Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015

Στον Εισαγγελέα προσφεύγει η δημοτική αρχή Ζηρού για τις δημοτικές επιχειρήσεις

Έχουμε αναφερθεί σε παλαιότερα ρεπορτάζ του atpreveza (διαβάστε ΕΔΩ και ΕΔΩ), για τα όσα καταγράφησαν από τη δημοτική αρχή του Δήμου Ζηρού στις δύο επιχειρήσεις (ΔΗΖΗ ΑΕ ΟΤΑ και ΚΕΔΗΖΗ).
Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Φωνή του Αγρότου» (την οποία αναδημοσιεύουμε) και στη Ντόρα Βλάρα, η Πρόεδρος των δύο επιχειρήσεων, κα Γεωργία Ξώνα, ξεκαθαρίζει πολλά πράγματα.

Αναλυτικά η συνέντευξη:

Πως αξιολογείτε τους πρώτους μήνες της νέας δημοτικής αρχής αλλά και τη δική σας πορεία αυτό το χρονικό διάστημα;
«Το πρώτο μέλημά της δημοτικής αρχής ήταν να γνωρίσει την κατάσταση που επικρατεί στο δήμο και μέσα από διαφανής διαδικασίες να ενημερώσει τους δημότες. Εμείς οι αιρετοί, προερχόμενοι από τον ιδιωτικό τομέα, έπρεπε να συντονιστούμε επίσης με τους εργαζόμενους στο δήμο, ώστε να παράγεται έργο και να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν ταχύτερα οι δημότες, λόγω άλλων ρυθμών και οραρίων.
Έχουν γίνει έργα που είναι εμφανή και έργα τα οποία θέλουν το χρόνο τους να «ωριμάσουν». Ο κάθε σύμβουλος στον τομέα που ανέλαβε πιστεύω ότι μερικές φορές ξεπέρασε τον ίδιο του τον εαυτό, ακόμη και μέσα από τις οικονομικές δυσκολίες που υπάρχουν.
Σχετικά με τη δική μου πορεία τόσο στην Κοινωφελή όσο και στην Ανώνυμη Εταιρεία έχουμε βάλει μία σειρά και προχωράμε με σωστή λειτουργία και καλύτερες συνθήκες για τους εργαζομένους».
Αναλάβατε ένα πολύ δύσκολο κομμάτι του δήμου που ήταν η Ανώνυμη Εταιρεία; Ποια ήταν η εικόνα που βρήκατε όταν πήρατε τη διαχείριση;
«Η πρώτη εικόνα που είδα όταν ήρθα στην Ανώνυμη Εταιρεία ήταν ένα μπάχαλο! Ξεκινώντας από το καταστατικό της Εταιρείας που είναι «μπακαλόχαρτο» μέχρι το ταμείο. Δεν είναι τυχαίο ότι η παράδοση- παραλαβή της εταιρείας έγινε 15 Φεβρουαρίου, μετά από εισαγγελική παρέμβαση. Ο προηγούμενος πρόεδρος δεν ερχόταν να παραδώσει και έτσι αναγκάστηκα να απευθυνθώ στον Εισαγγελέα».
Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε κατά τη διάρκεια διενέργειας του διαχειριστικού ελέγχου τόσο από πρακτικής απόψεως όσο και από πρώην υπεύθυνους της Εταιρείας;
«Από τις 22 Δεκεμβρίου που ανέλαβα μέχρι την παράδοσή της δεν είχα καμία ενημέρωση  από τους πρώην αρμόδιους. Μαζί με τον ορκωτό λογιστή ψάχναμε μόνοι μας να βρούμε τιμολόγια, καταχωρήσεις και έγγραφα.
Αφού παρέδωσε την Α.Ε. σιγά-σιγά μπήκαμε σε μία σειρά. Αυτή η καθυστέρηση ήταν και ένας από τους λόγους που άργησε η διαδικασία του διαχειριστικού ελέγχου διαρκώντας έξι μήνες.
Δεν υπήρχαν ισολογισμοί για τα τελευταία πέντε χρόνια, φορολογικές δηλώσεις και δεν συζητάω για ΙΚΑ ήταν «πολυτέλεια».
Δεν υπήρχε γενικότερα τάξη. Όλη αυτή η «ακαταστασία» πιστεύω οφείλεται στον ίδιο τον πρόεδρο, ο οποίος όπως φαίνεται λειτουργούσε ως «απόλυτος άρχοντας». Απαξίωσε το ΔΣ της Εταιρείας, δεν συγκαλούσε γενικές συνελεύσεις. Δεν λειτουργούσε κανένα από τα αρμόδια όργανα που θα έπρεπε να λειτουργούν για τον έλεγχο της Εταιρείας.
Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν και η δυσφήμιση που υπέστη η εταιρεία, για την οποία το κλίμα θα πρέπει να διορθωθεί και οι πολίτες να μας εμπιστευτούν. Εμείς είμαστε ανοιχτοί και δεν έχουμε πρόβλημα να ενημερώσουμε οποιονδήποτε δημότη για όποιο θέμα αφορά την εταιρεία».
Σε ποιες διαδικασίες θα προχωρήσετε από εδώ και πέρα; Η Α.Ε. θα κινηθεί νομικά;
«Η Εταιρεία έχει πάρει απόφαση, την οποία επικύρωσε το ΔΣ και στη Γενική Συνέλευση ομόφωνα αποφασίστηκε το πόρισμα να υποβληθεί στον Εισαγγελέα για διερεύνηση των ευθυνών. Έχει πάρει το δρόμο του».
Υπήρξε και στην Κοινωφελή επιχείρηση κακοδιαχείριση και ποια η πορεία της σήμερα;
«Μετά την παράδοση- παραλαβή της Κοινωφελούς επιχείρησης βρήκαμε μία παρόμοια κατάσταση κακοδιαχείρισης.
Η έκθεση για την Κοινωφελή έχει πάρει κι εκείνη τη νομική οδό και ο Εισαγγελέας ήδη έχει ξεκινήσει προανάκριση.
Αυτή τη στιγμή η Κοινωφελής, απ’ όταν αναλάβαμε, οι εργαζόμενοι πληρώνονται κανονικά, έχουμε ρυθμίσει τις υποχρεώσεις μας στο ΙΚΑ και στην Εφορία, είμαστε φορολογικά ενήμεροι δεν έχουμε κανένα πρόβλημα.
Οι εργαζόμενοι του ΟΑΕΔ μέσα στο διάστημα αυτό εξοφλήθηκαν κατά το ήμισυ και υπολείπονται κάποια χρήματα τα οποία είναι στις άμεσες προτεραιότητες μας».
Ποια η εικόνα της Εταιρείας αυτή τη στιγμή και ποια είναι τα άμεσα σχέδια για την εξέλιξή της; Μπορεί να γίνει βιώσιμη;
«Έχει γίνει μελέτη για τη βιωσιμότητα της και μας υποδεικνύει τι πρέπει να κάνουμε για να συνεχίσει η λειτουργία της. Κάποια σημεία από αυτά είναι να διορθώσουμε τις παραλείψεις, τουλάχιστον όσες μπορούμε, του παρελθόντος.
Για παράδειγμα θα πρέπει να κάνουμε φορολογικές δηλώσεις, να ξέρουμε τι οφείλουμε στο ΙΚΑ, στην Εφορία κλπ. Από εκεί και πέρα γνωρίζοντας τις αγωγές που έχουν κάνει στην Εταιρεία να βρούμε το ύψος των οφειλών.
Το χρονικό περιθώριο για να γίνει βιώσιμη και να ασχοληθεί με το αντικείμενο της το οποίο είναι μελέτες και μικρά έργα, είναι περίπου πέντε χρόνια».
Αυτό που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια είναι η αποπληρωμή των χρεών απέναντι στους υπαλλήλους. Ποια είναι η απάντησή σας;
«Η εξόφληση των πρώην εργαζομένων, που έχουν απολυθεί από την Εταιρεία, θα είναι το πρώτο που θα κάνουμε, όταν θα έχουμε έσοδα».
Αφού μιλήσατε για έσοδα. Οικονομικά που θα στηρίξει το μέλλον της η Εταιρεία; Σκέφτεστε να διαχειριστείτε μόνοι σας τα Σφαγεία;
«Ένα μέρος της μελέτης είναι ότι η διαχείριση του δημοτικού σφαγείου πρέπει να περάσει στην Εταιρεία για να αποκτήσει έσοδα η Α.Ε.,  γιατί δεν μπορεί να επιχορηγηθεί από πουθενά, ούτε από τον δήμο.
Επίσης έχουμε εξασφαλίσει από τα ακίνητα που νοικιάσαμε και δημοπρατήσαμε  23.000 από 6.000 που ήταν πριν και ούτε αυτά τα παίρνανε!
Έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες για τα Σφαγεία, έχουμε ενημερώσει τους ενοικιαστές, έχουμε ορίσει ημερομηνία όμως θα μπούμε σε δικαστική διαμάχη, λόγω αντιρρήσεων κάτι που ενδεχομένως να πάρει και κάποιο παραπάνω χρόνο.
Σε σχέση με τα σφαγεία θα ήθελα να τονίσω πως όσα ακούγονται, ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει το σφαγείο η εταιρεία και ο δήμος, ως δημοτική επιχείρηση δεν είναι αληθές. Το αντικρούω λέγοντας πως η εταιρεία και τα σφαγεία θα δουλέψουν με όρους του ιδιωτικού τομέα. Δεν θα είναι κανένας δημόσιος υπάλληλος, οι εργαζόμενοι θα βρίσκονται εκεί με σύμβαση έργου».

Γεωργία Ξώνα
Το Παζάρι είναι επίσης ένα μεγάλο έσοδο; Δεν το αναφέρατε όμως. Για ποιο λόγο;
«Όταν ιδρύθηκε η Εταιρεία στους σκοπούς και στο καταστατικό δώσανε τη διενέργεια του παζαριού, όχι όμως τη νομική μορφή για να το κάνει. Νομικά δεν μπορεί να το κάνει, όπως είναι διαμορφωμένο το καταστατικό. Με άλλα λόγια κακώς το έκανε μέχρι σήμερα. Σίγουρα είναι ένα μεγάλο έσοδο, θα μπορούσε να το κάνει η εταιρεία με τη σωστή νομική κάλυψη».
Τι σημαίνει το να κλείσει η Ανώνυμη Εταιρεία;
«Η Εταιρεία δεν πρέπει να κλείσει γιατί σύμφωνα με τη μελέτη προκύπτει μία οφειλή της Εταιρείας γύρω στο 1.000.000 αυτό θα περάσει στο δήμο, οπότε πρέπει να λειτουργήσει ακόμα και ως «ανάχωμα» αυτού του κινδύνου.
Πιστεύουμε ότι μπορεί να λειτουργήσει και να ανταπεξέλθει ακόμη και με ένα «κούρεμα» των χρεών και συμβιβασμό με τους προμηθευτές αρκεί να έχουμε τα χρήματα».
Υπάρχει κάτι νεότερο με τη δημιουργία ΚΔΑΠ στην Φιλιππιάδα; Επίσης τι γίνεται με τη Βοήθεια στο Σπίτι;
«Το ΚΔΑΠ έχει ετοιμαστεί και εντός των ημερών θα αδειοδοτηθεί. Το μόνο πρόβλημα είναι μήπως με τα σημερινά δεδομένα ακυρωθεί, καθώς μιλάμε για Ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Αν ακυρωθεί, κλείνει και το ΚΔΑΠ Ριζοβουνίου. Αν τελικά γίνει, πιστεύουμε πως θα υπερκαλυφθεί ο αριθμός.
Είχαμε την διαβεβαίωση από την ΕΤΑ πριν από τα γεγονότα πως όταν θα έχουμε το χώρο θα λειτουργήσει οπότε είμαστε έτοιμη ανάλογα με τις εξελίξεις. Είναι μία πολύ καλή δομή και για τις οικογένειες και τα παιδιά, λείπει από την πόλη και θα βοηθήσει ιδιαίτερα προσφέροντας σημαντικό έργο.
Η «Βοήθεια στο Σπίτι» λειτουργεί κανονικά η σύμβαση είναι μέχρι τέλος του 2015 είναι και αυτό ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
Τα προγράμματα κοινωνικής πρόνοιας είναι από την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά εξυπηρετούν πολλούς ανθρώπους και οικογένειες και παράγουν σπουδαίο έργο. Θα έπρεπε να υπάρχουν ούτως ή άλλως».
Σκεφτήκατε ποτέ να τα «παρατήσετε»; Φτάσατε σε σημείο να νιώθετε ότι δεν μπορείτε να βγάλετε άκρη με την όλη κατάσταση;
«Δεν πέρασε από το μυαλό μου γιατί είχα τη συμπαράσταση όλων των συμβούλων του συνδυασμού. Έχω εισπράξει τη στήριξή τους και μέσα από εδώ θα ήθελα να τους ευχαριστήσω και ιδιαίτερα τον κ. Χρήστο Χασίδη, γιατί καταλάβαιναν τη δυσκολία και στάθηκαν δίπλα μου.
Δεν φοβήθηκα κάτι. Ότι έγινε στο παρελθόν μένει εκεί και ο καθένας αναλαμβάνει την ευθύνη που του αναλογεί. Αυτό που έχει σημασία είναι το από εδώ και πέρα. Εμείς έχουμε πρόθεση και διάθεση να δουλέψουμε και να πετύχουμε το στόχο μας».
Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι επιπλέον σχετικά με την Α.Ε. ή γενικότερα για τα καθήκοντα σας στο δήμο; 
«Πορευόμαστε όλα τα μέλη με κανόνες νομιμότητας και πλήρης διαφάνειας. Διαχειριζόμαστε τα περιουσιακά στοιχεία του δήμου προς όφελος των πολλών. Η κακοδιαχείριση και η κακή φήμη των εταιρειών του δήμου ανήκει στο παρελθόν και η ικανοποίησή μας θα είναι να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των δημοτών».

http://www.foniagroti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: