Με
τα έργα στους αυτοκινητόδρομους
ολοκληρωμένα, αναζητείται η επόμενη
μέρα στο πεδίο των μεγάλων οδικών έργων.
Όσο και αν μεγάλo τμήμα του κατασκευαστικού
κόσμου δεν το έχει αντιληφθεί, η εποχή
των δρόμων στην χώρα έχει περάσει. Στην
πραγματικότητα τα έργα που περιμένουμε
για το μέλλον είναι ως επι το πλείστον,
τα ..απόνερα των έργων που είδαμε να
εκτελούνται εδώ και 2 δεκαετίες.
Στα
έργα των αυτοκινητόδρομων τα επόμενα
χρόνια αναμένεται όμως να επενδυθούν
περισσότερα από 2 δισ.ευρώ για την επέκταση
του δικτύου που θα το φέρει στην τελική
του μορφή με ορίζοντα το 2022.
Τα
έργα που προγραμματίζονται είναι κυρίως
επεκτάσεις των υπαρχόντων αξόνων τα
οποία συμπληρώνονται ως δημόσια έργα
και μόνο μία περίπτωση νέου άξονα
βλέπουμε να εμφανίζεται. Ποιος είναι;
Ο ΒΟΑΚ.
Ο Αυτοκινητόδρομος της Κρήτης θα
αποτελέσει τον μοναδικό νέο κλειστό
άξονα της χώρας και έχει αρχικό εκτιμώμενο
κόστος 1,1 δισ.ευρώ. Εδώ
μιλάμε για έργο παραχώρησης και όχι
δημόσιο έργο.
Στην
Ηπειρωτική χώρα όμως βλέπουμε μόνο
επεκτάσεις μέσω ΕΣΠΑ και ΕΤΕπ και
όχι με τη μορφή παραχώρησης προκειμένου
το δίκτυο να καλύψει περισσότερες
περιοχές και να έχει μεγαλύτερη συνολική
αποδοτικότητα.
Στην Πελοπόννησο έχουμε
την φυσική επέκταση της Ολυμπίας Οδού
από τηνΠάτρα μέχρι
τον Πύργο.
Το ενταγμένο στο ΕΣΠΑ κόστος
είναι 355 εκατ.ευρώ. Στην Ήπειρο έχουμε
τη φυσική επέκταση της Ιόνιας
Οδού από
τα Ιωάννινα μέχρι
τα σύνορα με την Αλβανία στην Κακαβιά.
Το κόστος για το μισό τμήμα ανέρχεται
σε περίπου 340 εκατ.ευρώ.
Σε Στερεά και Θεσσαλία θα
έχουμε την ολοκλήρωση του Ε65 με
το νότιο τμήμα(Λαμία-Ξυνιάδα)
και βόρειο τμήμα (Τρίκαλα-Εγνατία) υπολογισμένου
κόστους 700εκατ.ευρώ. Στην Αττική έχουμε
σε προετοιμασία το νέο πακέτο επεκτάσεων
της Αττικής
Οδού με
το κόστος να παραμένει άγνωστο αν και
υπάρχει μία εκτίμηση για περίπου
1δισ.ευρώ.
Υπό
κατασκευή παραμένει ο
Αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία που
απαιτεί περίπου 170 εκατ.ευρώ για να
ολοκληρωθεί μέχρι το 2021. Μικρότερου
εύρους αλλά όχι μικρότερης αξίας είναι
και ο Αυτοκινητόδρομος 18χλμ που θα
συνδέει το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι
με τον ΒΟΑΚ με
κόστος που είναι υπολογισμένο στην
επένδυση των 500 εκατ.ευρώ.
Το
σύνολο που μαζεύεται για αυτά τα project
που ολοκληρώνουν το παζλ των μεγάλων
δρόμων της χώρας κυμαίνεται από
3,5-4δισ.ευρώ πράγμα που σημαίνει ότι η
εποχή των δρόμων, δεν έχει τελειώσει,
τουλάχιστον για την επόμενη εξαετία
που θα συνεχίσει να δημιουργεί μεγάλους
οδικούς άξονες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου