Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

Δεν φαίνεται φως για το τρένο στην Ήπειρο


Το νέο ΕΣΠΑ θα πάει σε άλλα έργα υποδομής όπως δείχνουν οι ανεπίσημες τάσεις, γιατί η κυβέρνηση επίσημα δεν έχει ανακοινώσει τις προτεραιότητές της

 Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνάρτηση με την αναγκαιότητα συνδυασμένων μεταφορών -μέσω μάλιστα και της διασύνδεσης των λιμένων της χώρας- έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα.

Ειδικά δε για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα, έργο που προωθήθηκε ως άρρηκτο μέρος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και που επρόκειτο να συνδέει τα λιμάνια Αντιρρίου και Ηγουμενίτσας, οι απαντήσεις που δίνουν μέχρι σήμερα τα αρμόδια Υπουργεία είναι απογοητευτικές, αφού πρόδηλα πλέον μεταθέτουν την υλοποίηση του έργου μετά από 40 χρόνια.
Αυτό τονίζει σε δήλωσή της η βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα η οποία μάλιστα υπογραμμίζει ότι στις επανειλημμένες παρεμβάσεις της, τα αρμόδια Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, «επιχειρούν να υποβαθμίσουν το ζήτημα, εμφανιζόμενα μάλιστα «ενοχλημένα» που μία βουλευτής επιμένει να ζητά απαντήσεις για ένα τόσο καίριο ζήτημα, όπως η αναβάθμιση των υποδομών στην πολύπαθη Δυτική Ελλάδα».
Για το λόγο αυτό, η κ. Φούντα απηύθυνε κάλεσμα σε όλους τους Βουλευτές των νομών Αιτωλοακαρνανίας, Ιωαννίνων, Άρτας, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας και Αχαΐας, «ώστε να λάβει επιτέλους η πολιτική ηγεσία των αρμόδιων Υπουργείων το μήνυμα, ότι η ενίσχυση των υποδομών και η ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας δεν μπορούν να περιμένουν.
Όχι μέχρι το 2050, που είναι ο ορίζοντας υλοποίησης του έργου για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα, αλλά ούτε μία μέρα». Τη νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση συνυπογράφουν οι Βουλευτές Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης, Πρεβέζης της Νέας Δημοκρατίας Δημήτριος Τσουμάνης και Ιωαννίνων του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κασσής.
Το έργο έχει ήδη χαρακτηριστεί ως προτεραιότητα από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και μπορεί να λάβει χρηματοδότηση μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility). Ο ίδιος μάλιστα ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, αναφέρει η βουλευτής, υπερτονίζει σε όλες τις διακρατικές συναντήσεις του, την σημασία της σιδηροδρομικής πολιτικής.
Πρόσφατα μάλιστα, εν μέσω Ελληνικής Προεδρίας, ψηφίστηκε από το Ευρωκοινοβούλιο το τέταρτο σιδηροδρομικό πακέτο για την πολιτική σιδηροδρόμων στην Ευρώπη και το πρόγραμμα SHIFT2RAIL το οποίο ανέρχεται σε ένα δισ. ευρώ. Δύο είναι τα ερωτήματα που θέτουν οι βουλευτές:
. Η διασύνδεση των λιμένων της χώρας και η επέκταση του σιδηροδρομικού μας δικτύου δεν είναι προτεραιότητα και της Ελληνικής Κυβέρνησης;
. Η προώθηση της σιδηροδρομικής πολιτικής θα «προσπεράσει» τη χώρα μας; Και εξηγούν:
Η ανάγκη να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι επιτακτική, ιδιαίτερα σήμερα που πρέπει να μπουν τα θεμέλια για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της χώρας. Θεμέλια που πρέπει επιτέλους να εντάσσονται σε ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης και ώθησης.
Ειδικά δε για τη διασύνδεση των λιμένων, είναι προφανής η χρηστικότητα του εγχειρήματος, αφού σε διεθνές επίπεδο παρατηρείται στροφή προς τον σιδηρόδρομο για την μεταφορά εμπορευμάτων.




Επίσημα, όλοι παραδέχονται, ότι ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας, είναι ένα έργο οικονομικά βιώσιμο, με ταυτόχρονα πολλαπλά οφέλη, όπως τη σημαντική μείωση του χρόνου σιδηροδρομικής σύνδεσης των Ιωαννίνων με τα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας, την τουριστική και παραγωγική ανάπτυξη, κ.α. Η υλοποίησή του οφείλει να είναι εθνικός στόχος και ως εκ τούτου η επανεξέταση της προοπτικής ένταξής του στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014-2020 είναι επιβεβλημένη.
Ειδικά για τις περιοχές από τις οποίες θα διέλθει το δίκτυο, οι οποίες πάσχουν διαχρονικά σε επίπεδο υποδομών, ειδικά σε συνδυασμό με τους νέους οδικούς άξονες διεθνικής εμβέλειας, το έργο αναμένεται να συμβάλει στην ανάπτυξή τους, ενώ ολόκληρη η περιοχή θα μετατραπεί σε επιβατικό και εμπορευματικό κόμβο, δημιουργώντας νέους όρους σε επίπεδο ανταγωνιστικότητας και άρα οικονομίας, αλλά και ποιότητας ζωής κατοίκων και επισκεπτών.
«Ζητάμε επιτέλους να μάθουμε τις παραμέτρους του στρατηγικού σχεδιασμού για την ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου, αν φυσικά αυτός υπάρχει. Με ποιον τρόπο -αφού επίσημες μελέτες δεν υπάρχουν- επιλέγονται προς χρηματοδότηση συγκεκριμένα έργα;
Γιατί προκρίνονται άλλες περιοχές της χώρας και όχι αυτές που πάσχουν σε επίπεδο υποδομών;
Γιατί δεν θεωρείται άμεση προτεραιότητα η διασύνδεση των λιμένων;» καταλήγουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: