Στον «αέρα» κινδυνεύει
να βρεθεί ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, καθώς η
μεγάλη προσφορά προσκρούει στην χαμηλή ζήτηση. Οι αποφάσεις για τον διαγωνισμό
δεν έχουν ληφθεί ακόμη, ωστόσο το ΤΑΙΠΕΔ έχοντας γνώση της ύπαρξης υπερπροσφοράς
ταχυδρομικών εταιριών στην ευρωπαϊκή αγορά, ενδέχεται να παραπέμψει στις
καλένδες την όλη διαδικασία μέχρι να δημιουργεί πρόσφορο έδαφος και να
εξασφαλιστεί η επιτυχής ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν δεχτεί ισχυρό πλήγμα από τις νέες
τεχνολογίες, σε ό,τι αφορά τις παραδοσιακές τους υπηρεσίες, τη στιγμή που νέες
υπηρεσίες κάνουν την εμφάνισή τους στα ταχυδρομικά καταστήματα. Παράλληλα οι
εταιρίες δέχονται και τις απώλειες από το υποχρεωτικό «άνοιγμα» της αγοράς. Υπό
αυτό πρίσμα, το πλέον πιθανό σενάριο είναι η μετάθεση της προκήρυξης του
διαγωνισμού από το Ταμείο.
Όπως και να έχει η κατάσταση οι εξελίξεις είναι αβέβαιες καθώς το Ταμείο
βρίσκεται εν μέσω διασταυρούμενων πυρών. Από την μια πλευρά είναι αντιμέτωπο με
την γενικότερη δυσχέρεια που επικρατεί στον κλάδο και άρα δεν μπορεί να
εξασφαλιστεί μια επιτυχής κατάληξη,και από την άλλη πλευρά έχει να αντιμετωπίσει
τις πιέσεις της τρόικας. Οι δανειστές έστειλαν σαφές μήνυμα προς την κυβέρνηση
να επιταχύνει τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης που αποτελούν μνημονιακές
δεσμεύσεις, προκειμένου να εισρεύσει "ζεστό" χρήμα στα ταμεία του κράτους
Το Ταμείο εν μέσω πιέσεων από την τρόικα δεν μπορεί να καθυστερήσει άλλο τη
διαδικασία, παρότι στην τρέχουσα φάση η πώληση των ταχυδρομικών εταιριών δεν
αναμένεται να βρει θερμή υποδοχή από τους επενδυτές, δεδομένου ότι η ζήτηση για
ταχυδρομικές εταιρίες κρίνεται χαμηλή. Επομένως, τα σενάρια που προκρίνονται για
το ΤΑΙΠΕΔ είναι: είτε θα καθυστερήσει τον διαγωνισμό για να μην συνοδευτεί με
παταγώδη αποτυχία, είτε θα αναγκαστεί να προβεί στην προκήρυξη προκειμένου να
τηρήσει το "γράμμα" της τρόικας, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.
Να σημειωθεί ότι ενδιαφέρον για τα ΕΛΤΑ είχαν επιδείξει πριν από κάποια
χρόνια ευρωπαϊκοί ταχυδρομικοί οργανισμοί πριν ενσκήψει η κρίση. Συγκεκριμένα,
τα Βελγικά Ταχυδρομεία είχαν επιδείξει ενδιαφέρον, και ειδικότερα για τον τομέα
των Ταχυμεταφορών, και μάλιστα είχαν ζητήσει και τον φάκελο, χωρίς, ωστόσο, να
υπάρξει συνέχεια.
Και οι Ολλανδοί είχαν εξετάσει πιθανότητα συνεργασίας με τα ΕΛΤΑ,
ενώ και τα Γαλλικά Ταχυδρομεία είχαν μελετήσει τις πιθανότητες ανάπτυξης μέσω
της δημιουργίας ενός ομίλου ταχυδρομείων των χωρών της Μεσογείου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου