Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

Ενώ τα προϊόντα μας είναι περιζήτητα, λείπουν οι κρατικές κατευθύνσεις. Εξάγουμε με μόνο ''όπλο'' την ποιότητα. Στην Ήπειρο οι επιχειρήσεις του αγροτο-κτηνοτροφικού κυρίως κλάδου κατακτούν διεθνείς αγορές, με τα αγνά προϊόντα τους, όπως κρέας, τυρί, κρασί, πουλερικά, ψάρια κ.α.



«Το νέο πρόσωπο της Ελλάδας και της Ηπείρου στο εξωτερικό, θα πρέπει να είναι αυτό, με το οποίο και πριν χρόνια, η χώρα μας είχε γίνει γνωστή σε όλο τον κόσμο. Τα ποιοτικά αγροτο-κτηνοτροφικά της προϊόντα». ...-

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν όλο και περισσότερα στελέχη της αγοράς στην περιοχή μας, βλέποντας τις τάσεις που έχουν δημιουργηθεί στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, τόσο Πανελλαδικά, όσο και στην Ήπειρο. 
Είναι κοινή παραδοχή πως ο όρος «ελληνικό προϊόν» κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στο εξωτερικό και η Ήπειρος θα πρέπει να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητές της. Αγροτικά προϊόντα, κτηνοτροφικά, κρασί, λάδι, ιχθυοκαλλιέργειες, πτηνοτροφία είναι μερικά μόνο από αυτά, τα οποία έχουν μπει ή εισάγονται στις διεθνείς αγορές, όμως ακόμη δεν έχουν την κατάλληλη δυναμική για να κρατηθούν και να γίνουν γνωστά, αποκτώντας μεγάλα μερίδια από τις αγορές. Και αυτό, γιατί λείπουν οι σωστές και κατάλληλες κατευθύνσεις από την Πολιτεία, καθώς και ένα γενικό πλάνο εξαγωγών, με βάση το οποίο η Ελλάδα θα μπορούσε να καταστεί βασικός παίκτης στις διεθνείς αγορές. 
Είναι γεγονός, λοιπόν, ότι η εξαγωγική κίνηση των ελληνικών προϊόντων μπορεί να υπάρχει, αλλά ακόμη γίνεται κάπως άναρχα και ανάλογα με τις κινήσεις του κάθε ιδιώτη. Και δεν είναι υπερβολή να πει κανείς, ότι οι ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων είναι ένας .κοιμώμενος γίγαντας. 

Ο κωδικός. 
Την ίδια ώρα, ο κωδικός των ελληνικών προϊόντων «520» αποκτά όλο και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στο εξωτερικό και είναι χαρακτηριστικό πως υπάρχουν εταιρίες που ζητούν να αποκτήσουν το συγκεκριμένο κωδικό, επειδή αυτό επιθυμούν οι πελάτες τους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου, όπου δραστηριοποιούνται!
Όπως αναφέρει η εταιρία 520 Barcode Hellas, εξαγωγική δυναμική, η οποία μεταφράστηκε σε 65.000 νέα προϊόντα made in Greece (!) την τελευταία τριετία, συνεχίζουν να επιδεικνύουν, μεσούσης της κρίσης, οι ελληνικές επιχειρήσεις. Η συγκεκριμένη εταιρία είναι δημιουργός και εκδότης των κωδικών αριθμών barcode με πρόθεμα 520 για λογαριασμό ελληνικών επιχειρήσεων. 
Κάθε χρόνο δημιουργούνται περί τις 500 νέες εταιρίες, με εξαγωγικό, κατά κύριο λόγο, προφίλ, οι οποίες λάνσαραν την τριετία στην εγχώρια και διεθνή αγορά περί τα 65.000 νέα προϊόντα. 

Τα προϊόντα
Οι εταιρίες αυτές προέρχονται κυρίως από τους κλάδους τροφίμων και ποτών, καθώς και από άλλους, όπως φυτικά καλλυντικά, βιολογικές καλλιέργειες κ.α. Το ελαιόλαδο, το κρασί και το μέλι αποτελούν τα τρία προϊόντα που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη εμπορική κινητικότητα, κάτι που, μεταξύ άλλων, τονίστηκε και σε πρόσφατη ημερίδα στην Άρτα. 
Το θέμα της συγκεκριμένης εκδήλωσης ήταν η συνύπαρξη και οι προοπτικές της μελισσοτροφίας και των εσπεριδοειδών, που ευδοκιμούν στην Άρτα, όμως ίσως και λόγω ελλιπούς προώθησης, πολλά προϊόντα (π.χ. πορτοκάλια) μένουν αναξιοποίητα. Βέβαια, υπάρχουν και κάποια άλλα, όπως τα Μανταρίνια Κλημεντίνης που είναι ευρέως γνωστά και τα προτιμούν συνήθως οι Βρετανοί. 
Να σημειωθεί, ότι μόνο στην Άρτα υπάρχουν 13 συσκευαστήρια, ενώ σε ό, τι αφορά τη μελισσοτροφία υπάρχουν 34.000 κυψέλες και 70 επαγγελματίες μελισσοκόμοι, που είναι από τους πρώτους Πανελλαδικά που έχουν ασχοληθεί συστηματικά με την παραγωγή γύρης και βασιλικού πολτού. 
«Πού να υπήρχε και μεγαλύτερη οργάνωση από το Κράτος, για να υποστηρίξει την ιδιωτική πρωτοβουλία και να ενισχύσει τις εξαγωγές, τι αποτελέσματα θα πετύχαινε η Ήπειρος, αλλά και η χώρα ολόκληρη στον τομέα των εξαγωγών» σημειώνουν με νόημα κύκλοι. 

Τα τρωτά. 
Πάντως, όπως έχει τώρα η κατάσταση, η εικόνα των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων της χώρας μας από μόνη της υποδηλώνει την απουσία του Κράτους και της οργανωμένης προσπάθειας. 
Στη φέτα η χώρα μας έχει μόλις το 28% της παγκόσμιας αγοράς και υποτίθεται ότι εντός Ε.Ε., που ισχύει η ονομασία ΠΟΠ, έχει το. πάνω χέρι. Στο ελαιόλαδο, εάν υπήρχε καλύτερη οργάνωση και προώθησή του στο εξωτερικό, η Ελλάδα θα ήταν πραγματικός κυρίαρχος του παιχνιδιού και οι ελληνικές εταιρίες θα είχαν μετατραπεί σε «κολοσσούς» δίνοντας έτσι αποφασιστικό χτύπημα στην αυξανόμενη ανεργία. 
Δυστυχώς όμως όλα αυτά παραμένουν ακόμη σε θεωρητικό επίπεδο και οι ελληνικές εταιρίες έχουν μείνει μόνες να παλεύουν στις διεθνείς αγορές, με μοναδικό .όπλο τα αρίστης ποιότητας προϊόντα τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: