Μέρα
με την μέρα οι Ηπειρώτες και οι κάτοικοι της Δυτικής Στερεάς παρακολουθούν την
πορεία των εργασιών της Ιόνιας Οδού, καθώς σε δύο μήνες αρχίζει ο τελευταίος
χρόνος του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του οδικού άξονα, που
είναι ο Μάρτιος του 2017.
Το τελευταίο διάστημα οι εργασίες λόγω
των καιρικών συνθηκών (βροχές αλλά και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες) και στα
τέσσερα εργοτάξια γίνονται με πολλές δυσκολίες. Ο μεγαλύτερος όμως
προβληματισμός εξακολουθεί να υπάρχει για τα δύο τμήματα, τα οποία
αναπτύσσονται στην Ήπειρο και συγκεκριμένα στην περιοχή Φιλιππιάδας και στο
Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.
Πρόκειται για δύο εργοτάξια, που όπως γράφει το
ypodomes. gr, περιλαμβάνουν πολύ δύσκολες κατασκευές.
Συγκεκριμένα το
εργοτάξιο Φιλιππιάδας, καλύπτει χιλιομετρική απόσταση 24,3 χιλιομέτρων, στο
οποίο λόγω του ορεινού ανάγλυφου θα κατασκευαστούν πολύ σημαντικά τεχνικά έργα,
όπως σήραγγες και γέφυρες.
Το δεύτερο εργοτάξιο, αυτό του Επισκοπικού αφορά
απόσταση 20 χιλιομέτρων (Χιλιομετρική θέση 170 έως 190) και είναι το βορειότερο
τμήμα του αυτοκινητοδρόμου που «κουμπώνει» με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας
Οδού στην νότια είσοδο της πόλης των Ιωαννίνων. Σε αυτό προβλέπονται ακόμη
μεγαλύτερα τεχνικά έργα και θεωρείται το δυσκολότερο από όλα τα τμήματα που θα
κατασκευαστούν. Στο τμήμα αυτό εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα με την
παράδοση του στρατοπέδου Αβγού, αλλά και με τις απαλλοτριώσεις.
Τα
άλλα εργοτάξια
Η εικόνα στα άλλα δύο εργοτάξια, είναι πολύ καλύτερη
σύμφωνα με όσα γράφει το Ypodomes. Συγκεκριμένα: Στο εργοτάξιο «ΕΥΗΝΟΣ»
(Χιλιομετρική Θέση) ΧΘ0-ΧΘ76,7 περιλαμβάνεται το ήδη κατασκευασμένο τμήμα
Αγγελόκαστρο-Κουβαράς (η μεγάλη παράκαμψη Αγρινίου), ενώ σε αυτό ανήκει και η
σήραγγα Κλοκόβας, η διάνοιξη της οποίας από το βόρειο και το νότιο μέτωπο
προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς και όλα δείχνουν ότι μέχρι το τέλος του
καλοκαιριού θα έχει πλήρως διανοιχθεί.
Μετά θα χρειαστεί ένα διάστημα για την
μόνιμη επένδυση της σήραγγας τα έργα Η/Μ και τη σύνδεση της με τον υπόλοιπο
αυτοκινητόδρομο.
Το εργοτάξιο «ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΣ ΚΟΜΒΟΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ» ΧΘ76,7-ΧΘ145,7
είναι το κεντρικό τμήμα και ενώνει την Ιόνια Οδό με τον επίσης υπό κατασκευή
αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία. Θα κατασκευαστεί μεταξύ άλλων ο ανισόπεδος
κόμβος Αμβρακίας, η γέφυρα Μενιδίου (όπου θα βρίσκεται το εργοτάξιο) στην
περιοχή Σύκουλα.
Στο 96οχλμ στην περιοχή Τούμπανο βρίσκεται το λατομείο που
θα λειτουργεί για την παραγωγή ασφαλτικών και σκυροδέματος. Αυτό το τμήμα
περιλαμβάνει και την παράκαμψη Άρτας.
Στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι του
2017 να έχει ολοκληρωθεί τμηματικά το μεγαλύτερο οδικό έργο της Ηπείρου και της
Δυτικής Στερεάς. Εκτός από τη σήραγγα Κλόκοβας που θα χρειαστεί ένα σημαντικό
διάστημα παραπάνω, η απόσταση Αντίρριο-Ιωάννινα θα γίνεται σε διάστημα περίπου
90 λεπτών σε ένα ασφαλές κλειστό αυτοκινητόδρομο Ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που θα
αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις όχι μόνο στην περιοχή αλλά σε όλο το
δυτικό τμήμα της χώρας.
Ο Ε-65
Η ολοκλήρωση των
σύγχρονων οδικών συνδέσεων της Ηπείρου με την υπόλοιπη Ελλάδα, απαιτεί όμως και
τη σύνδεση του οδικού άξονα Ε-65 με την Εγνατία Οδό. Σήμερα το έργο εξελίσσεται
με πολύ καλούς ρυθμούς στο τμήμα Τρίκαλα- Ξυνιάδα, το οποίο υπολογίζεται να
δοθεί σε χρήση το 2017. Το πρόβλημα όμως παραμένει για τα δύο άκρα Ξυνιάδα-
Λαμία και Τρίκαλα - Εγνατία, τα οποία μετά και τα κυβερνητικά «ήξεις- αφίξεις»
του τελευταίου χρόνου μετατίθενται για το 2020.
Σύμφωνα με τις τελευταίες
ενδείξεις τα δύο τμήματα θα δοθούν με απευθείας ανάθεση στην κοινοπραξία
«Κεντρική οδός» που είναι ανάδοχος του υπό εξέλιξη έργου και όχι σε νέα
δημοπρασία, που ενδεχομένως να οδηγήσει σε νέες καθυστερήσεις.
Μια τέτοια
εξέλιξη μπορεί να αποτελέσει πρόκριμα και για τον οδικό άξονα Γιάννενα -
Κακαβιά, για τον οποίο ήδη ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης
έχει προτείνει ως διέξοδο για τη χρηματοδότηση του έργου την ανάθεσή του στην
ανάδοχο εταιρία της Ιόνιας Οδού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου