Πολλοί δεν τα ασφαλίζουν, ενώ άλλοι έχουν κόψει και τη συντήρησή τους.
Πολυτέλεια αποτελεί πλέον η κατοχή αυτοκινήτου. Ολο και περισσότεροι ιδιοκτήτες καταφεύγουν σε ένα άτυπο κίνημα «δεν πληρώνω», περιορίζοντας όσο το δυνατόν τη χρήση των Ι.Χ., ενώ την ίδια στιγμή περικόπτουν από τις δαπάνες συντήρησης και κατοχής του αυτοκινήτου.
Η ακριβή βενζίνη από τη μία έχει περιορίσει τα χιλιόμετρα που διανύουν τα αυτοκίνητα, ενώ η έννοια του ελέγχου ΚΤΕΟ ηχεί σαν ανέκδοτο, καθώς θεωρείται περιττό έξοδο από σημαντική μερίδα ιδιοκτητών αυτοκινήτων.
Ακόμη και εκπρόσωποι των συνεργείων υποστηρίζουν ότι πλέον η συντήρηση των οχημάτων περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα, ενώ δεν είναι λίγοι οι κάτοχοι Ι.Χ. που δεν προχωρούν ούτε στη βασική συντήρηση, εις βάρος της ασφάλειάς τους.
Την ίδια στιγμή, εντείνεται το φαινόμενο των ανασφάλιστων Ι.Χ., τα οποία εκτιμάται ότι ανέρχονται σε περίπου 1,5 εκατομμύριο πανελλαδικά. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, το πρώτο τρίμηνο του 2011 τα ασφαλισμένα αυτοκίνητα μειώθηκαν κατά 8,4% περίπου.
Αποτέλεσμα είναι, κατόπιν αναγωγής των ποσοστών αυτών σε ετήσια βάση, ο αριθμός των ανασφάλιστων αυτοκινήτων να έχει αυξηθεί κατά μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα το παραπάνω διάστημα.
Η πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών που όριζε την υποχρέωση ασφάλισης οχήματος προκειμένου αυτό να περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ και αντίστροφα φαίνεται ότι σκοντάφτει στον ασφαλιστικό νόμο. Σύμφωνα με εκπροσώπους των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, ο ασφαλιστικός νόμος δεν υποχρεώνει τις ασφαλιστικές εταιρείες να μην αποζημιώνουν ένα ανέλεγκτο (από ΚΤΕΟ) όχημα ούτε να μην το ασφαλίζουν, με αποτέλεσμα να μην απαιτείται, από τις εταιρείες, το αποδεικτικό του σχετικού ελέγχου για την ασφάλιση ενός οχήματος.
«Το υπουργείο Υποδομών μας έχει απαντήσει σχετικά ότι βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να αλλάξει ο ασφαλιστικός νόμος που επιτρέπει στις εταιρείες να ασφαλίζουν οχήματα χωρίς την προσκόμιση αποδεικτικού ΚΤΕΟ», εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας.
Μόνο το 2010 εκτιμάται ότι συνολικά 2,5 εκατομμύρια ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα κυκλοφορούσαν σε όλη την Ελλάδα, με τα απολεσθέντα έσοδα για το Δημόσιο να αγγίζουν τα 310 εκατομμύρια ευρώ. «Εκτιμώ ότι με δεδομένη την οικονομική κατάσταση, το 2011 το αντίστοιχο νούμερο θα προσεγγίσει τα 3 εκατομμύρια ευρώ», συμπληρώνει ο κ. Βήκας.
Η απουσία ελέγχων από την Τροχαία και ο φόβος εύρεσης τεχνικών προβλημάτων που θα οδηγήσουν το όχημα στο συνεργείο φαίνεται ότι είναι οι βασικοί λόγοι που οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. δεν περνούν από τεχνικό έλεγχο τα αυτοκίνητά τους. Εκπρόσωποι των συνεργείων αυτοκινήτων τονίζουν ότι τα σέρβις είναι μειωμένα κατά 50%, ενώ οι ιδιοκτήτες επιμένουν στην ελάχιστη έως και καθόλου δυνατή συντήρηση των οχημάτων τους.
Η μείωση της χρήσης των Ι.Χ. επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας του υπουργείου Υποδομών, σύμφωνα με τα οποία η μέση ταχύτητα κίνησης των οχημάτων έχει αυξηθεί το διάστημα Απριλίου - Ιουνίου 2011. Η αύξηση της ταχύτητας κυμάνθηκε μεταξύ 5% και 20% και συνοδεύθηκε από μειώσεις στον κυκλοφοριακό φόρτο.
Η τάση μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου και αύξησης της μέσης ταχύτητας κίνησης ξεκίνησε από το δεύτερο τρίμηνο του 2010 και συνεχίστηκε έως και το διάστημα Απριλίου - Ιουνίου 2011. Ωστόσο, τους μήνες Απρίλιο - Μάιο 2011, οι αυξήσεις της ταχύτητας κίνησης σε σχέση με τους αντίστοιχους του 2010 είναι μικρότερες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου