Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

Ο Αδωνις και τα κόκκινα φανάρια

photo: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Το σκηνικό με τον Άδωνι Γεωργιάδη να ανεβαίνει τρέχοντας τα σκαλιά του κτιρίου των κεντρικών γραφείων της Νέας Δημοκρατίας είχε την τιμητική του στην τηλεόραση και στο Διαδίκτυο. Καμία κάμερα δεν είχε καταγράψει τη διαδρομή του Άδωνι μέχρι τη Λεωφόρο Συγγρού, όμως ο ίδιος ο πρώην υπουργός αποκάλυψε ευθαρσώς ότι παραβίασε κόκκινους σηματοδότες, για να προλάβει να θέσει υποψηφιότητα για την αρχηγία του Κόμματός του.

Παρά την επική του προσπάθεια, ο Άδωνις κρίθηκε εκπρόθεσμος, η αίτησή του απορρίφθηκε, επανεξετάστηκε και τελικά εγκρίθηκε από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή (ΚΕΦΕ) της ΝΔ με τη σύμφωνη γνώμη όλων των συνυποψηφίων του. Δεν είναι μόνον η ΚΕΦΕ που αγνόησε την αποκάλυψη του ίδιου του Άδωνι Γεωργιάδη, ότι διέπραξε κατ' επανάληψη και από πρόθεση μία εγκληματική ενέργεια, προκειμένου να μη χάσει μία σημαντική προθεσμία.
Δυστυχώς, ολόκληρη η ελληνική κοινωνία προσπέρασε με αδιαφορία τη δήλωση του υποψήφιου αρχηγού της ΝΔ, κάποιοι συμπολίτες μας είδαν μάλιστα και με συμπάθεια την υπερπροσπάθεια ενός φιλόδοξου πολιτικού να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο προκειμένου να υπηρετήσει την πατρίδα του. Σε οποιαδήποτε άλλη πολιτισμένη χώρα ο κύριος Γεωργιάδης θα είχε δεχτεί άμεσα κλήση από τον αρμόδιο εισαγγελέα, θα του είχε αφαιρεθεί το δίπλωμα οδήγησης, θα πλήρωνε ένα βαρύτατο πρόστιμο και πιθανότατα θα περνούσε κάποια στιγμή και την πύλη της φυλακής.
Οι ξένες διωκτικές Αρχές θα τον αντιμετώπιζαν με ακόμη μεγαλύτερη αυστηρότητα σε σχέση με έναν μέσο πολίτη, αφού - υποτίθεται ότι - οι πολιτικοί άνδρες οφείλουν να αποτελούν πρότυπα συμπεριφοράς για τους υπόλοιπους κοινούς θνητούς. Η κατακραυγή της κοινής γνώμης θα ήταν έντονη και η αντίστοιχη ΚΕΦΕ ούτε που θα διανοούνταν, να εγκρίνει μία τέτοια υποψηφιότητα.
Ο ελληνικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αντιμετωπίζει -και πολύ σωστά- την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη ως μία εξαιρετικά σοβαρή παράβαση και προβλέπει ακόμη και ποινές φυλάκισης. Η ομολογία του Άδωνι αποτυπώνει την ελαφρύτητα πταίσματος με την οποία αντιμετωπίζει το ελληνικό κράτος -και κατ' επέκταση και η ελληνική κοινωνία- «τα εγκλήματα οδήγησης».
Η νοοτροπία του «δεν τρέχει και τίποτα» για την παραβίαση του κόκκινου ή την κατανάλωση αλκοόλ κατά την οδήγηση έχει διαποτίσει έτσι κι αλλιώς μία χώρα, της οποίας οι εκπρόσωποι καλύπτονταν μέχρι πριν ελάχιστα χρόνια πίσω από τη βουλευτική τους ασυλία, όχι μόνον σε περιπτώσεις εμπλοκή τους σε θανατηφόρα δυστυχήματα, αλλά ακόμη και για να μην πληρώνουν κλήσεις για παράνομη στάθμευση.
Η ειρωνεία της τύχης είναι ότι μόλις λίγες ώρες πριν την περιπετειώδη διαδρομή του κυρίου Γεωργιάδη είχε επισκεφθεί τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλο, ο Τάσος Μαρκουίζος (ο γνωστός μας «Ιαβέρης») για να συζητήσουν το καυτό θέμα της Οδικής Ασφάλειας. Ο Πρόεδρος διαβεβαίωσε μάλιστα τον έμπειρο δάσκαλο Ασφαλούς Οδήγησης και πρώην οδηγό αγώνων, για τις προθέσεις της Πολιτείας να κάνει ό,τι μπορεί για να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα, που κοστίζουν χιλιάδες ζωές κάθε χρόνο.
Νομίζω, ότι από χθες γνωρίζουμε όλοι πλέον, ποιος είναι ο καταλληλότερος Έλληνας πολιτικός, για να αναλάβει με διακομματική στήριξη αυτό το δύσκολο έργο!



Δεν υπάρχουν σχόλια: