Κόπηκε από την Ε.Ε. η κατασκευή της
σιδηροδρομικής γραμμής: Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Καλαμπάκα
Τα άσχημα... μαντάτα από τις Βρυξέλλες για
τη χώρα είναι δεδομένα, όμως άσχημα είναι τα νέα και για την Ήπειρο, καθώς η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έκοψε από τη χρηματοδότηση του έργου της Σιδηροδρομικής
Εγνατίας, το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής:
Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Καλαμπάκα!
Μπορεί η Ήπειρος με την Εγνατία Οδό και
τις υπό κατασκευή Ιόνια Οδό και αυτοκινητόδρομο Ε-65 να αφήνει οριστικά πίσω της
τη συγκοινωνιακή απομόνωση, όμως και η σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής με την
υπόλοιπη χώρα, αποτελεί ένα όνειρο δεκαετιών για τους Ηπειρώτες, που τώρα
βλέπουν να χάνουν το από την Ε.Ε. και τα κοινοτικά ταμεία, ακόμη ένα
αναπτυξιακό... τρένο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέταξε στο νέο χρηματοδοτικό
της πρόγραμμα: «Συνδέοντας την Ευρώπη», γνωστότερο ως CEF (Connecting Europe
Facility), τις πρώτες προμελέτες στο ανατολικό τμήμα της λεγόμενης
Σιδηροδρομικής Εγνατίας, που έχει εξαγγελθεί από τις αρχές του 2000 αλλά
βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο.
Οι μελέτες που πέρασαν στο CEF, είναι
η αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας (1 εκατ. ευρώ -
συγχρηματοδότηση 0,5 εκατ. ευρώ), η νέα γραμμή Τοξότες Ξάνθης - Νέα Καρβάλη και
η σύνδεση με τον εμπορευματικό λιμένα της Καβάλας (2 εκατ. ευρώ -
συγχρηματοδότηση 1 εκατ. ευρώ), μήκους 31,8 χλμ. όπως επίσης και η δημιουργία
νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Νέα Καρβάλη
(προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση 1,9 εκατ. ευρώ), με
τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση.
Αντίθετα δεν πέρασαν από το
χρηματοδοτικό εργαλείο της Κομισιόν άλλα δύο προγράμματα που αφορούν τη
Σιδηροδρομική Εγνατία και το δυτικό της κομμάτι.
Πρόκειται για την γ' φάση
των μελετών για την κατασκευή της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα -
Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα (προϋπολογισμού 16 εκατ. ευρώ με προτεινόμενη
συγχρηματοδότηση 8 εκατ. ευρώ).


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου