Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

.Δεν μας ξεπλέν’ ούτε η νιρουτροβιά


Κύριε Διευθυντά,
είναι αλήθεια πως εγώ, εδώ στα Τζουμέρκα, είμαι  προνομιούχος. Θέλω να πω ότι ζώντας στον καθαρό αέρα και πίνοντας ξινογαλάκι, είμαι απολύτως ασιουμπέιαστος και κατεβάζει η γκλάβα μου ιδέες, ενίοτε και λύσεις στα διάφορα προβλήματα.

Φωνάζουν, λοιπόν,  οι πατριώτες μου , εκεί στην Άρτα και στην Πρέβεζα,  να μην κλείσουν τα νοσοκομεία.
Πώς είπες; Οι πολιτικοί κατέθεσαν ερωτήσεις στη Βουλή;  Ας μην ξοδεύουν το χαρτί.
Η λύση είναι μία.
Κλινική Ω.Ρ.Λ. Να καταργηθεί πάραυτα.  Δεν χρειάζεται να ακούμε και καλά. Να σταματήσει και το τσιουλαύτιασμα του καθενός. Να πάνε  όλοι στις δουλειές τους.

Δερματολογική κλινική: Υπερπολυτέλεια  και άκρως αναποτελεσματική η χρήση της. Να βράζουμε πικραλίδες και να κάνουμε έμπλαστρα με τσουκνίδες και ρετσίνι από ρουμπουέλατα. Θα φτιάξουμε όλοι ένα δέρμα… τρουμπουκένιο.

Γαστρεντολογική κλινική: Στομαχικές διαταραχές και στομαχικά προβλήματα δεν υπάρχουν πλέον. Μπήκαμε απαξάπαντες στη δίαιτα . Κοντόγιομο θα είναι πάντα το στομάχι. Δεν θα υπάρχει πρόβλημα… Να μην χλαπακιάζουμε. Δεν θέλω αντιρρήσεις. Υποψιάζομαι πως θα μου πεις για κλύσματα κλπ. Μας τα έχουν κάνει προ πολλού… «Στου «κατακλυσμένου» την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα».

Μαιευτική κλινική: Δεν χρειάζεται. Οι γυναίκες να τίκτουν εκεί όπου γεννήθηκα και εγώ. Στην παραστιά, στην παραγωνιά.  Παράλληλα, προληπτικώς να σταματήσουν οι σιακάδες, οι πατσιαβέλες και τα σκαπέματα.  Τάξη και ηθική. Σε τελική ανάλυση να εφαρμόσουμε και το τσιοκάνισμα. Προσοχή όμως μην μείνουν μερικοί ρογκάτσικοι.
Να τα προτείνετε όλα αυτά κύριε Διευθυντά, να τα προτείνετε. Και μετά ελάτε κατά δω να σας ξεπλύνω εγώ στην νεροτροβιά.  Τσιόφλιο θα σας κάνω. Θα νιώσετε για τα καλά στο πετσί σας, κε Διευθυντά,  τι σημαίνει -αλήθεια λέω- η λέξη «βλαχοόντα».

(«Βλαχοόντα». Έτσι ονομάτισε τους Αγναντίτες και Πραμαντιώτες και κατ’ επέκταση όλους τους Τζουμερκιώτες δημοσιογράφος των Αθηνών στην εφημερίδα (ΣΚΡΙΠ 11/7/1911). « Ότι η ελληνική πρωτεύουσα έχει αστυνομικούς εκ Πραμάντων και Αγνάντων παληά ιστορία. Εις εποχήν όπου όλαι αι ευρωπαϊκαί αστυνομίαι αλληλοταξιδεύουν δια να αλληλοπληροφορούνται τελειοποιήσεις και να τας εφαρμόζουν, ημείς έχομεν βλαχοόντα δια την τάξιν και την ευπρέπειαν».)

Μετά τιμής
Από τα ξεπλυμένα και ασιουμπέιαστα Τζουμέρκα
Αγναντίτης – Τζουμερκιώτης Χ.T.

Δεν υπάρχουν σχόλια: