Σε γερμανική κατοχή περνούν τα 14 αεροδρόμια της
χώρας με ένα τίμημα της πλάκας στο πλαίσιο της παράδοσης του συνόλου της
δημόσιας περιουσίας στους ξένους τοκογλύφους.
Δύο μικρομεσαίες δημοτικές επιχειρήσεις απ' την
Γερμανία άρπαξαν το θησαυρό των ελληνικών αεροδρομίων δημιουργώντας ένα καθαρά
γερμανικό μονοπώλιο αφού και το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανήκει στη Χόχτιφ.
Ένα ακόμη βήμα, στην ολοκληρωτική παράδοση της
χώρας μας, στη σύγχρονη γερμανική μπότα, έγινε χθες, με την παράδοση 14
περιφερειακών αεροδρομίων, κοψοχρονιά, σε επενδυτικά σχήματα, που ελέγχονται εξ'
ολοκλήρου από γερμανικά συμφέροντα.
Η εξέλιξη αυτή, που συνέπεσε, τι ειρωνεία, ενώ
βρίσκεται σε εξέλιξη η «κρίσιμη» διάσκεψη με την τρόικα, στο Παρίσι, αποδεικνύει
ότι η σημερινή Γερμανία, των Μέρκελ-Σόιμπλε, επιδιώκει να ολοκληρώσει, ότι
άφησαν μισοτελειωμένο, οι ναζιστές πρόγονοί τους, πριν 70 χρόνια. Όχι μόνο να
εγκατασταθούν ως κατακτητές, στη χώρα μας, αλλά και να βάλουν χέρι στον πλούτο
της.
Γιατί τα αεροδρόμιά μας, δεν είναι, απλά, κάποια
τμήματα εδάφους, ούτε, μόνο, κάποιοι εκμεταλλεύσιμοι χώροι, για την
επιχειρηματική κερδοφορία. Συνιστούν εθνικό πλούτο, που ανήκει στους κατοίκους
αυτής της χώρας και των επιμέρους περιοχών. Πλέον αυτού, όμως, τα περιφερειακά,
ειδικά, αεροδρόμια, αποτελούν και προχωρημένες «γραμμές άμυνας», αλλά και
«αιμοδότες» των τοπικών οικονομιών, εξασφαλίζοντας την ταχύτατη σύνδεση των
διαφόρων τμημάτων του εθνικού χώρου, αλλά και την κυκλοφορία ανθρώπων και
προϊόντων.
Γι` αυτό, άλλωστε και πάντα, τα αεροδρόμιά μας
βρίσκονταν υπό εθνικό έλεγχο και ποτέ μέχρι τώρα, ούτε με κυβερνήσεις σκληρού
νεοφιλελεύθερου προσανατολισμού, ούτε καν στην τριετία της κυβέρνησης Μητσοτάκη,
δεν είχαν καν περάσει ως σκέψη, η ιδιωτικοποίησή τους.
Γι` αυτό και η χθεσινή απόφαση, όπου 14 περιφερειακά αεροδρόμια, πουλήθηκαν, μόλις για 23.000.000 ευρώ το χρόνο, σε μια εμφανώς στημένη διαδικασία, με πρωταγωνιστή το αμαρτωλό ΤΑΙΠΕΔ, αποτελεί το «σκάνδαλο των σκανδάλων», για το οποίο οι υπεύθυνοι θα πρέπει να κάτσουν στο σκαμνί, όπως και για όλα τα εγκλήματα των πέντε μνημονιακών χρόνων.
Γι` αυτό και η χθεσινή απόφαση, όπου 14 περιφερειακά αεροδρόμια, πουλήθηκαν, μόλις για 23.000.000 ευρώ το χρόνο, σε μια εμφανώς στημένη διαδικασία, με πρωταγωνιστή το αμαρτωλό ΤΑΙΠΕΔ, αποτελεί το «σκάνδαλο των σκανδάλων», για το οποίο οι υπεύθυνοι θα πρέπει να κάτσουν στο σκαμνί, όπως και για όλα τα εγκλήματα των πέντε μνημονιακών χρόνων.
Ειδικότερα με εφάπαξ τίμημα 1,234 δις ευρώ και
22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως
με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd, του ομίλου Κοπελούζου,
ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ως προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά
αεροδρόμια της χώρας.
Ειδικότερα, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές
προσφορές που υποβλήθηκαν στις 10 Οκτωβρίου από τα επενδυτικά σχήματα CASA
(Corporation America S.A.), METKA Α.Ε., FRAPORT AG-SLENTEL Ltd και VINCI
Airports S.A.S. και ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος
χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων
(ομάδες Α και Β).
Στη συνέχεια διαπιστώθηκε ότι η FRAPORT
AG-SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος
επενδυτής, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής προσφορών. Το ποσό που
προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη
αποτίμηση, όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, ο
προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την Ομάδα Α 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και
11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως
με τον πληθωρισμό, και 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα για την
Ομάδα Β. Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν ανέρχονται σε περίπου 330
εκατ. ευρώ σε χρονικό ορίζοντα τεσσάρων ετών, ενώ για όλη τη διάρκεια της
παραχώρησης σε περίπου 1,4 δις ευρώ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ
τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.
Σημειώνεται ότι τα 14 αεροδρόμια έχουν διαιρεθεί
σε δύο ομάδες, με την πρώτη να περιλαμβάνει αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά,
Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα και τη δεύτερη ομάδα τα αεροδρόμια Ρόδου,
Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Άκρως αποκαλυπτικό είναι το
ρεπορτάζ που πραγματοποίησε το μεγαλύτερο Γερμανικό κρατικό τηλεοπτικό κανάλι,
αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση των 14 ελληνικών αεροδρομίων, που πάνε στην
κρατική Γερμανική εταιρία, την Fraport.
Πρόκειται για θυγατρική της
Lufthansa, και η οποία σύμφωνα με τους Γερμανούς δημοσιογράφους, είναι σύμβουλος
στο πρόγραμμα ελληνικών ιδιωτικοποιήσεων, και έχει επισημάνει στο παρελθόν το
πόσο συμφέρον είναι η αγορά των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων.
Δείτε
μέρος του ρεπορτάζ που κάνει ξεκάθαρα λόγο για ξεπούλημα, σε εξευτελιστικές
τιμές, και εκμετάλλευση του Ελληνικού Κράτους: 50 δις ευρώ. Τόσα θα πρέπει να
συλλέξει η ελληνική κυβέρνηση, μέσω της ιδιωτικοποίησης της κρατικής περιουσίας.
κυρίως για την αποπληρωμή χρεών. Σύμφωνα με τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών, η
Ελλάδα, ήδη έχει αργήσει. Και αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που πολλά πλέον
από τα «ασημικά» του ελληνικού κράτους προσφέρονται σε εξευτελιστικές τιμές
πώλησης. Τώρα εάν αυτό είναι και πραγματικά σοφό ή έξυπνο, δεν διερωτάται και
κανένας.
Δείτε το video
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου