Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

Τι «λαψάνα» κρύβεται πίσω από την προκήρυξη της Περιφέρειας Ηπείρου για σιδηρ/κή σύνδεση με την Αλβανία, ενώ αντιδρά ο ΟΣΕ;


Ερωτηματικά προκαλεί η έντονη αντίθεση του ΟΣΕ σε μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Ηπείρου, η οποία το πιθανότερο είναι να μείνει στα χαρτιά.

Ενδιαφέρον είναι το δημοσίευμα του ALL NEWS EPIRUS που γράφει τα εξής:

Ενώ όλοι ασχολούνται με την υλοποίηση επιτέλους της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, στην Περιφέρεια Ηπείρου, περί άλλων τυρβάζουν.  Σχεδόν σιωπηρά, προκήρυξαν διακήρυξη για Τεχνικό Σύμβουλο, για σιδηροδρομική σύνδεση των Ιωαννίνων με την Αλβανία, χωρίς να ενημερωθεί ο μόνος αρμόδιος ΟΣΕ  για θέματα σιδηροδρομικού σχεδιασμού και μελετών έργων. 
Και δεν θα υπήρχε βέβαια καμιά αντίρρηση για σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου με την Αλβανία, αν αυτή συνδέονταν με την κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης μέσω παράλιων Αδριατικής, μέχρι την Ιταλία, ένας σχεδιασμός που υπάρχει ενταγμένος στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, αλλά ο σχετικός φάκελλος παραμένει ξεχασμένος σε κάποιο συρτάρι εδώ και χρόνια, απο αδιαφορία κυρίως της Ελλάδας. Ο Αδριατικός Οδικός και Σιδηροδρομικός Άξονας, είχε σχεδιαστεί να ξεκινάει απο την Καλαμάτα, και μέσω Ηπείρου να διασχίζει την Αλβανία και τα παράλια της Αδριατικής και να καταλήγει στην Τεργέστη. Μια μεμονωμένη σιδηροδρομική σύνδεση των Ιωαννίνων με την Αλβανία, τι μπορεί να προσφέρει?
Τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα, απο την αρχή της θητείας του σαν Περιφερειάρχης, ο κ. Καχριμάνης δεν τον υποστήριξε, ισχυριζόμενος ότι αρκεί η Ιόνια Οδός!!! Επίσης μηδαμινό ήταν το ενδιαφέρον της Περιφέρειας και για την σιδηροδρομική Εγνατία. Και ξαφνικά εκδηλώνεται ενδιαφέρον για την σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου με την Αλβανία, αντί να επιδιωχθεί η
ανάσυρση απο το αρχείο του Αδριατικού Σιδηρόδρομικού Άξονα, που έχει και μεγάλες πιθανότητες χρηματοδότησης. Πάντως σε αυτή την ξαφνική "έμπνευση» της Περιφέρειας Ηπείρου, δεν συμφωνεί και η Αλβανία, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά.
 Το ποσό λοιπόν των 71.340 ευρώ δίνει η Περιφέρεια Ηπείρου για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για τη Διερεύνηση Ανάπτυξης και Κατασκευής Σιδηροδρομικού Δικτύου μεταξύ Ηπείρου και Αλβανίας. Ωστόσο, όπως προκύπτει από επιστολή που απέστειλαν στον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχριμάνη οι διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης και της ΕΡΓΟΣΕ Αθανάσιος Βούρδας οι οποίοι διαμαρτύρονται γιατί δεν ενημερώθηκαν σχετικά, η αλβανική πλευρά δεν φαίνεται να επιθυμεί, τουλάχιστον προς το παρόν, κάτι τέτοιο! «Τον τρέχοντα μήνα ο ΟΣΕ προσπάθησε να αντιμετωπίσει το θέμα της σκοπιμότητας διασύνδεσης των δύο σιδηροδρομικών δικτύων (Ελλάδας και Αλβανίας μέσω πρότασης στο πρόγραμμα ΛΟΜΟΝ) που δεν καρποφόρησε επειδή οι Αλβανικοί Σιδηρόδρομοι δεν δέχθηκαν να καλύψουν την απαιτούμενη εθνική συμμετοχή. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να ειδωθεί και ως μία πρώτη ένδειξη της εφικτότητας του εγχειρήματος», τονίζουν χαρακτηριστικά.
«Με δεδομένο ότι ο Όμιλος ΟΣΕ εδώ και δεκαετίες παρακολουθεί τα θέματα που σχετίζονται με τον Ευρωπαϊκό σχεδιασμό για την ανάπτυξη δικτύων, συμπεριλαμβανομένων των σιδηροδρομικών δικτύων στα Δυτικά Βαλκάνια, θεωρούμε ότι όταν αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τον σιδηροδρομικό σχεδιασμό στα Βαλκάνια είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη η ενεργή συμμετοχή του Ομίλου (ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ)», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Και προσθέτουν:  «Εν κατακλείδι, σας καλούμε να έλθετε σε επαφή μαζί μας, ώστε να εξετάσουμε από κοινού τις εθνικές ανάγκες που εξυπηρετεί το θέμα του Διαγωνισμού σας, και να βρούμε μαζί λύσεις που θα καλύπτουν αυτές τις ανάγκες».
Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Στην διακήρυξη της Περιφέρειας για τον Τεχνικό Σύμβουλο, επισημαίνονται μεταξύ άλλων τα εξής:
:»..Αντικείμενο της παρούσας διακήρυξης είναι η Παροχή Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου στην Περιφέρεια Ηπείρου για τη Διερεύνηση Ανάπτυξης και Κατασκευής Σιδηροδρομικού Δικτύου μεταξύ Ηπείρου και Αλβανίας, έχει ενταχθεί και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας «ΕΛΛΑΔΑ- ΑΛΒΑΝΙΑ 2007-2013» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς Πόρους. Ο Συνολικός Προϋπολογισμός του Αντικειμένου της Σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των πενήντα οχτώ χιλιάδων ευρώ (58.000,00?), πλέον ΦΠΑ 23%, και περιλαμβάνει όλα ανεξαιρέτως τα έξοδα και τις επιβαρύνσεις του Αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών που αποτελούν αντικείμενο της παρούσας Διακήρυξης (αμοιβές, φόρους, τέλη, κ.λπ.). Οι δαπάνες του έργου θα βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με Κωδικό Έργου 2014ΕΠ31880019 της Περιφέρειας Ηπείρου. Η σύμβαση που θα υπογραφεί μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου και του Αναδόχου, θα έχει διάρκεια από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης και μέχρι τη λήξη του έργου, στις 14.09.2016, και τυχόν παρατάσεις αυτού. Το αντικείμενο της διακήρυξης προδιαγράφεται αναλυτικά στο Τεύχος Τεχνικών Προδιαγραφών. Άρθρο 2: Τόπος και Χρόνος Διενέργειας Διαγωνισμού Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί στα γραφεία της Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Ηπείρου, στο γραφείο 354, 3ος όροφος, Τ.Κ. 452 21, Πλατεία Πύρρου 1, Ιωάννινα, Ελλάδα. Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής, στην Αναθέτουσα Αρχή, των φακέλων συμμετοχής, ορίζεται η 08/03/2016, ημέρα Τρίτη και ώρα 10:00 π.μ. Αιτήσεις και προσφορές που τυχόν υποβάλλονται εκπρόθεσμα απορρίπτονται ως απαράδεκτες.».
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΟΣΕ
Από την πλευρά του ο ΟΣΕ στην κίνηση αυτή της Περιφέρειας Ηπείρου, με επιστολή του τονίζει τα εξής:
 "Κύριε Περιφερειάρχα, με έκπληξη και απορία διαβάσαμε προκήρυξη του ανοιχτού διαγωνισμού Περιφέρειας σας, Αριθμό Πρωτοκόλλου 8872/501 από 1.2.2016, Θέμα «Παροχή Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου Περιφέρεια Ηπείρου για Διερεύνηση Ανάπτυξης και Κατασκευής Σιδηροδρομικού Δικτύου μεταξύ Ηπείρου και Αλβανίας».
 Η έκπληξη μας πηγάζει από το γεγονός ότι για το Θέμα αυτό δεν είχαν καμία ενημέρωση ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος / ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, οι οποίοι είναι εκ του Νόμου (τελευταία σχετική Νομοθεσία: Νόμος 3891/2010) οι υπεύθυνοι φορείς για Θέματα σιδηροδρομικού σχεδιασμού και μελετών! έργων. Η απορία μας πηγάζει από το γεγονός ότι η Περιφέρεια Ηπείρου ανέλαβε μία πρωτοβουλία που μπορεί να δημιουργήσει προσδοκίες στους πολίτες και τις επιχειρήσεις χωρίς να βασιστεί σε κάποιο Εθνικής / διαπεριφερειακής εμβέλειας σχέδιο σχετικά με την μεταφορική/συγκοινωνιακή ή και χωροταξική ανάπτυξη.
 Για την ενημέρωσή σας αναφέρουμε ότι τον τρέχοντα μήνα ο ΟΣΕ προσπάθησε να αντιμετωπίσει το θέμα της σκοπιμότητας διασύνδεσης των σιδηροδρομικών δικτύων (Ελλάδας και Αλβανίας μέσω πρότασης στο  πρόγραμμα ΛΟΜΟΝ) που δεν καρποφόρησε επειδή οι Αλβανικοί Σιδηρόδρομοι δεν δέχθηκαν να καλύψουν την απαιτούμενη εθνική συμμετοχή. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να ειδωθεί και ως μία πρώτη ένδειξη της εφικτότητας του εγχειρήματος.
Με δεδομένο  ότι Όμιλος ΟΣΕ εδώ και δεκαετίες παρακολουθεί τα θέματα που σχετίζονται με τον Ευρωπαϊκό σχεδιασμό για ανάπτυξη δικτύων, συμπεριλαμβανομένων των σιδηροδρομικών δικτύων στα Δυτικά Βαλκάνια, θεωρούμε ότι όταν αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τον σιδηροδρομικό σχεδιασμό στα Βαλκάνια είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη με ενεργή συμμετοχή του Ομίλου (ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ).
 Εν κατακλείδι, σας καλούμε να έλθετε επαφή μαζί μας, να εξετάσουμε από κοινού τις εθνικές ανάγκες που εξυπηρετεί θέμα του Διαγωνισμού σας, και να βρούμε μαζί λύσεις που θα καλύπτουν αυτές τις ανάγκες.
O ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ                                                  Ο ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α.Ε
ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε                                                                                  ΚΩΝ. ΠΕΤΡΑΚΗΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΟΥΡΔΑΣ

www.prevezaposto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: