Κυριακή 1 Μαΐου 2016

Τo Υπουργείο Υποδομών βάζει στο περιθώριο την Ήπειρο και την Πρέβεζα, καθόσον τα μεγάλα έργα της περιοχής, εξαιρούνται από το «πακέτο Γιούνκερ».




Στο περιθώριο βάζει την Πρέβεζα και ολόκληρη την Ήπειρο το Υπουργείο Υποδομών όσον αφορά τα μεγάλα έργα που εκκρεμούν χρηματοδότησης και είναι αναγκαίο να ολοκληρωθούν. Πρόκειται για την χρηματοδότηση έργων από το «πακέτο Γιούνκερ» την οποία κατέθεσε το αρμόδιο Υπουργείο στην Ε.Ε. και η Ήπειρος έχει πάρει το ρόλο του φτωχού συγγενή καθώς δεν συμπεριλαμβάνεται πουθενά.
 Σοβαρές καταγγελίες για το θέμα έκανε στο πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλ. Καχριμάνης ο οποίος χαρακτήρισε «μεγάλο λάθος» την απόφαση του Υπουργείο Υποδομών να μην συμπεριλάβει στην πρόταση τις οδικές συνδέσεις Πρέβεζα- Ιόνια Οδός και Ιόνια Οδός- Κακαβιά.  
Ο κ. Καχριμάνης τόνισε πως  οι μελέτες  των δύο οδικών αξόνων είναι ολοκληρωμένες και μάλιστα στο τμήμα της Πρέβεζας εκπονείται και η τελευταία γεωτεχνική μελέτη λέγοντας χαρακτηριστικά  «Νομίζω ότι είναι μεγάλο λάθος του Υπουργείου και των Υπηρεσιών του, που έπρεπε να δουν ότι κάποιοι δρόμοι παίζουν άλλο ρόλο στην ευρύτερη περιοχή. Το πρόβλημα είναι μεγάλο και όσο οι κεντρικές υπηρεσίες των Υπουργείων δεν το βλέπουν  δεν θα γίνεται τίποτε. Δυστυχώς τα υπουργεία έχουν ωτοασπίδες σε ο, τι αφορά την Επαρχία».
 Ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι τα δύο έργα, είναι απόλυτα συμβατά με τις προϋποθέσεις που θέτει το «πακέτο Γιούνκερ» το οποίο απαιτεί ιδιωτική συμμετοχή  καθώς και οι δύο δρόμοι φέρνουν έσοδα στον κύριο άξονα της Ιόνιας οδού. Εκτίμησε ότι θα υπάρξουν προβλήματα με έργα που προτάθηκαν στο «πακέτο Γιούνκερ» σε επίπεδο Μελετών σημειώνοντας «Έβαλαν έργα καθ'  υπόδειξη. Όταν διαπιστωθεί ότι δεν έχουν μελέτες, τότε θα αναζητήσουν νέα ώριμα έργα και ίσως τότε να έχουμε κι εμείς τύχη», συμπλήρωσε ο κ. Καχριμάνης.

Θα πρέπει να πούμε πως τόσο η Πρέβεζα, όσο και η υπόλοιποι Νομοί της Ηπείρου περίμεναν να πάρουν μεγάλη οικονομική ανάσα από την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων οδικών αξόνων καθώς θα έδιναν ουσιαστικές λύσεις στις διασυνδέσεις τόσο για την μεταφορά προϊόντων όσο και για τις σύντομες μετακινήσεις κατοίκων αλλά κυρίως επισκεπτών.
 Τα κριτήρια με τα οποία έκανε τις επιλογές αυτές το Υπουργείο Υποδομών και αποκόβουν την Ήπειρο, δεν έχουν γίνει γνωστά, θα πρέπει να πούμε όμως πως έργα όπως η Ιόνια Οδός υποτίθεται ότι ήταν μεταξύ των πρώτων στη λίστα της ατζέντας του Υπουργού.
Εάν λάβουμε υπόψη την κυβερνητική αστάθεια, τις παλινωδίες του Πρωθυπουργού, τις πιθανές δυσάρεστες εξελίξεις για την παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη, αντιλαμβάνεσθε πως τα σημαντικά αυτά έργα που θα έδιναν οξυγόνο στην οικονομία, αναπόφευκτα θα τιναχθούν στον αέρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως προσφάτως διαβάσαμε ακόμη και στον τοπικό τύπο για την περίφημη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης - Ηγουμενίτσας, έργο το οποίο επίσης δεν εντάχθηκε.
Το συγκεκριμένο μάλιστα έργο, ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, το είχε εξαγγείλει τουλάχιστον δέκα φορές μέσα σε 12 μήνες, χαρακτηρίζοντάς ως εθνική προτεραιότητα!
Σύμφωνα με πληθώρα δημοσιευμάτων στον κεντρικό Τύπο, από τα 26 έργα του Υπουργείου Υποδομών - προτάσεις για το πακέτο Γιούνκερ- «κόβονται» τα 21, μεταξύ των οποίων και η σιδηροδρομική Εγνατία. Εκείνο που συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως το αρμόδιο Υπουργείο πάσχει βαρέως από έλλειψη σχεδιασμού, συντονισμού και διακατέχεται απο ασυνεννοησία και στοιχειώδη σοβαρότητα ως προς την αξιοποίηση ενός τόσο σημαντικού χρηματοδοτικού εργαλείου που είναι το Πακέτο Γιούνκερ! Να θυμίσουμε ότι ο προϋπολογισμός των προτάσεων που κατέθεσε το Υπουργείο, ξεπερνά κατά τέσσερις φορές το ύψος του συνολικού προϋπολογισμού των προτάσεων της χώρας και έτσι από το σύνολο των έργων προκρίνονται μόνο πέντε και κανένα για την Ήπειρο.


Άρης Τσελίκος
www.topikifoni.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: