Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2020

Αργαλειός....


Παίξε αργαλειέ μου, βρόντησε, πέτα χρυσή σαΐτα,
 τρίχτε  καημένα χτένια μου, βαστάτε τον ηχό μου,
 να βγουν υφάδια γλήγορα, να ράψω τα προικιά μου,
 γιατ’ ο καλός μου βιάζεται, βιάζεται να με πάρει !

                                                                    Κώστας Κρυστάλλης


                Ο ΑΡΓΑΛΕΙΟΣ ΤΗΣ ΛΥΓΕΡΗΣ

Μια πούλια είναι στους ουρανούς, μια λυγερή στον κόσμο
πόχ’  ασημένιον αργαλειό και κρουσταλλένιο χτένι,
 που υφαίνει τα ψιλά πανιά, τα όμορφα μαντίλια.

                                                         Τζουμερκιώτικο τραγούδι

Το κέντισμα είναι γλέντισμα κι η ρόκα είναι σεργιάνι,
 η σαρμανίτσα κι ο αργαλειός είναι σκλαβιά μεγάλη

                                                                  Τζουμερκιώτικο τραγούδι

Τα παλληκάρια τα καλά θέλουν καλές γυναίκες
 να ξέρουν ρόκα και αργαλειό, να ξέρουν
 να κεντάνε
                                                                            Δημοτικό τραγούδι

Τιμή μεγάλη  και τρανή πούν’ αργαλειός στο σπίτι
 το κάθε δόντι του αργαλειού αξίζει μαργαρίτι

                                                                        Δημοτικό τραγούδι                          

Δεν υπάρχουν σχόλια: