Απαγορευτικά Ι.Χ. και αεροπλάνο, προσιτό μόνο το ΚΤΕΛ
Όλο και πιο ακριβές καθίστανται πλέον οι
μετακινήσεις από την Ήπειρο προς την Αθήνα μετ' επιστροφής, με αποτέλεσμα πολύ
λιγότεροι να είναι αυτοί που τελικά αποφασίζουν να ταξιδέψουν προς την
πρωτεύουσα- εάν βεβαίως δεν έχουν εκεί κάποια συγκεκριμένη δουλειά. Είναι
χαρακτηριστικό, ότι τα κόστη μετακίνησης αλλάζουν, όσο αυξομειώνονται οι τιμές
στα καύσιμα, οι οποίες αυτές τις ημέρες πάλι είναι στα ύψη. Έτσι εξηγείται και ο
μειωμένος, σε σύγκριση με άλλες χρονιές, αριθμός αποδήμων, που βρίσκεται στην
Ήπειρο, για τις γιορτές του
Δεκαπενταύγουστου.
Απλησίαστο!..
Το μεταφορικό μέσο που
θεωρείται σχεδόν απλησίαστο, λόγω του κόστους του, είναι το αεροπλάνο. Η μια
και μοναδική εταιρία που εκτελεί πτήσεις από και προς τον Αερολιμένα «Βασιλεύς
Πύρρος» των Ιωαννίνων, έχει τις τιμές των εισιτηρίων, όχι μόνο «τσουχτερές»,
αλλά ουσιαστικά απρόσιτες, με αποτέλεσμα σχεδόν κανείς να μην ταξιδεύει με
αεροπλάνο, εάν βεβαίως δεν έχει επείγουσες δουλειές.Είναι χαρακτηριστικό, ότι
εάν κάποιος θέλει να μετακινηθεί από τα Γιάννινα στην Αθήνα μετ' επιστροφής, για
παράδειγμα την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη, τότε θα κληθεί να πληρώσει πάνω από
250 ευρώ!Σύμφωνα με τις χθεσινές τιμές των εισιτηρίων στην ιστοσελίδα της
αεροπορικής εταιρίας, που εκτελεί πτήσεις στα Γιάννινα, για να ταξιδέψει κάποιος
προς την Αθήνα ήθελε 127 ευρώ και για να επιστρέψει, 134 ευρώ (σύνολο 261 ευρώ,
ενώ η κάθε πτήση δεν υπερβαίνει τη μια ώρα). Σε όλα αυτά, θα πρέπει να προσθέσει
κανείς και το κόστος μετακίνησης από και προς τα αεροδρόμια, ιδιαίτερα προς αυτό
των Αθηνών.
Διόδια και καύσιμα
Όσον αφορά το ταξίδι με το
αυτοκίνητο, το κόστος και σε αυτή την περίπτωση δεν είναι μικρό, αφού τόσο η
βενζίνη, όσο και τα διόδια, το ανεβάζουν αρκετά.Χθες, η μέση τιμή της αμόλυβδης
στην Ήπειρο είχε σχεδόν 1,8 ευρώ το λίτρο (σε κάποιες περιοχές, όπως στην
Πρέβεζα κόστιζε ακόμη παραπάνω!), κάτι που σημαίνει, ότι εάν κάποιος θέλει να
μετακινηθεί από την Ήπειρο προς την Αθήνα μετ' επιστροφής, με ένα αυτοκίνητο
1600 κυβικών, θα χρειαστεί, μαζί με τα διόδια, σχεδόν 250 ευρώ! Για τα διόδια
χρειάζεται 39 ευρώ (19,5 τη φορά), με τα πιο ακριβά να είναι στη γέφυρα του
Ρίου- Αντιρρίου (13,20 ευρώ) και τα υπόλοιπα χρήματα είναι για βενζίνη!Βέβαια,
όσοι απόδημοι έρχονται στην Ήπειρο γλυτώνουν τα έξοδα διαμονής, όμως και σε αυτή
την περίπτωση το κόστος του ταξιδιού από την Αθήνα στα Γιάννινα μετ' επιστροφής
είναι πολύ .τσουχτερό.
Τα ΚΤΕΛ.
Το μόνο μεταφορικό μέσο
που είναι προσιτό προς τους πολίτες είναι το υπεραστικό ΚΤΕΛ, στο οποίο το
κόστος μετακίνησης από και προς την πρωτεύουσα είναι 78 ευρώ (39 τη φορά).Ειδικά
αυτό των Ιωαννίνων με υπερσύγχρονα λεωφορεία πραγματοποιεί καθημερινά πολλά
δρομολόγια από και προς Αθήνα και ο καθένας μπορεί να βρει θέσεις για να
μετακινηθεί, όποτε το θελήσει.
Άλλοι προορισμοί.
Με βάση όλα
τα παραπάνω, δεν είναι υπερβολή να πει κανείς, ότι πολλοί Ηπειρώτες κοιτούν
πλέον προς άλλους πιο κοντινούς προορισμούς, ειδικά εάν θέλουν να πάνε κάπου για
ολιγοήμερες διακοπές ή για άλλες δουλειές, όπως για ψώνια κ.α.Τη «μερίδα του
λέοντος» της προτίμησης λαμβάνει η Θεσσαλονίκη, που με την Εγνατία, είναι πιο
κοντά στην Ήπειρο και βέβαια το κόστος μετακίνησης, είτε με το Ι.Χ., είτε με το
ΚΤΕΛ, είναι πολύ φθηνότερο απ' ότι αυτό στην Αθήνα ή σε άλλες πόλεις της Νότιας
Ελλάδας.
ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
www.epirusgate.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου