Τρίτη 11 Αυγούστου 2015

Ορθοδοξία σημαίνει φως: Γιατί βλέπουμε σχεδόν πάντα έξω από αυθαίρετες κατασκευές και βίλες, αυτά τα μικρά εκκλησάκια;

11825037_1667705510108494_1827277214712092729_n

Μια ανάρτηση φωτογραφίας στο facebook θα σας κάνει να νευριάσετε Δεκαπενταυαυγιυστιάτικα με το Ελλαδιστάν του 2015


Ένα κείμενο που είδαμε στο facebook πρωινιάτικα, ήταν η αιτία να μας ανέβει το αίμα στο κεφάλι με τα γαμημένα αυθαίρετα που υπάρχουν παντού στην Ελλάδα. Αναλυτικότερα το κείμενο λέει:
  
Ορθοδοξία σημαίνει φώς .
Πολλοί θα έχετε αναρωτηθεί περνώντας έξω από κατασκευαστικές προκάτ κατοικιών τι στο διάολο τα θέλουν όλα αυτά τα μίνι κιτς εκκλησάκια που εκθέτουν σε μεγάλη ποικιλία ;
Μερικοί ίσως έχετε παρατηρήσει πως σε αυλές τεράστιων υπερπολυτελών, χλιδάτων και ντιζαϊνάτων βιλλών και «εξοχικών κατοικιών», εξόφθαλμα αυθαίρετων, μέσα σε δασικές εκτάσεις ή πάνω στον αιγιαλό υπάρχει σχεδόν πάντα ένα τέτοιο αταίριαστο κιτς κατασκεύασμα.

authaireta

Μα καλά κάποιος που έχει τα εκατομμύρια να χτίσει μια παράνομη βιλάρα με σχεδιασμό κήπων και διαμορφώσεις εξωτερικών χώρων από διακοσμητές και ειδικούς είναι δυνατό να έχει ένα τέτοιο κιτσαριό στην αυλή του ;
Δεν αναρωτηθήκατε ποτέ τι λάκκο έχει η φάβα (νηστίσιμη χωρίς λάδι) ;
Ναι λοιπόν είναι ακριβώς αυτό που σκεφτόσαστε, μην ντρέπεστε, έχετε δίκιο να το σκεφτείτε, έχει όντως να κάνει κάτι με την «κοσμική» ανάμιξη της εκκλησίας στα εγκόσμια, κάτι φυσικά παραδόπιστο και ανήθικο, αντίστοιχο της ποιότητας του «κλήρου» και της «εθνικής» και χριστιανικής αποστολής της ανωνύμου εταίρας που λέγεται εκκλησία της ελλάδος και των γύρω απ αυτήν λοιπών τρωκτικών.

Ooeaieuoo?i a?i oci auicoc ooci ?eaaeU oio aioiiy oco DUniceao,ooci ?eaonU oio Oaeaoan?e,ooeo 14 Oaanioan?io 2010 (EUROKINISSI / ?AOEAECO AAUIO) 

Ναι είναι ακριβώς, αυτό που νομίζετε είναι ! Το κιτσεκκλησάκι δε σχετίζεται με την πίστη του ιδιοκτήτη, πιθανού εμπρηστή του δάσους, καταπατητή του αιγιαλού και μεγαλοαυθερετούντα.
Δεύτε λάβετε φως είναι ! . κυριολεκτικά όμως !
Τα πράγματα έχουν λοιπόν ως εξής :
Αφού κάψεις και περιφράξεις το «οικόπεδό σου», πας στον τοπικό μητροπολίτη της περιοχής και ζητάς άδεια απ το τμήμα ναοδομίας για την ανέγερση «ναϊσκου», πχ εις μνήμην του τάδε αγίου (προτιμάς να εορτάζει εποχή που δεν χρησιμοποιείς τη βίλλα, το γιατί θα το καταλάβετε παρακάτω).
Είναι γνωστό πως οι ανιδιοτελείς κληρικοί της εκκλησίας έναντι ενός λογικού ποσού «πίστης», σου εκδίδουν άμεσα και χωρίς πολλές περίπλοκες διαδικασίες μια άδεια για ναό.
Ποτέ η εκκλησία δε λέει εξ άλλου όχι σε ανέγερση ναών της, όπως δε λέει ποτέ όχι σε καταθέσεις . «πίστης» και «δωρεές».

13276171871384283998

Εξ άλλου είναι εκκλησία της αγάπης και άμα τα σκάς μερακλίδικα και χωρίς να ζητάς αποδείξεις, σε αγαπούν περισσότερο απ τ άλλα αμαρτωλά πλάσμα του θεού. Αμέσως ρευματοδοτείται και υδροδοτείται υποχρεωτικά ο προκάτ κιτσ ναϊσκος, ακόμη και αν είναι σε καμένο δάσος, αιγιαλό, αρχαιολογικό χώρο κλπ. καμία δημόσια αρχή δε μπορεί να αρνηθεί τις παροχές και επίσης καμία δημόσια αρχή όπως τα δασαρχεία και η πολεοδομία δε μπορούν να κηρύξουν αυθαίρετο ή παράνομο ή κατεδαφιστέο τον  «ναό του κυρίου», είπαμε η ορθόδοξη εκκλησία είναι κράτος εν κράτει και το παπαδαριό ένας απ τους μεγαλύτερους πόλους διαπλοκής και ξεπλύματος μαύρου, ματωμένου και βιασμένου χρήματος καθώς και ιδιοκτήτης εκατοντάδων υπεράκτιων «θεικών» εταιριών.
Μετά χτίζεις το αυθαίρετο για «φιλοξενία των πιστών», τα γνωστά ως «πανηγυρόσπιτα» (η βιλάρα) το οποίο, ναι καλά το καταλάβατε παίρνει ρεύμα και νερό απ το εκκλησάκι του «αγίου αυθερέσιου» - μεγάλη η χάρη του !
Η μόνη υποχρέωση είναι να λειτουργεί μια φορά το χρόνο κατά την εορτή του προστάτη του ο ναϊσκος, πράγμα που καλά το καταλάβατε δε συμβαίνει ποτέ, έναντι πάλι μια μικρής δωρεάς «πίστης» στον ντόπιο παπά που έχει χρεωμένο το «ξωκκλήσι» στην ενορία του.

authaireta-large

Επίσης θεωρητικά πρέπει να είναι ελεύθερα επισκέψιμο και προσβάσιμο και για αυτό έχει συνήθως διπλό φράκτη, με ξεχωριστή εξώπορτα, για το τυπικό, όχι πως κάποιος θα ήθελε ποτέ να ανάψει ένα κεράκι στο ξωκκλήσι του τοπικού μεγαλογιατροδικηγορομαφιοζοπολιτικοαπατεονομεγαλοδιαπλεκόμενου. Μια ελληνική σημαία και μια με τον δικέφαλο απαραίτητα αξεσουάρ.
Γιατί Ορθοδοξία σημαίνει προπαντός . φως, νερό, τηλέφωνο και καταθέσεις .
+ ΤΑ ΔΑCΗ ΚΑΨΑΛΙCON +

Διαβάστε ακόμη

Ναοδομία, πανηγυρόσπιτα και αυθαίρετες κατασκευές. Τα καλά και συμφέροντα.




  
















Του Πάρη Πέτρα
Οι Έλληνες ανέκαθεν είχαμε ιδιαίτερη σχέση με το θεϊκό στοιχείο, χωρίς όμως να διεκδικούμε από αυτό δάφνες μοναδικότητας. 
Αυτή η ιδιαίτερη σχέση, τις περισσότερες φορές, μεταφράστηκε σε ιδιοτέλεια, από την οποία βεβαίως δεν εξαιρέθηκαν και πάρα πολλοί υπηρέτες του Θεού. 
Όταν, μάλιστα, αισθάνονται ότι έχουν γερές βάσεις και λόγο στην εξουσία (συμβαίνει συχνά), αρκετοί συνηθίζουν να ιεραρχούν πρώτα και καλύτερα «τα καλά και συμφέροντα» και να μεταμορφώνονται σε πιστούς υπηρέτες της τσέπης τους. Από κοντά και οι λαϊκοί που εκμεταλλεύονται τη σχέση τους με κληρικούς και Εκκλησία, προκειμένου ν' αποκομίσουν οφέλη. «Αν η Εκκλησία χάσει την περιουσία της, θα είναι σύντομη και πολύ εύκολη η καταμέτρηση των προσώπων που είναι τακτικοί στην προσέλευσή τους», μονολογούσε γνωστός πολιτικός πριν από μερικά χρόνια. «Το αυτό μπορεί να ισχυριστεί κάποιος και για τα κόμματα», ήλθε η απάντηση.
Επανερχόμενοι στα της Εκκλησίας οφείλουμε να λάβουμε αρχικά υπ' όψιν μας ότι αυτοί, οι λειτουργοί και ο περίγυρός τους, στην Ελλάδα απολαμβάνουν προνομίων που θα ζήλευαν πολλές θρησκευτικές ομάδες του δυτικού κόσμου. Όχι μόνο νομικά και διοικητικά αλλά και.

συνειδησιακά. Αρκεί να σκεφτεί κανείς, για παράδειγμα, πόσο βαραίνει η μαρτυρία του κληρικού σε μια δίκη (παλαιότερα ήταν ακόμη πιο έντονο το φαινόμενο) και πόσο ενός απλού πολίτη.  Όμως, πέραν των άλλων, η Εκκλησία απολαμβάνει και. πολεοδομικών εξουσιών, αφού διαθέτει αυτόνομη υπηρεσία, που ονομάζεται Ναοδομία, και ελέγχεται από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος! «Παράξενα πράγματα», θα αναφωνήσει οιοσδήποτε πολίτης εξελιγμένου κράτους.

Κι όμως συνέβαινε και εξακολουθεί να συμβαίνει στην Ελλάδα του 2011. Και είναι η μεγίστη απορία πώς είναι δυνατόν να μην εγγυάται το κράτος μια κατασκευή που οφείλει να είναι εκατό φορές πιο ασφαλής απ' ότι μια κατοικία, δεδομένου ότι μέσα σε αυτήν (ναό) εισέρχονται δεκάδες άνθρωποι. Η απορία αυτή ενισχύεται έτι περαιτέρω, αν λάβει κάποιος υπ' όψιν του τις σεισμικές δονήσεις που έπληξαν κατά καιρούς την Ελλάδα. Λογικά, οι ναοί (τουλάχιστον οι νεώτεροι) θα έπρεπε να υποστούν τις μικρότερες ζημιές. 
Κάπως έτσι γεννιέται το σημαντικό ερώτημα: με ποιον τρόπο η Πολιτεία εγγυάται τα κτίσματα εκείνα (της σεισμογενούς χώρας μας), στα οποία συναθροίζεται πλήθος κόσμου;
Τι χρειάζεται
Η Ναοδομία είναι μια υπηρεσία «με στρογγυλή σφραγίδα», δηλαδή κρατική, και εκδίδει τις άδειες για την ανέγερση ναών, εκτός από αυτές των παλαιοημερολογιτών. Για να εκδοθεί άδεια ανέγερσης ναού απαιτείται η συναίνεση του οικείου μητροπολίτη. Εάν πρόκειται περί ιδιωτικού χώρου (π.χ. κάποιος επιθυμεί την ανέγερση ναού μέσα στο κτήμα του), παραχωρείται το μέρος του οικοπέδου στο οποίο θα ανεγερθεί ο ναός στην οικεία μητρόπολη, εφόσον ο ιδιοκτήτης επιθυμεί να τελούνται όλες οι θρησκευτικές τελετές σε αυτόν. Η Πολεοδομία ελέγχει τους όρους δόμησης (ισχύει ό,τι και στις λοιπές κατασκευές) και το διάγραμμα κάλυψης από τα αρχιτεκτονικά (παλαιότερα συνέβαινε το εξής ευτράπελο, σύμφωνα με μηχανικούς που είχαν τη συγκεκριμένη εμπειρία: η Ναοδομία ήθελε τις όψεις στο χέρι και όχι από υπολογιστή και έγχρωμες και τα κείμενα στα πινάκια να είναι με. βυζαντινή γραμματοσειρά!).
Δηλαδή, ο φάκελος που θα κατατεθεί στη Ναοδομία θα πρέπει να έχει τοπογραφικά θεωρημένα από την οικεία Πολεοδομία ως προς τους όρους δόμησης, εγκρίσεις υπηρεσιών (π.χ. αρχαιολογικής), αρχιτεκτονικά και παθητική - ενεργητική πυροπροστασία. Και επειδή η εκκλησία είναι χώρος συνάθροισης κοινού, χρειάζεται εδαφοτεχνική έρευνα-μελέτη με δειγματοληπτική γεώτρηση, σύμφωνα με τον Ε.Α.Κ. (άρθρο Σ.5.2.3). Ωστόσο, είναι άγνωστο αν αυτό τηρείται στην πράξη. Επίσης, στη Ναοδομία δεν υπάρχει έλεγχος φορολογικών, δηλαδή η είσπραξη της αμοιβής δεν είναι διασφαλισμένη όπως όταν εκδίδεται μια άδεια στην Πολεοδομία, γι' αυτό συνηθίζεται η σύνταξη ιδιωτικών συμφωνητικών. Τονίζουμε ότι, επειδή οι ενορίες, οι μονές και οι μητροπόλεις είναι Ν.Π.Δ.Δ., τα έργα που εκτελούν θεωρούνται «δημόσια», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις αμοιβές...              
«Φάμπρικα» εξοχικών
Όλο αυτό το σύστημα είναι διάτρητο και αιτία δημιουργίας της «φάμπρικας κατασκευής πολυτελών εξοχικών μετά πισίνας», κυρίως στα νησιά των Κυκλάδων, χωρίς να αποκλείονται περιπτώσεις και στη λοιπή χώρα. Δηλαδή, η κατασκευή ενός εξωκκλησιού χρησιμοποιήθηκε ως κάλυψη για απόκτηση βίλας! Το σχέδιο είναι πολύ απλό: άδεια από τη ναοδομία για ανέγερση εκκλησίας. Άδεια για ανέγερση. πανηγυρόσπιτου (για τα. πανηγύρια) και άδεια δεξαμενής συλλογής ομβρίων υδάτων που εξελίσσεται σε. πισίνα!                                                              
 Και μπορεί με εξαιρετική ευκολία να λέμε ότι «για όλα φταίνε οι πολιτικοί», ωστόσο οφείλουμε να επισημάνουμε ότι υπήρξε πολιτικός άνδρας που υπερέβη «τα καλά και συμφέροντα», το «πολιτικό κόστος» και άλλα σχετικά και κατήγγειλε στη Βουλή όλο αυτό «το σύστημα». Πρόκειται για τον πρώην υπουργό και βουλευτή του ΠαΣοΚ, Νίκο Λεβογιάννη, που είπε ότι, κυρίως στις Kυκλάδες, παρουσιάζονται περιπτώσεις πολιτών που χτίζουν πολυτελείς βίλες και ξενοδοχεία με... άδεια εξωκκλησιού, την οποία λαμβάνουν από τη Διεύθυνση Ναοδομίας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. 
Μάλιστα, κατέθεσε κοινή τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα «αναπτυξιακά, φορολογικά και θεσμικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις του κατασκευαστικού τομέα», για το καθεστώς έκδοσης αδειών ανέγερσης ναών, ναϊδρίων και εξωκκλησιών. Όπως  επισήμανε (εφημερίδα Κυκλαδική, 17.9.2010), «η Διεύθυνση Ναοδομίας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας, που εδρεύει στην Αθήνα και δεν έχει αποκεντρωμένες υπηρεσίες, εκδίδει άδειες ανεγέρσεως ναών και εξωκκλησιών χωρίς κανέναν έλεγχο και αυτοψία και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ». Με τις άδειες αυτές, πολίτες χτίζουν πολυτελείς βίλες ή και ξενοδοχεία σε οικόπεδα εκτός σχεδίου πόλεως και μάλιστα σε περιοχές όπου οι αξίες είναι πολύ υψηλές. Συγκεκριμένα, σε ένα μόνο νησί έχουν κτιστεί τα τελευταία χρόνια 50 (!) πολυτελείς κατοικίες. Ο βουλευτής τόνισε ότι η διαδικασία ανεγέρσεως ναών γίνεται «μέσω μιας υπηρεσίας της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, της περιβόητης Ναοδομίας, η οποία δεν έχει πουθενά στην ελληνική επαρχία γραφεία -ένα γραφείο έχει στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών με κάποιους μηχανικούς- και χωρίς να το προβλέπει η νομοθεσία, ο ιδιώτης μπορεί να πάρει άδεια σε χρόνο ρεκόρ, εντός δύο ημερών. Έχω εδώ άδεια, την οποία θα καταθέσω, που εξεδόθη σε δύο ημέρες για να κατασκευάσει ιδιωτικό ναΐδριο σε οικόπεδο πεντακοσίων μέτρων -ένα στρέμμα είναι τελικά όλο αυτό- εκτός οικισμού και μάλιστα χωρίς έντονο έλεγχο. "Επιτρέπουμε άδεια άνευ αυτοψίας", όπως λέει. "Εθεωρήθη και ισχύει μέχρι πλήρους ανεγέρσεως του ναϊδρίου". Και μάλιστα λέει παρακάτω "θεώρησις δι' ηλεκτροδότησιν ή υδροδότησιν". Δηλαδή μία και έξω όλα. 

Εκεί, λοιπόν, αντί ναϊδρίου, υπάρχει μία πολυτελής κατοικία διακοσίων τετραγωνικών, διώροφη, και στον επάνω όροφο υπάρχει ένα μικρό ναΐδριο εξωτερικά. Δεν ξέρουμε εάν από μέσα είναι ναΐδριο. Και έχουμε τέτοιες κατασκευές μόνο σε ένα νησί πάνω από πενήντα. Υπάρχει στη Μύκονο τριώροφη κατασκευή και στην ταράτσα εκκλησάκι»
Ο βουλευτής αποκάλυψε και άλλα σχετικά, όπως για παράδειγμα, τι γίνεται σε περίπτωση καταγγελίας όταν δεν υπάρχει καν εκκλησάκι! Είπε λοιπόν, καταθέτοντας στα πρακτικά της Βουλής και τη σχετική άδεια, ότι, αν και υπήρξαν καταγγελίες στην αρμόδια Πολεοδομία, εξαιτίας του νομικού κενού που υπάρχει η Επιτροπή Αυθαιρέτων ενώ αρχικά τις έκρινε αυθαίρετες κατασκευές, στη συνέχεια τις νομιμοποίησε.  


Με τη βοήθεια της. Παναγιάς
Φαίνεται ότι στην Τήνο η Παναγία έχει αρκετά μεγάλη δύναμη, διότι τα παράνομα κτίσματα ξεφυτρώνουν «σαν μανιτάρια», όπως έγραψε ο Γ. Κιούσης στην «Ελευθεροτυπία». Βεβαίως, το φαινόμενο δεν περιορίζεται «στο νησί της Παναγίας» αλλά σχεδόν σε όλες τις Κυκλάδες. Μετά τη δημοσιότητα που πήρε πέρυσι το γεγονός και ύστερα από τις ερωτήσεις των βουλευτών, από την αλληλογραφία μεταξύ των υπουργείων αποκαλύφθηκε το εξής τραγ-ελλαδικό: η έκδοση των αδειών ανέγερσης ναών γίνεται από τη Ναοδομία και οι έλεγχοι τυχόν αυθαιρεσιών είναι αρμοδιότητα της Πολεοδομίας! Όμως είπαμε, η Εκκλησία στην Ελλάδα έχει τεράστια δύναμη, που φροντίζει, όποτε το απαιτούν οι καιροί, να τη χρησιμοποιεί για να προστατεύει «τα καλά και συμφέροντα». Κάπως έτσι αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των εφημερίδων (Καθημερινή, Αυγή -26.3.2011), η Εκκλησία αποφάσισε να αποσπάσει από τις Πολεοδομίες και να κρατήσει για τον εαυτό της την αρμοδιότητα ελέγχου των αυθαιρέτων και την επιβολή προστίμων! Η συγκεκριμένη ενέργεια αφορά στα κτίσματα που αδειοδοτεί η Ναοδομία, ολοκληρώνοντας έτσι ένα σχήμα, στο οποίο ο ασκών τον έλεγχο και ο ελεγχόμενος είναι το ίδιο «πρόσωπο». Η κίνηση της Εκκλησίας προκαλεί ισχυρό πονοκέφαλο στο αρμόδιο για πολεοδομικά θέματα υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο πιάστηκε στον ύπνο. 
Για μια ακόμη φορά η εξέλιξη αυτή αναδεικνύει τη στρέβλωση που δημιουργεί η διατήρηση χωριστού πολεοδομικού μηχανισμού για την Εκκλησία της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, η Εκκλησία της Ελλάδας αποφάσισε να νομοθετήσει για πολεοδομικά ζητήματα (σ.σ.!!!), μέσω της αναθεώρησης του κανονισμού της Ιεράς Συνόδου, υπό τον τίτλο «Κωδικοποίηση και συμπλήρωση διατάξεων περί λειτουργίας της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών - ΕΚΥΟ» (ΦΕΚ 135 Α). Ειδικότερα , το «Γραφείο Ναοδομίας και εκτελέσεως εκκλησιαστικών τεχνικών έργων» αναβαθμίζεται σε διεύθυνση, αποκτώντας πλήθος αρμοδιοτήτων που σήμερα ανήκουν στις πολεοδομίες: εκτός από την έκδοση οικοδομικής άδειας για ναούς και κάθε άλλο κτίριο εκκλησιαστικού ενδιαφέροντος, αναλαμβάνει τον έλεγχο για τη διαπίστωση πολεοδομικών αυθαιρεσιών και την επιβολή και είσπραξη προστίμων, τα οποία μάλιστα καταλήγουν «για έργα ευποιίας και περιβαλλοντικής αποκατάστασης» μητροπόλεων, μονών και ναών. Δηλαδή, «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει», αλλά δεν αρκείται σ' αυτά η Εκκλησία. 
Όπως σημείωνε η «Καθημερινή» στο σχετικό δημοσίευμα, «το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι η Ναοδομία "προικίζεται" με τη δυνατότητα... νομιμοποίησης αυθαιρέτων! Πιο συγκεκριμένα, "χορηγεί αδείας διά την νομιμοποίησιν αυθαιρέτων εκκλησιαστικών κτισμάτων, αφού το Τμήμα Ελέγχου Κατασκευών προχωρήσει εις την έκδοσιν πράξεων εξαιρέσεως της κατεδαφίσεως και καταλογίσει τα τυχόν εκ του νόμου καταβαλλόμενα πρόστιμα"».     

Θέλουν και τον έλεγχο!
Το ιερατείο δεν είναι εύκολος αντίπαλος, ιδιαίτερα όταν έχει ζυμωθεί - ταυτιστεί επί αιώνες με την πολιτική εξουσία -βυζαντινή και οθωμανική. Έτσι βρήκε τον τρόπο για νομιμοποίηση των απαιτήσεών του. Νομικά, λοιπόν, η Εκκλησία της Ελλάδας βάσισε την απόφασή της να προχωρήσει μονομερώς (!) στην απόσπαση πολεοδομικών αρμοδιοτήτων από το κράτος, στο νόμο 590/1977 (Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος), στον οποίο προβλέπεται ότι οι οικοδομικές άδειες για ναούς, μητροπόλεις και μονές «μετά των κτισμάτων αυτών» εκδίδονται από τη Ναοδομία. Από την άλλη πλευρά όμως, οι νομικοί του υπουργείου Περιβάλλοντος εκφράζουν αντιρρήσεις τονίζοντας ότι το ειδικό νομικό καθεστώς που αποκτούν οι αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου δεν επαρκεί για τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων, καθώς για κάτι τέτοιο θα απαιτούνταν τροποποίηση του νόμου του 1977, που όρισε τις αρμοδιότητες της Ναοδομίας. Αυτό εξάλλου διευκρινίζει και εγκύκλιος που έστειλε το ΥΠΕΚΑ την άνοιξη του 2010, ξεκαθαρίζοντας ότι η Ναοδομία έχει την αρμοδιότητα μόνο της έκδοσης οικοδομικών αδειών. Βεβαίως, η Εκκλησία δεν θα ενδιαφερόταν τόσο αν το διακύβευμα ήταν μια ή δυο βίλες στη Μύκονο. Δεν γνωρίζουμε, για παράδειγμα, τι είδους άδειες διαθέτει η περίπτωση της Τραγάνας, όπου σκανδαλωδώς παραχωρήθηκε έκταση (λόφος με δασική έκταση!) το 1993 από την κυβέρνηση Μητσοτάκη (υφυπουργός Γεωργίας ο Ευ. Μπασιάκος και υποψήφιος στη Βοιωτία όπου και η Τραγάνα). Εκεί έχει ανεγερθεί (βρίσκεται σε κατάσταση γιαπιού) το Κοινωνικό Ίδρυμα του Όρους Σινά και μάλιστα με κρατικές - κοινοτικές επιδοτήσεις! Όπως παλαιότερα είχε αποκαλύψει η «Καθημερινή», δίπλα στη μονή Πεντέλης ανεγέρθησαν από το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας πέντε πολυτελείς μονοκατοικίες συνολικού εμβαδού περίπου 400 τ.μ. Μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος, η Πολεοδομία της Νομαρχίας Αθηνών πραγματοποίησε αυτοψία και καταλόγισε πρόστιμο ανέγερσης 992.158 ευρώ και πρόστιμο διατήρησης 496.079 ευρώ ετησίως. Η Εκκλησία προσέφυγε ενάντια στην απόφαση στην Επιτροπή Κρίσεως Αυθαιρέτων Κατασκευών της Νομαρχίας, η οποία, αίφνης, το 2010 έκρινε «εαυτήν» αναρμόδια να παρέμβει και επέστρεψε το φάκελο στη Ναοδομία! Ομοίως, η πολεοδομία Μεγάρων ασχολήθηκε με την υπόθεση αυθαιρεσιών στο Μουσειακό Κέντρο Πολιτιστικών Προϊόντων «Γεράνεια» της μονής Αγίας Παρασκευής στα Μέγαρα. Με την υπόθεση ασχολούνται και οι επιθεωρητές Περιβάλλοντος και Δημόσιας Διοίκησης.
Όλα αυτά είναι μερικές περιπτώσεις και, όπως λένε οι γνωρίζοντες, «αν ερευνήσει κάποιος σε όλη την Ελλάδα, θα βγάλει πολλούς. λαγούς». Πάντως, η κίνηση της Εκκλησίας της Ελλάδος να αναλάβει με δική της απόφαση τον πολεοδομικό έλεγχο των κατασκευών της και την επιβολή προστίμων προκαλεί πονοκέφαλο στο αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος.
Πηγές του υπουργείου εκτιμούσαν ότι η υπόθεση πρέπει να παραπεμφθεί στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, προκειμένου να κλείσει οριστικά το ζήτημα. Και η παρούσα κυβέρνηση, πάντως, όπως και όλες οι προηγούμενες, φαίνεται απρόθυμη να επανεξετάσει τη σκοπιμότητα διατήρησης χωριστού πολεοδομικού μηχανισμού για την εκκλησία, παρά τις στρεβλώσεις που ανά τακτά διαστήματα προκαλεί...


Δημοσιεύθηκε στο τεύχος30,  Μαΐου 2011, του περιοδικού Όριον




Δεν υπάρχουν σχόλια: