Μέχρι 30% έπεσε η δουλειά στα καταστήματα μαζικής
εστίασης το 2011, λόγω των περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων των καταναλωτών
εν μέσω οικονομικής ύφεσης, αλλά και της αύξησης του ΦΠΑ από 8% σε 23%, σύμφωνα
με μελέτη της Hellastat ΑΕ.
Ο τομέας της πίτσας εμφάνισε τη
μεγαλύτερη πτώση με 30%, ενώ ακολούθησαν το σουβλάκι με 28%, τα ταχυφαγεία (fast
food) με 26%, οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%, οι αλυσίδες πώλησης
καφέ με 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%. Πολλές επιχειρήσεις έχουν εξέλθει
από την αγορά, ενώ εκτιμάται ότι το 2012 η απασχόληση στο κλάδο μειώθηκε κατά
20%.
Μέσα στις αρνητικές αυτές συνθήκες, σύμφωνα με την έρευνα,
οι εταιρείες έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό εφαρμόζοντας διάφορες
πολιτικές, όπως χαμηλότερες τιμές, προσφορές ανά είδος ή ανά χρονικό διάστημα
κλπ.
Αναφορικά με τις επιχειρηματικές εξελίξεις του κλάδου για
το 2011, στην μελέτη της Hellastat αναφέρεται ότι πολλές επιχειρήσεις έκλεισαν ή
πωλήθηκαν, κι επισημαίνεται ότι η μητρική McDolanld΄s, πούλησε τα 19 εταιρικά
καταστήματα που διέθετε στην Ελλάδα στη Premier Capital, ενώ η αλυσίδα
καταστημάτων Applebee's διέκοψε την λειτουργία των καταστημάτων της στην Ελλάδα,
λόγω σημαντικών ζημιών και αδυναμία εκπλήρωσης οικονομικών υποχρεώσεων.
Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εστίασης ζητούν τη μείωση του ΦΠΑ
στο 9% προκειμένου να τονωθεί η αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου