιαστικά ο
παραχωρησιούχος «Νέα Οδός Α.Ε», η κοινοπραξία των εταιριών ACS Group, FERROVIAL
και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) θα χρειαστούν αρκετό χρονικό διάστημα για να επανέλθουν ενεργά
και με αρκετά εργοτάξια. Σταδιακά το επόμενο διάστημα και μέσα στο καλοκαίρι θα
πρέπει να αναμένεται η ανάπτυξη εργοταξίων.Ρόλο θα παίξει και ο χρόνος που θα
εισπράξει η κατασκευαστική κοινοπραξία χρήματα από το ποσό της αποζημίωσης που
συμφωνήθηκε με το δημόσιο, αφού θα χρησιμοποιηθεί για την επανεκκίνηση του
έργου. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση με τις τράπεζες που
χρηματοδοτούν το έργο.
Λίγα πριν τη διακοπή...
Το μόνο που
μπορεί να κινείται, αν συμβαίνει αυτό, σήμερα στην Ιόνια, είναι μηχανήματα που
προετοιμάζονται για να πιάσουν δουλειά και πιθανότατα είναι αυτά που ανήκουν σε
υπεργολάβους που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι και το σταμάτημα εργασιών προ
διετίας.Στο συνολικό μήκος των 196 χλμ. της Ιόνιας Οδού, περιλαμβάνονται και τα
υπό κατασκευή τμήματα ή ολοκληρωθέντα σαν δημόσια έργα, δηλαδή οι παρακάμψεις
Αγρινίου και της Άρτας-Φιλιππιάδας που ο ανάδοχος για τον ανισόπεδο κόμβο Πέτα
ξεκινά εργασίες. Στην Ήπειρο και συγκεκριμένα στο νομό Ιωαννίνων πριν τη διακοπή
είχε γίνει η διάνοιξη της σήραγγας Αμπελιάς, στήθηκε εργοτάξιο στην περιοχή της
Μυροδάφνης και αυτό ήταν όλο. Στο νομό Άρτας δεν είχε σημειωθεί πρόοδος στα
τμήματα παραχώρησης, ενώ στην Αιτωλοακαρνανία είχαν αναπτυχθεί τα μεγαλύτερα
μέτωπα, όπως στην περιοχή της Αμφιλοχίας και νοτιότερα πριν την Κλόκοβα, αλλά
χωρίς σημαντική πρόοδο. Το τμήμα στην Αμφιλοχία ήταν το τελευταίο που σταμάτησε
να εκτελείται .
ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου