Φορτηγά-«βόμβες», υπέρβαρα που δεν έχουν υποβληθεί στους
απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους κυκλοφορούν στις ελληνικές εθνικές οδούς, όπως
καταγγέλλει στο Capital.gr o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών
Ελλάδος Νίκος Μανομενίδης με αφορμή το πολύνεκρο
τροχαίο δυστύχημα την Κυριακή στην Εγνατία Οδό.
Σύμφωνα με τον κ. Μανομενίδη, μεγάλος αριθμός ελληνικών συμφερόντων φορτηγών
που φέρουν βουλγαρικές και κυπριακές πινακίδες κυκλοφορίας δεν πληρούν ούτε
κατ'ελάχιστον τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας.
«Κυκλώματα σε Κύπρο και Βουλγαρία προσφέρουν υπηρεσίες-εξπρές ίδρυσης
μεταφορικών εταιρειών, παρέχοντας το σύνολο των απαιτούμενων εγγράφων και παραστικών.
Οι ενδιαφερόμενοι παραλαμβάνουν στο σπίτι το δελτίο ελέγχου ΚΤΕΟ! Ως
αποτέλεσμα, μεγάλος αριθμός ελληνικών συμφερόντων φορτηγά κυκλοφορούν με
κυπριακές και βουλγάρικες πινακίδες ανεξέλεγκτα στους ελληνικούς δρόμους, καθώς
οι έλεγχοι είναι ανεπαρκείς και το σύστημα ηλεκτρονικής διασυνοριακής
διασταύρωσης στοιχείων δεν εφαρμόζεται. Σε αυτά προστίθενται φορτηγά από την
ΠΓΔΜ και από την Αλβανία που συνήθως είναι υπέρβαρα και είναι σε πολύ κακή
κατάσταση» αναφέρει.
Προσθέτει ότι θα πρέπει να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι της τροχαίας και να
τροποποιηθεί το υφιστάμενο καθεστώς ώστε να μην επιτρέπεται να κυκλοφορήσει ένα
όχημα, εάν δεν έχει καταβληθεί το πρόστιμο που επιβάλλεται για τροχαίες
παραβάσεις.
Ελλιπής η σήμανση
Ο κ. Μανομενίδης, ως επαγγελματίας αυτοκινητιστής με τεράστια οδηγητική
εμπειρία, αποδίδει το θανατηφόρο τροχαίο στην ελλιπή σήμανση του τμήματος του
αυτοκινητοδρόμου όπου εκτελούνταν οι εργασίες.
«Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία να κλείνει ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος
υψηλής ταχύτητας, χωρίς να υπάρχουν παρακάμψεις. Η κατάβαση στο τμήμα
Πολύμυλο-Βέροια, μήκους 23 χλμ, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη. Όσοι οδηγοί έχουν
περάσει από εκεί γνωρίζουν ότι όταν ένα φορτηγό 4 τόνων διέρχεται από το
συγκεκριμένο κατηφορικό σημείο, τα φρένα «ανάβουν» λόγω της συνεχούς χρήσης
τους.
Θα έπρεπε οι οδηγοί να ειδοποιούνται από τα διόδια Πολυμύλου ότι εκτελούνται
εργασίες και απ'όσο γνωρίζω, δεν υπήρχε ειδοποίηση ούτε σε απόσταση 5
χιλιομέτρων από το σημείο των έργων. Πώς λοιπόν, να σταματήσει έγκαιρα η
νταλίκα που κουβαλούσε 20 τόνους σταφύλι της οποίας τα φρένα ήδη είχαν
«ανάψει»; Επομένως, δεν μπορεί να ισχύσει η εκδοχή των χαλασμένων φρένων μιας
και ο οδηγός της νταλίκας, ελλείψει της απαιτούμενης σήμανσης, δεν μπορούσε να
είναι σε θέση να σταματήσει έγκαιρα το όχημα» καταλήγει.
Σε κάθε περίπτωση, η γνωστή μέθοδος της μετατόπισης ευθυνών βρίσκεται σε πλήρη
εξέλιξη, με την Εγνατία Οδό, που έχει αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του
αυτοκινητοδρόμου, να επιρρίπτει ευθύνες στην Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε που είχε κλείσει τον
οδικό άξονα για την εκτέλεση εργασιών.
Δημ. Δελεβέγκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου