Πέμπτη 2 Ιουλίου 2015

Ορειβατική πορεία, Πωγωνιανή - Φαράγγι Κουβαρά - Δολό - Άγιος Χριστόφορος - Κουτσόκρανο - Δελβινάκι

Δείτε τα video

Μια ορειβατική πορεία στην όμορφη περιοχή του Πωγωνίου που κάναμε συμμετέχοντας στην εκδρομή που διοργάνωσε ο ορειβατικός σύλλογος Ιωαννίνων σε συνεργασία με τον Φ.Ο.Σ. Πωγωνίου. Η πορεία μας ξεκίνησε από τη Πωγωνιανή και αρχικό μας προορισμός ήταν το διπλανό χωριό Δολό.

Από τη Πωγωνιανή ξεκινήσαμε ακολουθώντας το δρόμο που οδηγεί προς τη χαράδρα του Κουβαρά. Για είκοσι λεπτά περίπου περπατήσαμε πάνω στον αρχικά τσιμεντόδρομο που σύντομα έγινε χωματόδρομος, τον οποίο και αφήσαμε στο σημείο που συναντήσαμε στα αριστερά μας το εικόνισμα του Αγίου Χριστοφόρου. Από εδώ ξεκινάει το μονοπάτι που μπαίνει στη χαράδρα του Κουβαρά. Συνεχή κατηφορικά καγκέλια μας οδηγούν μετά από λίγα λεπτά στο ρέμα που διασχίζει τη χαράδρα. Εκεί βρίσκεται και το όμορφο πετρογέφυρο του Κουβαρά από το οποίο και περάσαμε για να πάμε στην απέναντι πλευρά και από εκεί αρχίσαμε να ανηφορίζουμε προς το χωριό Δολό. Μετά από πορεία περίπου μιας ώρας από τη στιγμή που ξεκινήσαμε φτάσαμε στον πρώτο μας προορισμό. Μπήκαμε στο Δολό, σ' ένα από τα πιο όμορφα και χαρακτηριστικά χωριά του Πωγωνίου και από εκεί πήραμε το δρόμο που ξεκινάει πάνω από το σχολείο του χωριού και ανηφορίζει προς το εκκλησάκι του Αγίου Χριστοφόρου. Το εξωκλήσι αυτό βρίσκεται σε μια κορυφή που ορθώνεται ακριβώς πάνω από το χωριό και για να φτάσει κανείς εκεί απαιτείται μια πορεία περίπου 1 ώρας σ' ένα σχετικά ευδιάκριτο και ανηφορικό μονοπάτι.

Φτάνοντας στο όμορφο εξωκλήσι του Αγίου Χριστοφόρου κάναμε ένα διάλειμμα για να θαυμάσουμε την όμορφη εκκλησία, τη θέα προς τη γύρω περιοχή. Στην συνέχεια πήραμε τον δρόμο προς το τελικό μας προορισμό, το Δελβινάκι. Για λίγα μέτρα κατηφορίσαμε από το ίδιο μονοπάτι από το οποίο ανεβήκαμε. Πολύ σύντομα όμως ,στο σημείο όπου κατά την ανάβαση μας συναντήσαμε τη μοναδική πινακίδα που μας πληροφορούσε ότι φτάνουμε στο εξωκλήσι, η διαδρομή μας άλλαξε. Δεν  κατηφορίζουμε πλέον προς το Δολό αλλά περνάμε στην απέναντι πλαγιά και αρχίζουμε να διασχίζουμε το Κουτσόκρανο. Από το σημείο αυτό και για ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής μας το μονοπάτι είναι αρκετά ασαφή αλλά μια σειρά πολλών και συχνών σημάτων μας δείχνει τη σωστή πορεία που πρέπει να ακολουθήσουμε. Κάποια σήματα είναι παλιά αλλά τα περισσότερα φαίνεται ότι μπήκαν από τα μέλη των συλλόγων που διοργάνωσαν την ορειβατική αυτή περιήγηση, διευκολύνοντας έτσι πολύ την προσπάθειά μας. Για περίπου 1 ½  ώρα διασχίζουμε μια σειρά από συνεχή υψώματα πριν φτάσουμε στο τελευταίο στάδιο της διαδρομής μας και συναντήσουμε τον χωματόδρομο που κατηφορίζει προς το Δελβινάκι, στο οποίο και φτάσαμε μετά από μια ωριαία περίπου πορεία.