"Πλούτος
και κρυψίνοια" είναι ο τίτλος του θέματος άρθρου
του περιοδικού Der Spiegel για την πιο πλατσικολογική κρατικοδίαιτη μπίζνα
του ελληνικού καπιταλισμού, τον εφοπλισμό. Το άρθρο αποτελεί αναπαραγωγή ήδη
γνωστών στοιχείων που
έχουν παρουσιαστεί και από το το blog στο παρελθόν. Η στόχευση του κειμένου
υποκρύπτει τη σύγκρουση επιχειρηματικών συμφερόντων που γίνεται στο διεθνές
καπιταλιστικό πεδίο ανάμεσα στα εφοπλιστικά συμφέροντα που εκπροσωπούνται στα
media από το Der Spiegel και στα αντίστοιχα επιχειρηματικά συμφέροντα των
Ελλήνων εφοπλιστών. Η ουσία του άρθρου που δεν αναπαράχθηκε σε ελληνικά media
και εφημερίδες είναι ότι ο ελληνικός εφοπλισμός δεν απέδωσε κανένα φόρο για
έσοδα ύψους 140 δισεκατομμύρια ευρώ στη δεκαετία του 2000-2010. Ο κύριος λόγος για τη φορολογική ασυλία του
πιο επιθετικού τομέα του ελληνικού καπιταλισμού είναι οι πολυάριθμές ρυθμίσεις
που παρέχουν φορολογική απαλλαγή στις ναυτιλιακές και εφοπλιστικές
εταιρίες.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που έχουμε παρουσιάσει
και από το blog είναι ότι οι εφοπλιστικές και ναυτιλιακές εταιρίες στην Ελλάδα
απολαμβάνουν τόσες πολλές φοροαπαλλαγές που οι εισροές φορολογίας από αυτές
είναι μηδαμινές και μόνο ένα μικρό ποσό της τάξης των 15 εκατομμυρίων ευρώ
προκύπτει από τη φορολογία των εφοπλιστών και ιδιοκτητών πλοίων ως φυσικά
πρόσωπα. Μάλιστα, η φορολογία των εφοπλιστών ως φυσικά πρόσωπα είναι 4 φορές
μικρότερη από την αντίστοιχη φορολογία των Ελλήνων ναυτικών στα πλοία των
εφοπλιστών! Παλιότερα, είχε επισημανθεί ότι η φορολογία των εφοπλιστικών
εταιριών ήταν πολύ μικρότερη από τα έσοδα του κράτους για την έκδοση πράσινων
καρτών για τους μετανάστες.
Σαν να μην έφτανε αυτό το άρθρο, πριν λίγο
καιρό αποκαλύφτηκε ότι η εθελοντική συνεισφορά των Ελλήνων εφοπλιστών στα
φορολογικά έσοδα που τόσο προπαγανδιστικά και με πομπώδη τρόπο είχαν
παρουσιάσει τα τσιράκια των εφοπλιστών ήταν μια καλοστημένη εξαπάτηση της
ελληνικής κοινής γνώμης. Χαρακτηριστική περίπτωση αυτής της εξαπάτησης οι
στομφώδεις παρουσιάσεις του φερέφωνου των συμφερόντων του εφοπλισμού στα ΜΜΕ,
του δημοσιογράφου Πορτοσάλτε, όπως
έχει αποδείξει στο παρελθόν το blog. Ενώ ο κρατικός μηχανισμός έχει
αποδείξει μέσω των καλοπληρωμένων τεχνοκρατών-πουλέν της τρόικα όπως ο Θεοχάρης,
ότι μπορούν άμεσα να συστήσουν μηχανισμούς αφαίμαξης του λαού, στην περίπτωση
των Ελλήνων εφοπλιστών δεν
κατάφεραν να φτιάξουν ένα μηχανισμό που να υλοποιήσει την εθελοντική συνεισφορά
τους στα φορολογικά έσοδα!
Η πιο κρατικοδίαιτη μπίζνα του ελληνικού
καπιταλισμού δεν βασίζεται μόνο στις πολυάριθμες και απολύτως ανέγγιχτες
φοροαπαλλαγές. Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ μοιράζονται κάθε χρόνο οι πλοιοκτήτες
των σαπιοκάραβων που εκτελούν τα δρομολόγια στη λεγόμενη άγονη γραμμή των
νησιών. Τα "Σάμινα" των πλοιοκτητών ναυλώνονται πρακτικά από το κράτος
εξασφαλίζοντας την υπέρογκη κερδοφορία των αφεντικών και μάλιστα με
κραυγαλέες διευκολύνσεις και κυβερνητικές πλάκες. Όλοι θυμόμαστε τις πρόσφατες επιστρατεύσεις ναυτεργατών από την
κυβέρνηση Σαμαρά και το γόνο οικογενειακής ιδιοκτησίας της εξουσίας
Βαρβιτσιώτη όταν απεργούσαν επειδή οι πλοιοκτήτες δεν τους κατέβαλαν ούτε καν
τους μισθούς! Κοινώς, η κυβέρνηση Σαμαρά με τη μακροχρόνια επιστράτευση των
ναυτεργατών επέβαλε ουσιαστικά συνθήκες δουλείας αφού επέβαλε με τη βία την
αναγκαστική εργασία χωρίς να επιβάλει και την πληρωμή των μισθών από τους
πλοιοκτήτες. Και σαν να μην έφτανε αυτό, πρόσφατα ο πρώην υπουργός Βρούτσης
αποκάλυψε στη βουλή ύστερα από ερώτηση του ΚΚΕ, ότι οι
Έλληνες εφοπλιστές και πλοιοκτήτες χρωστάνε άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ στο
ασφαλιστικό ταμείο των ναυτικών, το ΝΑΤ.
Μάλιστα, το Δεκέμβριο του 2013 η κυβέρνηση
Σαμαρά, πιστή στο δόγμα "φιλικοί με τα αφεντικά μας, αυταρχικοί με την κοινωνία"
αναγνώρισε
ιδιαίτερο καθεστώς στις offshore των εφοπλιστών αφού τις εξαίρεσε από φόρους
ακινήτων που νοικιάζονται στις εφοπλιστικές και ναυτιλιακές εταιρίες τους. Ο
νεοφιλελεύθερος ταλιμπανισμός των σαμαρικών ακροδεξιών δεν σταματά εκεί. Στα
χρόνια των μνημονίων, οι
Έλληνες εφοπλιστές με τις επιχειρήσεις τους μαζί με όλες τις άλλες επιχειρήσεις
ΑΕ των άλλων κλάδων της οικονομίας πληρώνουν μόλις 9δις ? στο σύνολο των 192 δις
ευρώ φορολογικών εσόδων του δημοσίου!
Οι παλιότεροι θυμούνται και τον όρο
"Θαλασσοδάνεια", δηλαδή τα δάνεια που δίνονταν από κρατικές τράπεζες
δίχως εγγυήσεις σε εφοπλιστές και αφεντικά για να τσεπώνουν τεράστια ποσά
και στη συνέχεια να μην αποπληρώνουν ούτε μέρος των δανείων. Η "σοσιαλιστική"
κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου κοινωνικοποίησε τα χρέη των εφοπλιστών στις
κρατικές τότε τράπεζες ενώ ταυτόχρονα έβαλε ως βάρος στους προϋπολογισμούς τις
απευθείας κρατικές ενισχύσεις των αφεντικών του εφοπλισμού για την ανανέωση του
στόλου τους και την αγορά νέων πλοίων.
Η κρατικοδίαιτη μπίζνα του ελληνικού εφοπλισμού
και ναυτιλίας έχει βάψει πολλές φορές τα χέρια της με το αίμα των πνιγμένων
ναυτικών εργατών και επιβατών. Δεκάδες τα ατυχήματα στις θάλασσες, χιλιάδες οι
πνιγμένοι σε περίεργα ατυχήματα που παίζονταν ασφαλιστικές αποζημιώσεις και
εκατομμύρια να αλλάζουν χέρια προς όφελος των αφεντικών του εφοπλισμού.
Η ιστορία των παραχωρημένων πλοίων
liberty είναι πολύ διδακτική για την ιστορία αυτών των αρπακτικών που σήμερα
το παίζουν καναλάρχες και φιλάνθρωποι πατριώτες και ταυτόχρονα πλιατσικολογούν
με τις πλάτες του κράτους που τους παρέχει σωρηδόν διευκολύνσεις. Τα πλοία
Liberty που είχαν κατασκευαστεί κατά εκατοντάδες κατά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο στις
ΗΠΑ για τη μεταφορά στρατιωτών και πολεμοφοδίων, παραχωρήθηκαν στο ελληνικό
κράτος ως μέρος αποζημιώσεων και βοήθειας των Αμερικανών για να εδραιώσουν την
κυριαρχία τους στη νέα σφαίρα επιρροής τους μετά το τέλος του πολέμου. Τα πλοία αυτά κατέληξαν στα χέρια των
αρπακτικών του ελληνικού εφοπλισμού που δεν είχαν πρόβλημα να συνεχίσουν τις
business μετά τους ναζί και με τους νέους επικυρίαρχους στην Ελλάδα.
Τσάμπα πλοία, ως αποζημίωση των καταστροφών του ελληνικού λαού βρέθηκαν στα
χέρια καπιταλιστών που αφού τα εκμεταλλεύονταν για δεκαετίες στη συνέχεια τα
φούνταραν αύτανδρα με δεκάδες πνιγμένους για να τσεπώνουν τις
αποζημιώσεις.
Έχουν να λένε ιστορίες αναλγησίας και κυνισμού
οι χαροκαμένες χήρες και παιδιά των πνιγμένων ναυτικών των
Ανδρεάδηδων,Βαρδινογιάννηδων,Λάτσηδων,Νιάρχων και λοιπών εθνικών ευεργετών. Και
όταν οι μπίζνες στη θάλασσα δεν περπατάνε, τότε οι χουντικοί θα δώσουν αφειδώς
τις άδειες στα εφοπλιστικά συμφέροντα για να βγούνε στη στεριά. Έτσι φτιάχτηκαν
τα διυλιστήρια του Βαρδινογιάννη, έτσι κυκλοφορούσαν και οι σύζυγοι των
χουντικών στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με λεφτά και λιμουζίνες που τους
παραχωρούσαν οι εφοπλιστές και πλοιοκτήτες. Στοιχεία παρουσιάζονται
αναλυτικά στο ντοκιμαντέρ ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΑΕ που μπορείτε να δείτε ελεύθερα εδώ.
Εμείς, ως επίλογο σε αυτό το άρθρο σας καλούμε
να
διαβάσετε προσεκτικά το προηγούμενο άρθρο του blog για τον ελληνικό εφοπλισμό
και να δείτε τη στάση και τις αναπάντητες ερωτήσεις των φερεφώνων του
εφοπλισμού στα ΜΜΕ όπως ο Πορτοσάλτε στις ερωτήσεις που του υποβάλαμε μέσω
social media.
UPDATE: Σε συνέντευξη στο ΚΟΚΚΙΝΟ του προέδρου της
ΠΝΟ αναφέρθηκε ότι "Σήμερα τουλάχιστον 3.700 πλοία που ανήκουν σε
ελληνικές εφοπλιστικές οικογένειες είναι με σημαίες ευκολίας" ενώ η θεωρία πως
αν φορολογηθούν οι εφοπλιστές θα πάρουν τα καράβια και θα φύγουν, είχε μια βάση
τη δεκαετία του 1980 που στο πλοία απασχολούνταν 120.000 εργαζόμενοι ενώ
σήμερα απασχολούνται μόλις 4.000 Έλληνες ναυτικοί στα 820 πλοία με
ελληνική σημαία. Το πλήρες άρθρο από εδώ.
Και μια υπενθύμιση προς τον ταλιμπάν
διευθυντή ραδιοφώνου του εφοπλιστικού ΣΚΑΙ για ερωτήσεις που δεν απαντάει
ποτέ
Ερωτήσεις στο twitter προς τον Πορτοσάλτε,διευθυντή ραδιοφώνου ΣΚΑΙ για το ρόλο των ΜΜΕ και τις ευνοϊκές ρυθμίσεις κράτους προς καναλάρχες |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου