Ραντεβού
στις 9 του μήνα έχουν στο Υπουργείο
Υποδομών με
στελέχη από την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή και
συγκεκριμένα από την υπηρεσία της DG
Regio
σχετικά με την τύχη του
έργου Άκτιο-Αμβρακία. Σύμφωνα
με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com η
υπηρεσία θέλει να μάθει για τις
καθυστερήσεις που έχουν καταγραφεί στο
έργο που έχει ξεκινήσει από το 2010 και
που αποτελεί ένα από τα phasing projects του
παρόντος ΕΣΠΑ (δηλαδή
με χρηματοδότηση από δύο διαδοχικά
ΕΣΠΑ).
Σε
αυτό το πλαίσιο θα παρουσιαστούν τα
σενάρια για την απεμπλοκή του έργου και
την ολοκλήρωση του. Το πρώτο σενάριο
είναι η γνωστή εργολαβία-σκούπα που
περιλαμβάνει όλες τις εργασίες που
εκκρεμούν στις εργολαβίες 2-3-4 και ότι
απομείνει από την εργολαβία 1 και που
έχει κόστος περίπου 165 εκατ. ευρώ. Σε αυτό
το σενάριο το θετικό είναι ότι θα δοθεί
οριστική λύση καθώς θα διαλυθούν οι
υπάρχουσες 3 εργολαβίες (2,3 και 4) και το
αρνητικό ότι θα επιμηκυνθεί ο χρόνος
ολοκλήρωσης μιας και θα χρειαστεί
περίπου ένα έτος μέχρι να γίνει ο
διαγωνισμός για τη σκούπα και να
ξεκινήσουν τα έργα. Εδώ να θυμίσουμε
ότι η πρώτη εργολαβία από το Άκτιο μέχρι
και το πέρας της Βόνιτσας έχει
διασωθεί, τα έργα τρέχουν κανονικά και
θα δώσει 15χλμ αυτοκινητόδρομου μέχρι
το 2019.
Το
δεύτερο σενάριο είναι να ενεργοποιηθούν
οι εργολαβίες 3 και 4 με υποκατάσταση
αναδόχου και συμπληρωματικές συμβάσεις,
ούτως ώστε να αποδωθούν γρηγορότερα
στην κυκλοφορία, ενώ ότι φυσικό αντικείμενο
απομείνει να μαζευτεί σε μία μικρότερου
κόστους σκούπα. Σε αυτό το σενάριο το
θετικό είναι ότι θα έχουμε πιο γρήγορα
την ολοκλήρωση της εργολαβίας 4, της
λεγόμενης και δυτικής παράκαμψης
Αμφιλοχίας όμως η ολοκλήρωση του έργου
παραμένει θέμα της σκούπας που
πραγματοποιηθεί έτσι και αλλιώς.
Το
ζητούμενο από τη συνάντηση της 9ης
Νοεμβρίου είναι να βρεθεί μία κοινά
αποδεκτή λύση και το έργο να μπορέσει
να οδεύσει προς την οριστική του
ολοκλήρωση και λειτουργία. Φέτος, στον
συγκεκριμένο άξονα έχουμε γίνει μάρτυρες
θανατηφόρων ατυχημάτων που έχουν
ανησυχήσει την τοπική κοινωνία που ζητά
επιτακτικά την επανεκκίνηση των έργων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου