Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Οπισθοδρόμηση για την Ήπειρο, εάν τελικά εγκαταλειφθεί ο άξονας. Στις καλένδες ο δρόμος Ε65. Αποζημιώσεις 1 δις ευρώ φέρεται έτοιμο να καταβάλλει το Υπ. Ανάπτυξης, αν και με τα ίδια χρήματα θα ολοκλήρωνε το έργο! Στην κόψη του ξυραφιού και οι άλλοι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι.



«Το Υπουργείο Ανάπτυξης σκέπτεται να καταβάλει αποζημιώσεις τάξεως ενός δισεκατομμυρίου ευρώ για να εγκαταλείψει τον οδικό άξονα του Ε-65, όταν με τα ίδια χρήματα θα τον ολοκλήρωνε! Πρόκειται για απόφαση που δεν έχει οικονομική και αναπτυξιακή λογική»!

Με αυτή τη φράση, ο κ. Γιώργος Περιστέρης, Διευθύνων Σύμβουλος της γνωστής κατασκευαστικής εταιρίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αποκάλυψε ότι ο αυτοκινητόδρομος της Κεντρικής Ελλάδας, Ε65, που θα καταλήγει στην Ήπειρο, βρίσκεται ένα βήμα πριν την εγκατάλειψη, με ό, τι και αν αυτό σημαίνει για την ίδια τη χώρα, αλλά κυρίως για την Ήπειρο, η οποία θα είναι και αυτή που τελικά θα πληρώσει τη. νύφη. 
Η. βόμβα που πέταξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ είχε ως αποδέκτη το Υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο πάντως παρουσιάζει θετική την εικόνα στις διαπραγματεύσεις, για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων! 

Εγκληματικό λάθος 
Είναι προφανές, ότι εάν πράγματι το Υ­πουργείο Ανάπτυξης σκέφτεται να πληρώσει ένα δισεκ. ευρώ, αυτή την εποχή, για να εγκαταλειφθεί ο Ε65, αντί με τα ίδια χρήματα να τον ολοκληρώσει, θα πρόκειται για εγκληματικό λάθος! 
Όχι μόνο γιατί θα έχει σπαταλήσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ, τη στιγμή που η Κυβέρνηση ετοιμάζεται να λάβει επώδυνα μέτρα για τους πολίτες, αλλά κυρίως γιατί θα έχει εγκαταλείψει έναν δρόμο που θα δώσει ζωή και ακόμη μεγαλύτερη αναπτυξιακή προοπτική στην Ήπειρο, στην οποία και θα καταλήξει.
Είναι βέβαιο, ότι εάν υφίσταται τέτοιο ζήτημα πρέπει άμεσα να δράσουν οι Περιφερειάρχες Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας, περιοχές από τις οποίες θα περάσει το έργο και να απαιτήσουν εξηγήσεις από το Υπουργείο, αφού εάν αυτό παρατήσει τον Ε65, τότε θα μιλάμε για οπισθοδρόμηση της Ηπείρου και της Κεντρικής Ελλάδας.

Το εμπόδιο. 
Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός, ότι όλα τα παραπάνω έρχονται λίγες μόνο ημέρες μετά την άρση ενός σημαντικού εμποδίου, αφού το Συμβούλιο της Επικρατείας, με απόφασή του έκρινε αβάσιμη την αίτηση για ακύρωση των εργασιών στο δρόμο, που ζητούσαν κυνηγετικοί, ιππικοί και πολιτιστικοί Σύλλογοι των Γρεβενών. Υπενθυμίζεται, ότι ο Ε65 περιλαμβάνει τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος, μήκους 174 χλμ., καθώς και τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Αθηνών - Θεσσαλονίκης, μήκους 58 χλμ. 

Οι δυο. αλήθειες!
Γενικότερα πάντως, στο θέμα της επανεκκίνησης των οδικών αξόνων, για το οποίο εδώ και μήνες γίνονται διαπραγματεύσεις, φαίνεται πως υπάρχουν. δυο αλήθειες. 
Από τη μια, αυτή που διατυπώνει ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μιλώντας σε συνέδριο σημείωσε ότι «είμαστε κοντά σε λύση για τους αυτοκινητοδρόμους. Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν ανακοινώσεις». 
Από την άλλη, η άποψη του κ. Περιστέρη, της ΤΕΡΝΑ, που μετέχει στην κατασκευή τριών αυτοκινητοδρόμων, του Ε65, της Ιόνιας Οδού και της Ολύμπιας Οδού. «Ακόμα περιμένουμε ένα περίγραμμα λύσης, υπό σαφώς πιο δύσκολες συνθήκες και κινδυνεύουμε να χάσουμε ένα πρόγραμμα συνολικού ύψους 8 δισ. ευρώ, το οποίο είχε προ διετίας απολύτως εξασφαλισμένα ιδιωτικά κεφάλαια για την χρηματοδότησή του», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. 
Τι από τα δυο συμβαίνει τελικά; Και πόσο μακριά ή πόσο κοντά είναι τελικά η επανεκκίνηση της κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων; 

Απελπιστική. 
Πάντως, με τα έργα στους περισσότερους άξονες να έχουν σταματήσει εδώ και περίπου δυο χρόνια, η εικόνα που επικρατεί τώρα σε πολλά εργοτάξια είναι απελπιστική. Μόλις χθες έγινε γνωστό, ότι οι σήραγγες της Ιόνιας Οδού στη Μακύνεια (Αιτωλοακαρνανία), έχουν φθάσει ένα βήμα πριν την καταστροφή, αφού νερά έχουν μπει μέσα σε αυτές, μιας και οι εργασίες σταμάτησαν πριν να εξασφαλιστεί η μόνωση! 
Την ίδια ώρα, όλο και περισσότερο αυξάνονται οι φήμες περί. κουρέματος στα έργα της Ολύμπιας Οδού, που προβλέπεται να «συναντήσει» την Ιόνια στην Αχαΐα. Μάλιστα, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας ζήτησε με έγγραφό του από τον Υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη εξηγήσεις για την πορεία της Ολύμπιας Οδού, με αφορμή πληροφορίες που είδαν το φως περί μείωσης του φυσικού αντικειμένου του έργου. Μάλιστα, στο έγγραφό γίνεται λόγος και για φήμες που υπάρχουν, ότι θα υπάρξει «κούρεμα» και στην Ιόνια Οδό! 

Τι χάνουμε. 
Τι χάνει όμως η Ελλάδα και ιδιαίτερα η Ήπειρος από το. κόλλημα των μεγάλων οδικών αξόνων; 
Όπως έχει γίνει γνωστό από τον υπουργό Οικονομικών Γ. Στουρνάρα, αν τα έργα ήταν σε εξέλιξη, η ύφεση θα μπορούσε να είναι έως και 2% του ΑΕΠ χαμηλότερη, με 70.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας! 
Να γιατί επείγει η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων, οι οποίοι και θα βγάλουν την Ήπειρο από την απομόνωση, αλλά και θα δώσουν δουλειά σε πολλούς ανθρώπους, που τώρα βιώνουν τον εφιάλτη της ανεργίας. Η Κυβέρνηση, λοιπόν, δεν έχει πλέον άλλα περιθώρια για καθυστερήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: