Μπορεί ο πρωθυπουργός
και η κυβερνητική τρόικα να σηματοδοτούν με την επιτόπια επίσκεψη στην Κορινθία
την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους, στη βορειοδυτική Ελλάδα όμως
ανησυχούν ότι τα έργα στην Ιόνια Οδό θα ξεκινήσουν με «κούρεμα». Σαν κύμα
ξέσπασε τις τελευταίες ημέρες η αντίδραση στις κυβερνητικές εξαγγελίες, πρώτα
από την Αιτωλοακαρνανία και στη συνέχεια από τα Γιάννενα. Αφορμή είναι αυτή η
αίσθηση σιωπής γύρω από τι θα γίνει στην «είσοδο» της Ιόνιας Οδού, στην Κλόκοβα,
αμέσως μετά τη γέφυρα του Ρίου.
Eπιστολές
δημάρχων
Για «κίνδυνο να μείνει εκτός σύμβασης παραχώρησης ένα
σημαντικό τμήμα του οδικού άξονα, αυτό της Κλόκοβας» κάνει λόγο σε επιστολή του
την Τετάρτη προς τον πρωθυπουργό ο δήμαρχος Ιωαννίνων Φίλιππας Φίλιος.
Ο
αν. υπουργός και βουλευτής Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης από τη μεριά του
δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα και το συγκεκριμένο
τμήμα περιλαμβάνεται κανονικά στη σύμβαση εξ αρχής. Θα δρομολογηθούν εξελίξεις
όμως όταν ανακοινωθεί απόφαση του ΣτΕ στο οποίο έχει γίνει
προσφυγή.
«Για τη χάραξη αυτή εκκρεμούν μέχρι σήμερα αιτήσεις ακύρωσης
στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Ουδέποτε ελήφθη απόφαση να μείνει εκτός σύμβασης
παραχώρησης το εν λόγω τμήμα», αναφέρει σε δική του επιστολή - απάντηση στον
δήμαρχο την οποία κοινοποιεί επίσης στον πρωθυπουργό. Μέχρι να διαβάσει ο
πρωθυπουργός τις επιστολές, αυτό που στην ουσία τίθεται ως θέμα δεν είναι τόσο
το αν θα κατασκευαστεί το τμήμα αυτό, όσο το πότε. Κι εκεί, το υπουργείο
Ανάπτυξης δεν απαντά, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση.
Ο δήμαρχος Αγρινίου
Παύλος Π. Μοσχολιός, με επιστολή του την περασμένη εβδομάδα προς την πολιτική
ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης θέτει ακριβώς το θέμα του χρόνου: «Η μετάθεση
του χρόνου υλοποίησης σημαίνει συνέχιση της απομόνωσης και υποβάθμισης όλου του
βορειοδυτικού άξονα της χώρας, καθώς και ψαλίδισμα των αναπτυξιακών προοπτικών
του, γεγονός που δεν είμαστε διατεθειμένοι να αποδεχτούμε».
Οι κάτοικοι
της βορειοδυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, από το Αντίρριο μέχρι ψηλά την
Κόνιτσα και την Κακαβιά, έχουν ακούσει πολλές φορές τις εξαγγελίες για μεγάλους
οδικούς άξονες και άλλα δίκτυα που θα άρουν τη συγκοινωνιακή τους απομόνωση.
Μέχρι σήμερα όμως, τα μόνα έργα που έχουν δει είναι η παράκαμψη του Αγρινίου και
ένα τμήμα αυτής της Αρτας -«απειλούνται» δε και με σταθμούς διοδίων σε αυτά τα
μικρά τμήματα.
Οσο για τον σιδηρόδρομο της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της
Ηπείρου, που κάποτε είχε γίνει πολύ της μόδας στις κυβερνητικές συζητήσεις,
κάπου χάθηκε κι αυτός ανάμεσα στα πολλά «θα». Εύλογες δηλαδή οι ανησυχίες των
κατοίκων για τα λόγια που δεν γίνονται πάντα και έργα.
Του
Φιλήμονα Καραμήτσου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου