Παρά το συνεχή αγώνα και τις διαμαρτυρίες
πολιτών και οργανώσεων και παρά το γεγονός ότι σχεδόν όλοι παραδέχτηκαν πως άλλο
έργο εγκρίθηκε και άλλο εκτελείται, υπό το φόβο της απένταξης του έργου κανείς
δεν τόλμησε να πει όχι στη λεγόμενη ανάπλαση της Κυανής Ακτής και έτσι το
δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας κατέληξε, στις τελικές προτάσεις που θα αποσταλούν
στον ΕΟΤ προκειμένου να συνεχιστεί το έργο με τις όποιες τροποποιήσεις γίνουν
δεκτές από τον ΕΟΤ.
Παίρνοντας πρώτος το λόγο ο δήμαρχος Πρέβεζας ισχυρίστηκε
πως η δημοτική αρχή, όπως ο ίδιος είχε υποσχεθεί, θα καταθέσει τη δική της
πρόταση με υπευθυνότητα που είναι υλοποιήσιμη και προς την κατεύθυνση της
προστασίας και της ανάδειξης της περιοχής. Αφού λοιπόν έκανε μια σύντομη
αναδρομή στο ιστορικό του έργου και των μελετών από το 1992 μέχρι και σήμερα ο
κ. Μπαΐλης κατέθεσε την πρόταση της δημοτικής αρχής, η οποία όπως είπε
επιδέχεται τροποποιήσεις και βελτιώσεις.
Έτσι λοιπόν η πρόταση της
δημοτικής αρχής έχει ως εξής:
1ον: όσον αφορά το τμήμα Β, της Κυανής
Ακτής δηλαδή, προτείνεται η μονοδρόμηση του υπάρχοντος δρόμου από τα λουτρά
μέχρι την Αγράμπελη, ώστε να μεταφερθούν στην πλευρά του υφιστάμενου δρόμου προς
τη θάλασσα ο πεζόδρομος και ο ποδηλατόδρομος. Ταυτόχρονα προτείνεται και η
μονοδρόμηση του δρόμου δίπλα στο κάστρο και από την Αγράμπελη μέχρι τον κόμβο.
Έτσι , όπως υπογράμμισε ο δήμαρχος, δεν θα θιχτεί το δάσος της Κυανής Ακτής και
συγχρόνως αυξάνεται ο κοινόχρηστος χώρος που δίνεται στους πολίτες.
2ον:
προτείνεται η κατάργηση των βοτσαλωτών μονοπατιών που υπάρχουν μέσα στο δάσος
και αναπτύσσονται στο χώρο της Κυανής Ακτής και αντι αυτών να γίνει ένας
κεντρικός πεζόδρομος βοτσαλωτός, που θα διασχίζει το μέσον ενώ ταυτόχρονα θα
καταργηθεί ο τελευταίος πεζόδρομος που είναι προς τη θάλασσα.
3ον:
Προτείνεται τα αποδυτήρια από τσιμεντένια να γίνουν ξύλινα ,όπως αναφέρονται
στην αρχική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, και να μειωθεί ο αριθμός των
θέσεων.
4ον: Προτείνεται η μείωση του φωτισμού τουλάχιστον κατά 20% και η
δεντροφύτευση με είδη φυτών που δένουν με το υφιστάμενο περιβάλλον και όχι
φοίνικες.
Όσον αφορά το τμήμα Α, δηλαδή τον Παντοκράτορα,
προτείνεται:
1ον: να μειωθεί η έκταση του πάρκινγκ από 1500 τ.μ. σε 500 τ.μ.
σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
2ον: προτείνεται η
τοποθέτηση ξύλινης περίφραξης και από την πλευρά του δρόμου και από την πλευρά
της θάλασσας. Σε συνεννόηση με τον ΕΟΤ θα ζητηθεί η αντικατάσταση των φοινίκων
που ήδη έχουν καταστραφεί με δέντρα που δένουν με το περιβάλλον.
3ον:
προτείνεται να επενδυθούν με ξύλα τα πέτρινα καθίσματα.
«Επίσης θα πρέπει
άμεσα να προχωρήσουν οι τεχνικές υπηρεσίες να ολοκληρωθεί και το τρίτο κομμάτι
ώστε το έργο αυτό να αποδοθεί ενιαία στην τοπική κοινωνία. Θεωρούμε
προτεραιότητα αυτό το κομμάτι, ο πεζόδρομος θα πρέπει να γίνει και να αποδοθεί
το έργο ενιαίο στην τοπική κοινωνία» τόνισε ο δήμαρχος Πρέβεζας στην εισήγησή
του και στη συνέχεια πήραν το λόγο εκπρόσωποι των πολιτών και συλλόγων
εκφράζοντας την αγωνία τους και την αντίθεσή τους για τον τρόπο που εκτελείται
το έργο.
Εκπροσωπώντας την ανοιχτή συνέλευση πολιτών Πρέβεζας υπέρ
της σωτηρίας της Κυανής Ακτής ο κ. Ντάλλας υπογράμμισε πως πρόκειται για ένα
έργο που κατασκευάζεται με προχειρότητα και ανευθυνότητα σημειώνοντας
χαρακτηριστικά πως υλοποιείται μια μελέτη που δεν έχει καν εγκριθεί! «Πρέπει να
μιλήσουμε επί πραγματικών γεγονότων για να δώσουμε ως επιτροπή και συγκεκριμένες
προτάσεις» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Ντάλλας ζητώντας την αναβολή του θέματος μέχρι
να λάβουν ολοκληρωμένη τη μελέτη.
Το λόγο πήραν στη συνέχεια η κα
Μπόγδου-Γέρου εκ μέρους της Τοπικής Επιτροπής της Ελληνικής Εταιρείας Πολιτισμού
και Περιβάλλοντος, ο αντιπρόεδρος του συλλόγου Αγίου Γεωργίου κ. Καλέντζης και ο
εκπρόσωπος του Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου Παντοκράτορα κ. Προδρομίτης , οι
οποίοι εξέφρασαν τους προβληματισμούς, τις ανησυχίες αλλά και τις προτάσεις τους
ζητώντας από το δήμο να μην ολοκληρώσει ένα έργο φάντασμα, αλλά να υλοποιήσει
ένα έργο που θα συμβάλει στην ανάδειξη της περιοχής με ταυτόχρονο σεβασμό προς
το περιβάλλον.
Το γεγονός πως υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στην αρχική
μελέτη και σε αυτή που σήμερα ο ΕΟΤ εκτελεί υπογράμμισε ο κ. Κλάπας
αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη εάν έγιναν αλλαγές κατά τη διάρκεια της δικής
του πολιτικής θητείας.
«Εκείνο που το δημοτικό συμβούλιο έχει ψηφίσει και
έχει προτείνει, αυτό που έχει έρθει στο δημοτικό συμβούλιο είναι οι εγκρίσεις
αυτές που έχουμε πάρει και αν διαβάσει κάποιος το τεχνικό δελτίο σε αυτές
αναφέρεται έτσι όπως τότε υπάρχουν. Εάν υπάρχει αλλαγή πρώτον αυτό είναι
παράτυπο και εάν υπάρχει αλλαγή στη δική μου δημοτική θητεία εγώ αναλαμβάνω
πλήρως την πολιτική ευθύνη για αυτό, ανεξαρτήτως τι έκαναν ή τι δεν έκαναν οι
υπηρεσίες γι αυτό. Αλλά είναι σαφές ότι το δημοτικό συμβούλιο αυτό το οποίο
αποφάσισε ήταν με βάση τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις που πήρε τότε για τους
συγκεκριμένους χώρους» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Κλάπας ,ενώ ο κ. Νόβας
υπογράμμισε πως η τελική μελέτη που θα υποβληθεί προς τον ΕΟΤ θα πρέπει να
ξαναέρθει προς διαβούλευση με τους φορείς και το δήμο προκειμένου να υπάρξουν οι
τελευταίες διασφαλίσεις μιας προσέγγισης τέτοιας που να λύνει ζητήματα και να
προστατεύει την περιοχή και στη συνέχεια το δημοτικό συμβούλιο να δώσει το
πράσινο φως για να προχωρήσει ο ΕΟΤ. Επισήμανε, όπως και ο κ. Τσοβίλης πως το
έργο αυτό βασίζεται στην επιχειρηματικότητα και όχι στις λαϊκές
ανάγκες.
Να επανέλθει προς συζήτηση το θέμα ζήτησε και ο κ.
Βασιλείου υπογραμμίζοντας πως υπάρχει προχειρότητα και ερασιτεχνισμός από
πλευράς της δημοτικής αρχής για ένα έργο που βρίθει παρανομιών. «Το πεδίο
εφαρμογής αυτής της μελέτης δεν είναι καν αυτό που ήταν όταν συντάχθηκε η μελέτη
και η οποία δεν είναι καν αυτή που εγκρίθηκε!» τόνισε ο κ. Βασιλείου
χαρακτηρίζοντας την εισήγηση του δημάρχου ως πρόχειρη, η οποία δεν λαμβάνει καν
υπόψη τα όσα κατέθεσαν οι φορείς και οι πολίτες κατά τη διάρκεια της
συνεδρίασης. Ο κ. Βασιλείου ζήτησε από τη δημοτική αρχή να υπάρξει μέριμνα
προκειμένου να διασφαλιστεί πως αυτό το έργο δεν θα μπει αργότερα προς εκχώρηση
μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και ζήτησε να επανέλθει το θέμα προς συζήτηση στην επόμενη
συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Πρόταση που επανέλαβε και ο κ. Παππάς
προτείνοντας να συσταθεί μια ομάδα εργασίας που θα συγκεντρώσει και θα μελετήσει
προσεχτικά όλες τις προτάσεις προκειμένου να καταβάλει την καλύτερη δυνατή
πρόταση στον ΕΟΤ.
Απαράδεκτα χαρακτήρισε όλα όσα έγιναν από το 2004 ως το
2006 σχετικά με το έργο ο κ. Κατσιπανέλης προτείνοντας στη δημοτική αρχή να
επανέλθει στη μελέτη του 2003 που πήρε περιβαλλοντικούς όρους και πάνω σε αυτή
να γίνουν οι όποιες τροποποιήσεις, ενώ ο κ. Τσοβίλης εξέφρασε την αναγκαιότητα
να διασφαλιστεί η ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση των πολιτών στην παραλία μετά την
ολοκλήρωση του έργου.
Για αδιαφορία, καθυστερήσεις και προχειρότητα κατηγόρησε
τη δημοτική αρχή ο κ. Νίτσας σημειώνοντας πως δεν κινητοποιήθηκε παρά μόνο αφού
αντέδρασαν οι πολίτες, ενώ εκ μέρους των πολιτών η κα Καλογήρου χαρακτήρισε το
έργο παράνομο και ζήτησε να έρθει προς διαβούλευση η τελική πρόταση με τις
τροποποιήσεις πριν κατατεθεί στον ΕΟΤ, κάτι που χαρακτήρισε δύσκολο ο δήμαρχος
σημειώνοντας πως δεν υπάρχει χρόνος.
Ο δήμαρχος Πρέβεζας έκλεισε το θέμα
υπογραμμίζοντας πως θα αξιολογηθούν όλες οι προτάσεις για τροποποιήσεις και
αλλαγές και θα κατατεθεί μια ολοκληρωμένη και πλήρης πρόταση στον ΕΟΤ
προκειμένου το έργο να προχωρήσει και να υλοποιηθεί. Στις προτάσεις που κατέθεσε
ο κ. Μπαΐλης η παράταξη του κ. Βασιλείου ψήφισε κατά, η παράταξη του κ. Νόβα
ψήφισε "παρών", ενώ οι υπόλοιπες τάχθηκαν υπέρ των τροποποιήσεων όπως αυτές
κατατέθηκαν από τον δήμαρχο Πρέβεζας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου