Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Πτώση στα καταστήματα μαζικής εστίασης.


Μέχρι 30% έπεσε η δουλειά στα καταστήματα μαζικής εστίασης το 2011, λόγω των περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων των καταναλωτών εν μέσω οικονομικής ύφεσης, αλλά και της αύξησης του ΦΠΑ από 8% σε 23%, σύμφωνα με μελέτη της Hellastat ΑΕ.


Ο τομέας της πίτσας εμφάνισε τη μεγαλύτερη πτώση με 30%, ενώ ακολούθησαν το σουβλάκι με 28%, τα ταχυφαγεία (fast food) με 26%, οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%, οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%. Πολλές επιχειρήσεις έχουν εξέλθει από την αγορά, ενώ εκτιμάται ότι το 2012 η απασχόληση στο κλάδο μειώθηκε κατά 20%. 

Μέσα στις αρνητικές αυτές συνθήκες, σύμφωνα με την έρευνα, οι εταιρείες έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό εφαρμόζοντας διάφορες πολιτικές, όπως χαμηλότερες τιμές, προσφορές ανά είδος ή ανά χρονικό διάστημα κλπ. 

Αναφορικά με τις επιχειρηματικές εξελίξεις του κλάδου για το 2011, στην μελέτη της Hellastat αναφέρεται ότι πολλές επιχειρήσεις έκλεισαν ή πωλήθηκαν, κι επισημαίνεται ότι η μητρική McDolanld΄s, πούλησε τα 19 εταιρικά καταστήματα που διέθετε στην Ελλάδα στη Premier Capital, ενώ η αλυσίδα καταστημάτων Applebee's διέκοψε την λειτουργία των καταστημάτων της στην Ελλάδα, λόγω σημαντικών ζημιών και αδυναμία εκπλήρωσης οικονομικών υποχρεώσεων.  

Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εστίασης ζητούν τη μείωση του ΦΠΑ στο 9% προκειμένου να τονωθεί η αγορά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου