Για αύξηση της κίνησης εμπορευμάτων και φορτίων,
μέσω του Λιμένα Ηγουμενίτσας, κατά 1.200.000 τόνους ετησίως μέσα στην επόμενη
δεκαπενταετία, κάνουν λόγο οι ειδικοί που μελετάνε τόσο τις υπάρχουσες συνθήκες
στο Λιμάνι, όσο και τα έργα που γίνονται ή προβλέπονται να γίνουν αλλά και τις
νέες ακτοπλοϊκές γραμμές που επιχειρείται να δημιουργηθούν.
Τα συμπεράσματα αυτά, παρουσίασε, ο καθηγητής του
ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγος, Δρ. Δημήτριος Τσαμπούλας, κατά τη διάρκεια ημερίδας για
ευρωπαϊκά έργα που υλοποιούνται ή και αφορούν στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Όπως τόνισε ο κ. Τσαμπούλας, στα πλαίσια του
έργου AdriaticMoS που υλοποιεί το ΕΜΠ μελετήθηκαν οι δυνατότητες ανάπτυξης νέων
συνδέσεων της Ηγουμενίτσας με άλλα λιμάνια της Αδριατικής.
Όπως επεσήμανε το ενδιαφέρον κα οι δυνατότητες
υπάρχουν και σημείωσε πως μια τέτοια εξέλιξη θα συμπαρασύρει και τις υπάρχουσες
συνδέσεις σε αυξητική πορεία μεταφορικής κίνησης. Όπως χαρακτηριστικά είπε
αναμένεται ότι στην υπάρχουσα μεταφορική κίνηση του λιμένα αναμένεται να
προστεθούν τα επόμενα χρόνια 60.000 φορτηγά ετησίως, αριθμός που μπορεί να
φτάσει και στις 90.000.
Ο κ. Τσαμπούλας αναφέρθηκε τόσο στην δημιουργία
νέων συνδέσεων, όσο και στην ολοκλήρωση των υποδομών που είναι ήδη σε εξέλιξη: β
και γ' φάση Λιμένα, δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στην περιοχή αλλά και στο
μόνιμο αγκάθι της Ηπείρου: Τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, την οποία οι
μελετητές κρίνουν απαραίτητη για την περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμένα.
Στην ίδια ημερίδα παρουσιάστηκαν τα μέτρα
περιβαλλοντικής προστασίας που λαμβάνει ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας, ο
οποίος έχει ήδη λάβει μια πιστοποίηση για την περιβαλλοντική πολιτική του και
σύντομα αναμένει και δεύτερη. Όπως ανακοινώθηκε, ήδη στο λιμάνι έχει
εγκατασταθεί σύστημα αυτόματης μέτρησης αερίων ρύπων, ενώ εκσυγχρονίζεται και το
σύστημα ύδρευσης του οργανισμού με ψηφιακούς μετρητής και σύστημα αυτόματου
εντοπισμού βλαβών.
Ταυτόχρονα, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα
μετρήσεων φυσικοχημικών παραμέτρων που έγιναν το προηγούμενο διάστημα στο λιμένα
της Ηγουμενίτσας , σύμφωνα με τα οποία τόσο τα θαλασσινά νερά όσο και η
ατμόσφαιρα σε διάφορες περιοχές του λιμένα και σε διάφορες ώρες, δεν
παρουσιάζουν φαινόμενα ρύπανσης. Παρά ταύτα, εντοπίστηκε θέμα υπέρβασης των
ορίων ηχορρύπανσης, ιδίως κατά τις βραδινές ώρες οπότε και υπάρχει η μεγαλύτερη
κίνηση πλοίων και οχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου