Με κρίση ή χωρίς κρίση, με
μονοκομματική ή πολυκομματική κυβέρνηση, είναι, δυστυχώς, αρκετά πράγματα σε
τούτη τη χώρα που δεν λένε να αλλάξουν ποτέ και με τίποτε.
Και περισσότερο από όλα είναι οι
νοοτροπίες που παραμένουν ίδιες και απαράλλακτες, είτε αφορούν τις συμπεριφορές
αρκετών συμπολιτών μας, είτε τον τρόπο με τον οποίο εξακολουθούν να πολιτεύονται
οι περισσότεροι από τους ταγούς μας.
Πάρτε για
παράδειγμα, το ζήτημα της διάρκειας του σχολικού έτους, το οποίο, έπειτα από μια
σειρά παλινωδιών του τέως υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου-στην
αρχή με πρόχειρες εξαγγελίες για μεταφορά στα καθ΄ ημάςτης λεγόμενης «λευκής
εβδομάδας» ώστε να τονωθεί ο εσωτερικός τουρισμός και κατόπιν με απλή κατάργηση
ορισμένων αργιών και επίσπευση του πρώτου κουδουνιού- είχαμε όλοι μείνει με την
εντύπωση ότι επιμηκύνεται, επειδή, τάχατες, έτσι επέβαλαν οι νέες εκπαιδευτικές
ανάγκες.
Καθώς, μάλιστα, προεξοφλήθηκε ότι από τον προσεχή Σεπτέμβριο τα
σχολεία θα άρχιζαν κάποιες ημέρες νωρίτερα, ορισμένοι γονείς έκαναν τον θερινό
προγραμματισμό των διακοπών τους με αυτό το δεδομένο, αφού τα παιδιά της
πλειονότητας όσων Ελλήνων εξακολουθούν να εργάζονται δεν έχουν την πολυτέλεια
της φύλαξης από νταντάδες, όπως τις περισσότερες φορές συμβαίνει με τα παιδιά
των υπουργών που αποφασίζουν.
Φεύ όμως! Ο στοιχειώδης προγραμματισμός
που επεχείρησαν να κάνουν οι οικογένειες πήγε στράφι, μόνον και μόνον γιατί ο
πρωθυπουργός αποφάσισε να αλλάξει το πρόσωπο που διαφεντεύει το βιλαέτι που
λέγεται υπουργείο Παιδείας.
Αίφνης, λοιπόν, στο πλαίσιο μιας ραδιοφωνικής
συνέντευξης του νέου υπουργού Ανδρέα Λοβέρδου, ο οποίος δεν συμπλήρωσε καν μια
εβδομάδα στον υπουργικό του θώκο, πληροφορηθήκαμε ότι τα σχολεία θα
εξακολουθήσουν να ανοίγουν στις 11 Σεπτεμβρίου και οι ανούσιες -για να μην πω ανόσιες- αργίες θα παραμείνουν αναλλοίωτες για να μας θυμίζουν, ίσως, ότι «εδώ
είναι Βαλκάνια.» και Βαλκάνια θα παραμείνουν.
Με ποια επιστημονικά
δεδομένα, άραγε, ο κ. Αρβανιτόπουλος αποφάσισε την επιμήκυνση της χρονικής
χρονιάς;Σε ποια μελέτη στηρίχθηκε και ποιον ρώτησε πριν το ανακοινώσει μέσω
σειράς συνεντεύξεων; Ο εκπαιδευτικός κόσμος, η Βουλή, το υπουργικό συμβούλιο
ακούστηκαν πριν ανακοινωθούν οι φαεινές ιδέες της υπουργικής αυθεντίας
του;
Τα ίδια και χειρότερα ισχύουν για το πισωγύρισμα του κ. Λοβέρδου:
Ποιον, αλήθεια, συμβουλεύτηκε ο νέος υπουργός πριν αναλάβει την πρωτοβουλία να
ακυρώσει ένα μέτρο του προκατόχου του, προτού καλά - καλά. ζεστάνει την καρέκλα
που του πήρε; Εκτός από τον. εαυτό του, ρώτησε κανέναν άλλο;
Ειλικρινά,
δεν ξέρω ποιος από τους δύο έχει τυπικά δίκιο και δεν μπορώ να αποφανθώ αν είναι
καλύτερο ή χειρότερο για τους μαθητές να κάνουν μια εβδομάδα περισσότερο μάθημα
στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, με δεδομένες τις κλιματολογικές συνθήκες της
χώρας μας, αλλά, πολύ περισσότερο, με τις καταστάσεις που επικρατούν στην
ελληνική εκπαίδευση και τη σαφή χειροτέρευση που επέφερε η
κρίση.
Αισθάνομαι, όμως, τουλάχιστον από τον πρόχειρο τρόπο που και ο
ένας και ο άλλος έκαναν τις σχετικές ανακοινώσεις, χωρίς να τις συνοδεύσουν με
το πόρισμα μιας στοιχειώδους, έτσω,μελέτης για τις επιπτώσεις της επιχειρούμενης
αλλαγής, ότι και οι δύο στέλνουν το χειρότερο μήνυμα στην ελληνική κοινωνία
συνολικά και ειδικά στο πιο ευαίσθητο κομμάτι της που είναι η νέα γενιά.
Τόσο ο κ. Αρβανιτόπουλος,
όσο και ο κ. Λοβέρδος, αλλά και η κυβέρνηση στο σύνολό της, στέλνουν το μήνυμα
της αμελέτητηςαυθαιρεσίας και της πολιτικής του -όπως λένε και σημερινοί νέοι
-«ό,τι να ΄ναι».
Το μεγαλύτερο δυστύχημα, όμως, είναι ότι η πολιτική του
«ό,τινά΄ναι» δεν περιορίζεται σε ενδεχομένως ήσσονος σημασίας ζητήματα, όπως
μπορεί να θεωρηθεί από ορισμένους η διάρκεια του σχολικού έτους. Αντιθέτως,
διατρέχει σχεδόν όλο το εύρος της κυβερνητικής μηχανής και εν γένει της δημόσιας
ζωής που χαρακτηρίζεται από παντελή έλλειψη συνεργατικού πνεύματος και
προηγούμενης μελέτης των αποφάσεων που λαμβάνονται από υπουργούς και λοιπούς
κρατικούς αξιωματούχους.
Αλήθεια, η επόμενη συνεδρίαση του υπουργικού
συμβουλίου θα γίνει πριν ή μετά τις. προσεχείς εκλογές;
Του
Γρηγόρη Τζιοβάρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου