Κι αυτό γιατί υπάρχουν παραπάνω από ένα ανταγωνιστικά σχέδια αγωγών που διεκδικούν το κοίτασμα του αερίου στο Αζερμπαϊτζάν.
Το παραδέχθηκε και ο Υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου σε συνέντευξη εφ' όλης της ύλης που έδωσε.
Για τον αγωγό ITGI, είπε για την ακρίβεια: «Είμαστε σε στενή συνεργασία με... τη ΔΕΠΑ, η οποία τις επόμενες ημέρες θα καταθέσει μαζί με τους άλλους δυο υποψήφιους, δηλαδή τον αγωγό ΤΑΠ και το Ναμπούκο, δεσμευτικές προσφορές στο Consortium Shakh Deniz, για να υπάρξει, ελπίζουμε μέχρι τέλος του έτους, μια απόφαση για μια από τις τρεις αυτές επιλογές.
Σκοπεύω τις επόμενες εβδομάδες να επισκεφθώ τόσο το Αζερμπαϊτζάν όσο και το Λονδίνο, για να συζητήσουμε και να φανεί από την πορεία ότι η Ελληνική Κυβέρνηση στηρίζει πλήρως την επιλογή αυτή του ITGI, την πιστεύει και θέλει να είναι η επιλογή που θα γίνει με βάση βεβαίως χρηματοοικονομικά, τεχνικά αλλά και γεωστρατηγικά κριτήρια, η επιλογή που θα γίνει για τον εφοδιασμό από την περιοχή της Κασπίας.
Ταυτοχρόνως υπάρχουν μια σειρά από άλλες συζητήσεις για τους αγωγούς. Σε αυτές συμμετέχουμε, επαναλαμβάνω σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο έχει ένα πάρα πολύ σημαντικό ρόλο να παίξει, γιατί η συζήτηση αυτή δεν είναι στενά ενεργειακή, αλλά και ευρύτερα γεωστρατηγική».
Από τη δήλωση αυτή φαίνεται και η μάχη που θα δοθεί ανάμεσα στους τρεις αγωγούς. Ο ελληνο- ιταλικός αγωγός ITGI υποστηρίζεται πλήρως από την Ελλάδα και είναι αλήθεια ότι είναι και ο πιο «ώριμος» κατασκευαστικά.
Γι' αυτό όπως φαίνεται πίεζε και η κυβέρνηση ώστε να λυθούν τα ζητήματα της διέλευσης, ακριβώς για να μην υπάρχουν εκκρεμότητες στο φάκελο του έργου και να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα περιβαλλοντικά ζητήματα.
Το τι θα γίνει όμως εξαρτάται κι από τη διεθνή γεωστρατηγική όπως αφήνει να εννοηθεί και η κυβέρνηση. «Παρακολουθούμε από πολύ στενά ενεργά τη συζήτηση για το νότιο διάδρομο, τη συζήτηση για την εναλλακτική τροφοδότηση της Κεντρικής Ευρώπης μέσα από πετρέλαιο και φυσικό αέριο», συμπληρώνει ο υπουργός.
Για τη διείσδυση του φυσικού αερίου τώρα στην ελληνική περιφέρεια, σε διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης είναι το προσχέδιο για τον καθορισμό των όρων διενέργειας και των προϋποθέσεων συμμετοχής σε διεθνείς διαγωνισμούς για την ανάδειξη επενδυτών στις «ΣΕΠΑ» Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Πρόκειται για ένα επενδυτικό πρόγραμμα της τάξης των 150 εκ. ευρώ και με τη διείσδυση του φυσικού αερίου σε αυτές τις περιφέρειες θα αντικατασταθούν περίπου 500.000 τόνοι πετρέλαιο με μία κατασκευή δικτύων που δημιουργεί 5.000 περίπου θέσεις εργασίας, αλλά και εξυπηρετεί με φθηνό καύσιμο κοντά στα δύο εκατομμύρια κατοίκους.
Σε περίπτωση που αποφασισθεί ότι ο νότιος διάδρομος θα είναι ο ελληνο-ιταλικός αγωγός, άμεση θα είναι και η δημιουργία του Σταθμού Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας.
ΠΡΩΙΝΑ ΝΕΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου