Στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς το οποίο θα τεθεί προσεχώς προς έγκριση από το υπουργικό συμβούλιο αναφέρθηκε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης.
«Δεν απελευθερώνεται σήμερα η ταχυδρομική υπηρεσία, ούτε απελευθερώνεται με το νομοσχέδιο αυτό. Η ταχυδρομική υπηρεσία θα απελευθερωθεί 1/1/2013, δηλαδή σε ένα χρόνο. Εδώ όμως υπάρχει ήδη το προπαρασκευαστικό πλαίσιο μέσα από το οποίο γίνεται η μετάβαση ώστε πράγματι την 1/1/2013 να είμαστε έτοιμοι για την απελευθέρωση αυτής της ταχυδρομικής υπηρεσίας» σημείωσε.
Το νομοσχέδιο ρυθμίζει αρκετά σύνθετα ζητήματα που αφορούν τη διασφάλιση της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, όπως ανέφερε ο κ. Βορίδης.
«Η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία στην πραγματικότητα είναι η διασφάλιση τού ότι όποιος θέλει, όποτε θέλει, θα μπορεί να στέλνει το γράμμα του εκεί που νομίζει. Φορέας αυτής της καθολικής υπηρεσίας ορίζονται τα ΕΛΤΑ (τα Ελληνικά Ταχυδρομεία).
«Αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει ένα τμήμα μιας ταχυδρομικής υπηρεσίας που δεν ενδιαφέρει εμπορικά γιατί είναι πολύ μικρό και κοστοβόρο. Επομένως αν το αφήναμε χωρίς την καθολική υπηρεσία, θα υπήρχε ένα τμήμα το οποίο δεν θα εξυπηρετείτο γιατί δεν ενδιαφέρει τις εταιρείες. Υπάρχει ένας πάροχος καθολικής υπηρεσίας και αυτός είναι τα ΕΛΤΑ που συνεχίζουν να λειτουργούν με τον τρόπο που ξέρουμε.
«Δεν απελευθερώνεται σήμερα η ταχυδρομική υπηρεσία, ούτε απελευθερώνεται με το νομοσχέδιο αυτό. Η ταχυδρομική υπηρεσία θα απελευθερωθεί 1/1/2013, δηλαδή σε ένα χρόνο. Εδώ όμως υπάρχει ήδη το προπαρασκευαστικό πλαίσιο μέσα από το οποίο γίνεται η μετάβαση ώστε πράγματι την 1/1/2013 να είμαστε έτοιμοι για την απελευθέρωση αυτής της ταχυδρομικής υπηρεσίας» σημείωσε.
Το νομοσχέδιο ρυθμίζει αρκετά σύνθετα ζητήματα που αφορούν τη διασφάλιση της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, όπως ανέφερε ο κ. Βορίδης.
«Η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία στην πραγματικότητα είναι η διασφάλιση τού ότι όποιος θέλει, όποτε θέλει, θα μπορεί να στέλνει το γράμμα του εκεί που νομίζει. Φορέας αυτής της καθολικής υπηρεσίας ορίζονται τα ΕΛΤΑ (τα Ελληνικά Ταχυδρομεία).
«Αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει ένα τμήμα μιας ταχυδρομικής υπηρεσίας που δεν ενδιαφέρει εμπορικά γιατί είναι πολύ μικρό και κοστοβόρο. Επομένως αν το αφήναμε χωρίς την καθολική υπηρεσία, θα υπήρχε ένα τμήμα το οποίο δεν θα εξυπηρετείτο γιατί δεν ενδιαφέρει τις εταιρείες. Υπάρχει ένας πάροχος καθολικής υπηρεσίας και αυτός είναι τα ΕΛΤΑ που συνεχίζουν να λειτουργούν με τον τρόπο που ξέρουμε.
Ταυτόχρονα όμως στην παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών θα μπουν και εταιρείες οι οποίες θα παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες, όπως θα το κρίνουν σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς. Το κόστος όμως της παροχής της καθολικής υπηρεσίας κάπως πρέπει να επιμεριστεί. Διότι αλλιώς θα βλάπταμε τα ΕΛΤΑ, τα οποία θα ήταν υποχρεωμένα να παρέχουν καθολική υπηρεσία και ταυτόχρονα θα ανταγωνίζονταν στα εμπορικά κομμάτια, με όρους αγοράς.
Εδώ γίνονται τέτοιου είδους ρυθμίσεις και σταθμίσεις όπως έχει γίνει και με άλλες απελευθερωμένες αγορές, όπως πια ρυθμίζονται τα πράγματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ρυθμιστής αυτών των σχέσεων ορίζεται η ΕΕΤΤ» σημείωσε ο κ. Βορίδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου