Υπέρ της κατασκευής της μαρίνας στην
Πρέβεζα τάχθηκε η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας κατά τη διάρκεια
της χθεσινής συνεδρίασης, αποφεύγοντας ωστόσο να πάρει κάποια απόφαση, αφού όπως
υπογράμμισε ο δήμαρχος Πρέβεζας το δημοτικό συμβούλιο είναι αναρμόδιο να
αποφασίσει και η χωροθέτηση της μαρίνας μπορεί να γίνει μόνο από το αρμόδιο
Υπουργείο.
Σε μια συζήτηση που κράτησε σχεδόν τρεις ώρες για μια
ακόμη φορά έγιναν αναδρομές στο ιστορικό της κατασκευής της μαρίνας από τη
δεκαετία του 1990 μέχρι και σήμερα με τους ομιλητές να καταθέτουν σειρά εγγράφων
και τοπογραφικών αλλά και το κοινό ερώτημα, για το ποια είναι η ανάπτυξη που
επιθυμεί ο καθένας για την Πρέβεζα για τα επόμενα χρόνια. Στο «τραπέζι» έπεσε
για πρώτη φορά και ο προβληματισμός για το τι θα γίνει αν δεν προχωρήσει η
επένδυση, με το ΤΑΙΠΕΔ(Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) να
καραδοκεί...
Εισαγωγικά εκ μέρους των κατοίκων που ζήτησαν να έλθει το
θέμα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, ο κ. Κλοντζάρης αναφέρθηκε εν
συντομία στο ιστορικό της υπόθεσης, ζητώντας από τη δημοτική αρχή να επισπεύσει
τις διαδικασίες για να λειτουργήσει επιτέλους το δημοτικό λιμενικό
ταμείο.
Για ένα σκανδαλώδες ζήτημα το οποίο θα έπρεπε να είχε συζητηθεί από
το δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας εδώ και πολλούς μήνες, έκανε λόγο ο πρώην
δήμαρχος Πρέβεζας κ. Μιλτιάδης Κλάπας, επιρρίπτοντας ευθύνες στη δημοτική αρχή
για τη μη λειτουργία του δημοτικού λιμενικού ταμείου.
«Υπάρχει άνθρωπος που δεν θέλει τη μαρίνα στην Πρέβεζα;
Έχουμε όμως έναν πλειοδότη που αφού πήρε κάτι, κάποιος κινεί τις διαδικασίες για
να πάρει κάτι διπλάσιο. Είναι σωστό αυτό;» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κλάπας
προτείνοντας πως μέχρι να έρθει το θέμα στο δημοτικό λιμενικό ταμείο να
συζητηθεί το θέμα με ψυχραιμία και το δημοτικό συμβούλιο να προχωρήσει μέχρι και
στην τροποποίηση των οικοδομικών όρων στο συγκεκριμένο σημείο, για να συμβάλει
έτσι ώστε να συνεχιστούν τα έργα ολοκλήρωσης της μαρίνας. «Αν η πολιτεία
αποφασίσει να το κάνει όλο μαρίνα όπου επιθυμεί, όπως καταλαβαίνετε τα πράγματα
αλλάζουν και θα πρέπει να τεθεί σε συζήτηση μετά με ποιους όρους και πως θα
πρέπει να δοθεί η μαρίνα και αν θα το πάρει η ίδια εταιρεία ή κάποια άλλη. Κι
όλα αυτά εφόσον λυθούν δύο ζητήματα, τι θα γίνει με τους επαγγελματίες και τους
ερασιτέχνες αλιείς» είπε ο κ. Κλάπας υπογραμμίζοντας πως το συγκεκριμένο θέμα
δεν είναι για μικροπολιτική και εντυπώσεις.
«Πάνω από όλα θα πρέπει να μπει το συμφέρον της πόλης.
Πρόκειται για ένα θέμα που σέρνεται για 20 χρόνια και δεν λύνεται με προσφυγές,
ούτε προσφέρεται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες και φτηνή πολιτική. Σαν
δημοτική αρχή είμαστε θετικοί να γίνει η μαρίνα γιατί όταν μιλάμε για οργανωμένο
θαλάσσιο τουρισμό δεν νοείται να μην λειτουργεί μια σύγχρονη και ασφαλή μαρίνα.
Τέρμα στη μιζέρια και στους φτηνούς λαϊκισμούς, βλέπουμε μπροστά βλέπουμε το
καλό της Πρέβεζας και με οδηγό αυτό το καλό θα προχωρήσουμε σε αποφάσεις μόλις
το δημοτικό συμβούλιο αναλάβει τις αρμοδιότητες» είπε ο δήμαρχος Πρέβεζας
Χρήστος Μπαΐλης, υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει να τηρηθούν όλες οι νόμιμες
διαδικασίες με το νόμιμο και διαφανή τρόπο ώστε να εξυπηρετείται μόνο το δημόσιο
συμφέρον και το συμφέρον της πόλης και να τηρηθούν αυστηρά οι όροι της
διακήρυξης του έργου και οι υπογραφόμενες συμβάσεις.
«Εμμένουμε και
διεκδικούμε να περιέλθει οριστικά το λιμενικό ταμείο στο δήμο. Απαιτούμε, αίτημα
το οποίο καταθέσαμε και στον υπουργό ναυτιλίας, πριν από οποιαδήποτε απόφαση
χωροθέτησης της μαρίνας να ζητηθεί η σύμφωνη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου»
είπε κλείνοντας ο κ. Μπαΐλης λέγοντας χαρακτηριστικά πως δεν πρόκειται για ένα
έργο βιτρίνα, αλλά ένα έργο αναγκαίο το οποίο θα πρέπει να διασφαλιστεί με κάθε
νόμιμο τρόπο.
Στη συνεδρίαση έδωσαν το παρών και οι επενδυτές της
μαρίνας, λέγοντας χαρακτηριστικά πως αυτή τη στιγμή αν δεν προχωρήσει το έργο
και αποχωρήσουν, τότε αυτόματα η μαρίνα αλλά και το λιμάνι θα περιέλθουν στο
ΤΑΙΠΕΔ. «Εμάς δεν μας ενδιαφέρει αν θα λέγεται λιμενικό ή δημοτικό λιμενικό
ταμείο. Εμάς μας ενδιαφέρει να κάνουμε μια μαρίνα σύμφωνα με το νόμο, σύγχρονη
και βιώσιμη» τόνισε ο κ. Τέφας.
Υπέρ της κατασκευής της μαρίνας με την προϋπόθεση να
τηρηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες που προβλέπονται τάχθηκε ο επικεφαλής της
μείζονος αντιπολίτευσης κ. Στέργιος Γιαννάκης, ενώ την αντίθεση του στην
ιδιωτικοποίηση του λιμανιού εξέφρασε ο επικεφαλής της Λαϊκής συσπείρωσης κ.
Τσοβίλης ζητώντας τη διαχείρισή του μέσω ενός δημόσιου ενιαίου φορέα.
«Διαφωνούμε στον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης και ζητάμε δημόσιο ενιαίο φορέα
που να καλύπτει τις λαϊκές ανάγκες» είπε ο κ. Τσοβίλης υπογραμμίζοντας πως σε
καμία περίπτωση δεν πρέπει να καταργηθεί ο εμπορικός χαρακτήρας του λιμένα της
Πρέβεζας.
Για παταγώδη αποτυχία της δημοτικής αρχής να λειτουργήσει
το δημοτικό λιμενικό ταμείο μίλησε ο επικεφαλής της παράταξης «Ανάπτυξη Τώρα» κ.
Γιώργος Νίτσας, καλώντας το δημοτικό συμβούλιο να πιέσει προς κάθε κατεύθυνση
προκειμένου το δημοτικό λιμενικό ταμείο να λειτουργήσει άμεσα. Ο κ. Νίτσας
υπογράμμισε πως θα πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή ανάμεσα στον εμπορικό, τον
τουριστικό και τον αλιευτικό χαρακτήρα του λιμανιού, σημειώνοντας πως με τη
σωστή διαχείριση μπορούν επιτέλους να δημιουργηθούν νέες αναπτυξιακές
προοπτικές.
Μια έκκληση συμμαχίας προς όλους τους εμπλεκόμενους
φορείς και τους επαγγελματικά ενδιαφερόμενους, έκανε ο επικεφαλής του «Δημόσιου
Χώρου» κ. Γιάννης Ρέντζος προκειμένου να προχωρήσει η ανάπτυξη όχι εις βάρος της
πόλης και του πολίτη. Ο κ. Ρέντζος μίλησε για μια σχεδόν εφιαλτική σχέση με το
θέμα της μαρίνας τους τελευταίους 11 μήνες, αφού από την πρώτη στιγμή που η
παράταξή του είχε ζητήσει να έρθει το θέμα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο
μέχρι και χθες δεν του δόθηκε ποτέ η ευκαιρία να εμβαθύνει και να αναδείξει το
θέμα στη σωστή του διάσταση, ενώ κλείνοντας τόνισε ότι θα πρέπει να
αντιμετωπίσουμε το σύνολο του δημόσιου χώρου της Πρέβεζας μέσα στο οποίο υπάρχει
και το λιμάνι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου