Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Ούτε ο Χρυσοχοϊδης τα κατάφερε με το ΕΣΠΑ.

Στον κατάλογο περιλαμβάνονταν οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού & η αναβάθμιση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας!

Στο .δρόμο προς τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φαίνεται πως χάθηκε ο περίφημος κατάλογος με τα 151 έργα του ΕΣΠΑ τα οποία, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργείου Ανάπτυξης, θα είχαν μπει σε τροχιά προκήρυξης από τις αρχές του Φθινοπώρου.

Ο κατάλογος, ο οποίος τελικά παρουσιάστηκε στα μέσα Σεπτεμβρίου κατά την επίσκεψη του κοινοτικού επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής, Γιοχάνες Χαν, στην Αθήνα, αναζητείται έκτοτε από τις τεχνικές εταιρείες.

Οι διοικήσεις των τεχνικών εταιρειών υποστηρίζουν πως τότε ο υπουργός Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο κ. Χαν είχαν παρουσιάσει από κοινού το σχέδιο δράσης για την επιτάχυνση του ΕΣΠΑ, «προκειμένου να δρομολογηθούν έως το τέλος του 2011 σημαντικές επενδύσεις σε κρίσιμους τομείς, όπως είναι οι μεταφορές, το περιβάλλον, η ενέργεια, οι ψηφιακές υποδομές, ο τουρισμός, ο πολιτισμός και η καινοτομία».

Τα περισσότερα έργα χάθηκαν στο δρόμο εξαιτίας της πολιτικής αστάθειας, της συνεχούς βύθισης της οικονομίας και του περιορισμένου ενδιαφέροντος από την Τοπική Αυτοδιοίκηση η οποία βρίσκεται σε σχετική .αφασία. Ως παράδειγμα αναφέρεται η σημαντικότερη ομάδα έργων του καταλόγου που αφορά έργα διαχείρισης υγρών αποβλήτων σε οικισμούς από 2.000 - 15.000 κατοίκους, συνολικού ύψους 2,4 δισ. ευρώ.

Μια άλλη ομάδα έργων, συνολικού ύψους περί τα 150 εκατ. ευρώ, συνδέεται με το κλείσιμο και αποκατάσταση των παρανόμων χωματερών. Υποτίθεται πως μέχρι τον Ιούνιο του 2012 θα έχουν κλείσει οι συγκεκριμένοι χώροι και θα είχαν αποκατασταθεί. Τελικά οδηγούμαστε σε νέα παράταση προκειμένου να αποφύγουμε το βαρύ ημερήσιο πρόστιμο. Στην ίδια ομάδα έχει ενταχθεί η αποκατάσταση της λίμνης Κάρλας (150 εκατ. ευρώ) και το μεγάλο έργο διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική με ΣΔΙΤ, η τύχη του οποίου είναι άγνωστη.

Μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να έχει δημοπρατηθεί από τον ΟΣΕ η ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέας - Λιανοκλαδίου - Δομοκού, προϋπολογισμού 612 εκατ. ευρώ. Το έργο αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την ολοκλήρωση του σιδ/κού άξονα της χώρας. Αποτελεί τμήμα του άξονα προτεραιότητας 22 (TEN-T) και με την ολοκλήρωσή του, η γραμμή σε όλο το μήκος του άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη θα είναι διπλή και παράλληλα θα έχει εκσυγχρονιστεί, ούτως ώστε να επιτυγχάνεται σημαντική μείωση του χρόνου διαδρομής (η μείωση από τη διαδρομή στο συγκεκριμένο μόνο τμήμα εκτιμάται σε 50 λεπτά περίπου, ενώ ο χρόνος για το σύνολο της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη υπολογίζεται σε 3,5 ώρες, στόχος που εξαγγέλλεται εδώ και χρόνια!).

Στον κατάλογο περιλαμβάνονταν και άλλα έργα υποδομών όπως κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού, η αναβάθμιση των λιμένων Πατρών και Ηγουμενίτσας (Ηγουμενίτσα: Αναβάθμιση και επέκταση των λιμενικών υποδομών και εγκαταστάσεων σε 2 κύριους λιμένες - πύλες της χώρας που περιλαμβάνονται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μερταφορών της Ε.Ε.), αλλά και η συνεισφορά του δημοσίου για την απεμπλοκή των πέντε συγχρηματοδοτούμενων οδικών αξόνων. Ειδικά για τα πέντε τελευταία, η κυβέρνηση βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με τους εργολάβους και τις τράπεζες, αλλά το κλίμα των τελευταίων ημερών δεν ευνοεί. Στις θετικές εξελίξεις ήταν η επιλογή αναδόχου για την επέκταση του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς, προϋπολογισμού άνω των 500 εκατ. ευρώ.

Ειδικά για τα περίπου 70 έργα του καταλόγου που είναι στην αρμοδιότητα των Περιφερειών, οι υπηρεσίες πρέπει να τρέξουν γιατί κάποια εντάσσονται τώρα στο ΕΣΠΑ και κάποια άλλα έχουν σταματήσει εξαιτίας οφειλών από το δημόσιο. Χαρακτηριστικά αναφέρεται το παράδειγμα της Πελοποννήσου η οποία εντάσσει σειρά νέων έργων στο ΕΣΠΑ (από την ολοκλήρωση της ύδρευσης Ναυπλίου μέχρι την ανάδειξη του Κάστρου της Καρύταινας) και η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας τα έργα της οποίας έχουν σταματήσει λόγω οφειλών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: