Eγκρίθηκαν από το ΥΠΕΚΑ οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου.
Δύο χιλιόμετρα μικρότερο θα είναι το έργο της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό σύμφωνα με την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων την οποία έδωσε με απόφασή του στις 26 Σεπτεμβρίου ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Συγκεκριμένα ο δρόμος όταν κατασκευαστεί θα έχει μήκος 33 χλμ. αντί 35 χλμ. και θα σταματήσει στον οικισμό του Αγίου Νικολάου Μιχαλιτσίου, επειδή στην προτεινόμενη αρχική χάραξη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) τα δύο τελευταία χιλιόμετρα του δρόμου διέρχονταν από την Α και Β1 Ζώνης Προστασίας του Αρχαιολογικού Χώρου της Νικόπολης. Η αλλαγή αυτή προκύπτει από την αρνητική γνωμοδότηση για το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου την οποία έδωσε η ΛΓ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων (ΕΠΚΑ)
Τα χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το έργο «Σύνδεσης πόλης Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό», ο δρόμος θα είναι τετράιχνος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ακτίνες καμπυλότητας για ταχύτητα σχεδιασμού 90 χλμ./ ώρα, κατάλληλες κατά μήκος κλίσεις οδοστρώματος. Ακόμη, θα κατασκευαστεί διαχωριστική νησίδα καθώς όσοι ανισόπεδοι κόμβοι απαιτούνται. Στόχος του έργου είναι να προστατευτούν τα υδατορεύματα, αλλά και να εξυπηρετηθούν οι οικισμοί από τους διέρχεται ο συγκεκριμένος δρόμος.
Προστασία του Αμβρακικού.
Σε άλλο σημείο η Υπουργική Απόφαση υποχρεώνει τα εργοτάξια για την κατασκευή του έργου να χωροθετηθούν εκτός των ζωνών Α, Α1, Α2 της προστατευόμενης περιοχής του Αμβρακικού Κόλπου κι εκτός περιοχών του δικτύου Natura. Για το κομμάτι το οποίο αφορά στην παράκαμψη του οικισμού του Λούρου η Υπουργική Απόφαση προβλέπει, μεταξύ άλλων, η επιχωμάτωση του δρόμου να περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητο πλάτος ώστε να μην αποτελέσει φυσικό φράγμα στην αποστράγγιση της περιοχής, αλλά και για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη οικολογική λειτουργία των παρακείμενων υγροτοπικών οικοσυστημάτων.
Και της Σκάλας Λούρου.
Για την περιοχή των πηγών της Σκάλας Λούρου θα πρέπει όχι μόνο να εξασφαλιστεί η ελεύθερη ελευθεροεπικοινωνία των υδάτων του καρστικού συστήματος και η διατήρησης της χλωρίδας και της πανίδας, αλλά επίσης και η αποτροπή του άμεσου ή έμμεσου κινδύνου υποβάθμισης της ποιότητας των υδάτων ου κατά την κατασκευή του έργου από πηγές ρύπανσης όπως τα ορυκτέλαια ή τα πετρελαιοειδή. Για τον λόγο αυτό προτείνεται κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου να γίνονται τακτικές αναλύσεις της ποιότητας των υδάτων ώστε να μην υπάρξουν μη αναστρέψιμες επιπτώσεις στο μικροπεριβάλλον της περιοχής.
Ακόμη, η απόφαση προβλέπει ιδιαίτερη μέριμνα στη διαπλάτυνση του δρόμου στον οικισμό της Στεφάνης καθώς 1.200 μέτρα ανατολικά του οικισμού βρίσκεται ο Ιερός Ναός της Αγίας Βαρβάρας (παλαιοχριστιανική βασιλική) ο οποίος είναι κηρυγμένο μνημείο. Με την απόφαση προβλέπεται ακόμη στενή συνεργασία του αναδόχου του έργου με τον Φορέα Διαχείρισης του Αμβρακικού Κόλπου ώστε να προστατευτεί το οικοσύστημα. Οι περιβαλλοντικοί όροι ισχύουν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2021, αλλά φυσικά ως τότε δεν είναι απίθανο τα έργο να μην έχει κατασκευαστεί δεδομένης και της καθυστέρησης που υπάρχει στην Ιόνια οδό.
www.epirusonline.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου