Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Μετεξεταστέοι οι υπουργοί Παιδείας


Οι χιλιάδες μαθητές που οδηγούνται σε επανεξέταση τον Σεπτέμβρη είναι τα πρώτα θύματα του νέου συστήματος προαγωγής από την Α' στη Β' Λυκείου. Το ποσοστό των μετεξεταστέων, που σε πολλά σχολεία ξεπερνά το 40%, είναι πρωτόγνωρο. Δεν μπορεί παρά να προκαλεί έντονο προβληματισμό σε όλους, αλλά κυρίως στους εμπνευστές του νέου συστήματος.

Δεν απέτυχαν οι μαθητές, αλλά το ίδιο το σύστημα που επέβαλαν οι πολιτικές της κυβέρνησης. Τα ποσοστά ξεφεύγουν πέραν κάθε στατιστικής παραδοχής και δείχνουν ότι οι αλλαγές που εφαρμόζονται έχουν αποφασιστεί άλλη μια φορά στο πόδι. Στερούνται ενδελεχούς προετοιμασίας και έχουν ως θύματα τη νέα γενιά.

Αν πραγματικά η κυβέρνηση ήθελε να προχωρήσει σε μια επένδυση για το μέλλον της χώρας, αυτή θα έπρεπε να ήταν -από την πρώτη κιόλας στιγμή της κρίσης- στην Παιδεία. Μια χώρα που δεν επενδύει στους νέους, στη γνώση και στην έρευνα είναι καταδικασμένη να σέρνεται ως ουραγός.

Αντιθέτως, είναι αυτή η κυβέρνηση που σπεύδει σε συμφωνίες σε όλα με τους δανειστές, στο όνομα της σωτηρίας της χώρας. Υιοθετεί το ένα Μνημόνιο μετά το άλλο, φέρνει στο «παρά πέντε» και στα θερινά της Βουλής προαπαιτούμενα προς ψήφιση και εξακολουθεί να αντιμετωπίζει την Παιδεία με όρους λογιστικούς: χωρίς όραμα και σχέδιο, καταδικάζει τους πολίτες σε ένα αβέβαιο μέλλον.


Το ράβε-ξήλωνε στην Παιδεία το έχει πληρώσει ακριβά η Ελλάδα. Οσο κι αν η τεράστια ζημία δεν αποτιμάται σε οικονομικά μοντέλα και η δημόσια συζήτηση επικεντρώνεται σε ό,τι έχει να κάνει γύρω από το χρήμα, η σοβαρή πολιτική στον ευαίσθητο αυτό τομέα είναι απούσα.

Ενα εθνικό σχέδιο για τη χώρα θα έπρεπε να έχει -πρώτα απ' όλα- την Παιδεία ως κεντρικό ζήτημα. Αυτό γίνεται σε κάθε σοβαρή χώρα εδώ και χρόνια - δεν χρειάζεται, άλλωστε, κανείς να ανακαλύψει τον τροχό. Και όταν εμφανίζονται τέτοια φαινόμενα, όπως αυτά που συνέβησαν στις σχολικές εξετάσεις, μετεξεταστέοι δεν είναι οι μαθητές, αλλά η κυβέρνηση, οι υπουργοί και οι φορείς, η εφαρμοσμένη πολιτική των οποίων βυθίζει τη χώρα ακόμα περισσότερο.


Δεν υπάρχουν σχόλια: