Αγωνία για το πως θα «ξεκολλήσουν» τα
έργα στον Ε65, τα οποία έχουν σταματήσει εδώ και ενάμιση
χρόνο
Μοναδική λύση για την τόνωση της ρευστότητας αλλά και
για την ανάπτυξη της χώρας γενικότερα και της Ηπείρου ειδικότερα αποτελεί η
επανέναρξη κατασκευής των μεγάλων οδικών έργων.Κυρίως το βάρος πέφτει στην
έναρξη εργασιών στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού και του Ε65 αλλά και άλλων
σημαντικών οδικών έργων, όπως είναι η Ολύμπια Οδός αλλά και ο άξονας
Πάτρα-Κόρινθος.Εάν και εφόσον αυτή τη φορά η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους
Ευρωπαίους εταίρους πετύχει την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων τότε θα
έχει γίνει ένα πολύ σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη της περιοχής, καθώς τόσο η
Ιόνια Οδός όσο και ο Ε65 μπορούν να αποτελέσουν έργα «σταθμοί» στην προσπάθεια
για έξοδο από την κρίση της χώρας.Με βάση όλα τα παραπάνω ο υπουργός Ανάπτυξης
Κωστής Χατζηδάκης προωθεί συγκεκριμένες ενέργειες για την τόνωση της
ρευστότητας, την διαπραγμάτευση για την επανέναρξη των μεγάλων έργων, την πορεία
του ΕΣΠΑ, αλλά και των επενδυτικών νόμων. Άλλωστε, κοινός στόχος των τριών
κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση είναι να αποτελέσουν οι δημόσιες επενδύσεις
τον μοχλό εκκίνησης της οικονομίας και προς αυτή την κατεύθυνση τα μεγάλα οδικά
έργα μπορούν να συνεισφέρουν τα μέγιστα.Επίσης, σημαντικό είναι το γεγονός πως η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκφράσει τη θέση πως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
μπορεί να λειτουργήσει ως ταμείο εγγυοδοσίας για τους τέσσερις οδικούς άξονες
και να υπάρξει κατά συνέπεια επανεκκίνησή τους.
Ε65 και Ιόνια
Οδός
Ήδη οι πρώτες θετικές εξελίξεις για την Ιόνια Οδό ανακοινώθηκαν πριν
από λίγες ημέρες, μετά τη συνάντηση που είχε στην Αθήνα ο αντιπεριφερειάρχης
Άρτας Βασίλης Ψαθάς με τον Γενικό Διευθυντή Δημοσίων Έργων κ.
Χριστοδουλόπουλο.Όπως προέκυψε από τη συνάντηση αυτή, εντός του Σεπτεμβρίου
θα γίνει η δημοπράτηση για την κατασκευή του κόμβου της Άρτας στην Ιόνια Οδό με
προϋπολογισμό 10 εκ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν από εθνικούς πόρους.Όμως, αν
αυτή είναι η θετική είδηση, για τους δύο σημαντικούς αυτοκινητόδρομους που
επηρεάζουν την ανάπτυξη της Ηπείρου, η επόμενη που αφορά τον Ε65 είναι ιδιαίτερα
αρνητική.Ο πολυθρύλητος οδικός άξονας αποκαλείται πλέον στην κατασκευαστική
αγορά ως δρόμος «φάντασμα». Ο άξονας που θα συνδέσει τον ΠΑΘΕ από το ύψος της
Λαμίας με την Εγνατία Οδό, δεν έχει προχωρήσει καθόλου. Πρόκειται για ένα έργο
232 χλμ από τα οποία τα 58 αφορούν ανακατασκευή του ΠΑΘΕ στον Μαλιακό.Σύμφωνα με
την πρόβλεψη του κ. Σουφλιά το 2007, το έργο θα ολοκληρωνόταν του χρόνου. Σήμερα
όμως, έχει εκτελεστεί μόλις το 16%, από την κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχει
το σχήμα της NEAΣ OΔOY, με τα ίδια ισομερή ποσοστά. Oκτώ ξένες τράπεζες
συνεισφέρουν το 60,88% των δανειακών κεφαλαίων και επτά ελληνικές το 39,32%. Tο
μεγαλύτερο ποσοστό (9,54%) προσφέρει η Banco Espirito Santo.Tα έργα έχουν και
εδώ σταματήσει πριν ενάμιση χρόνο. Πλέον επείγον θέμα είναι η ανακατασκευή του
τμήματος του ΠAΘE, που συμπεριλαμβάνει τις παρακάμψεις Λαμίας και Στυλίδας. Στο
πρώτο τμήμα υπήρξε εμπλοκή με τον υποκατασκευαστή (ATTIKAT του Γ. Πανούση), που
κηρύχθηκε έκπτωτος. Aντικαταστάθηκε από τη MOXΛOΣ του Γ. Στέγγου και υπάρχει η
αισιοδοξία ότι με την κύρωση της νέας σύμβασης από τη Bουλή, το έργο ίσως να
ολοκληρωθεί και εντός του 2013. Στο δεύτερο τμήμα υπάρχουν δικαστικές και
αρχαιολογικές εμπλοκές. H εξέλιξη είναι άγνωστη.Όπως άγνωστη είναι και η τύχη
του κύριου έργου, που πλην των οικονομικών, αντιμετωπίζει και σοβαρές τεχνικές
δυσκολίες, απαλλοτριωτικά εμπόδια, προσφυγές κατοίκων και φορέων με αποτέλεσμα
να βρίσκεται εντελώς «στον αέρα».
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
www.epirusgate.blogspot.com
1 σχόλιο:
Kαλό είναι οι κυβερνώντες να έχουν υπόψη τους απο τώρα καιτο θέμα των διοδίων (ας είναι τόσο νωρίς. Η πληρωμή να γίνεται στο τέλος της διαδρομής και να είναι ανάλογη με τα χιλιόμετρα που διήνυσε το κάθε όχημα.Μην αφήσουν αυτό το θέμα στην τύχη του.Βλέπετε τι γίνετε σήμερα,σε όλες τις μεγάλες οδικές αρτηρίες προπληρώνουμε την διαδρομή ακόμη και οταν ο δρόμος δεν είναι έτοιμος. Με την την Αττική οδό δεν έχω να πω τίποτα εδώ οι ιθύνοντες έδωσαν τα ρέστα τους:Κινείσαι π.χ 4ΚΜ μεταξύ των διπλανών διοδίων πληρώνεις 2,80 Ευρώ.Κινείσαι 35 ΚΜ απο την αρχή της Αττικής Οδού (Ελευσίνα) μέχρι το τέλος (Μαρκόπουλο)πληρώνεις το ίδιο ποσό 2,80 Ευρώ.Νομίζω οτι το παραπάνω παράδειγμα είναι ο ορισμός της αδικίας.
Δημοσίευση σχολίου