Με στήριξη της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην
Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής
αγοράς. Η συζήτηση του νομοσχεδίου και η παρουσία του Μάκη Βορίδη στα υπουργικά
έδρανα με την ιδιότητα του μέλους της Νέας
Δημοκρατίας, προκάλεσε ποικίλες αναφορές
και σχόλια, που κατέληξαν και σε οξυμένη αντιπαράθεση.
Στην ομιλία του, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και
Δικτύων, Μάκης Βορίδης, επεσήμανε πως το νομοσχέδιο αποτελεί ενσωμάτωση
ευρωπαϊκής Οδηγίας και ως εκ τούτου υπήρξε υποχρεωτικό για την ελληνική
κυβέρνηση, η οποία ωστόσο εκτιμά πως θα λειτουργήσει θετικά, παρέχοντας
φθηνότερες και καλύτερες υπηρεσίες.
Απέναντι στις αιτιάσεις του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, πως η
απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, θα οδηγήσει σε παραχώρηση των «φιλέτων»
της στους ιδιώτες, περιορίζοντας τα ΕΛΤΑ στις επιχειρηματικά «άγονες γραμμές», ο
κος Βορίδης επεσήμανε πως το κόστος της πρόσβασης όλων των πολιτών στις
ταχυδρομικές υπηρεσίες («καθολική υπηρεσία»), το φέρουν όλοι οι φορείς που
δραστηριοποιούνται στο χώρο της ταχυδρομικής αγοράς, καθώς και ο κρατικός
Προϋπολογισμός:
«Οι φορείς της αγοράς,
μας ρωτούν «γιατί μας την μετακυλύετε εμάς την υπηρεσία αυτή, αφού ενδιαφέρει το
κράτος;». Και έρχεται και το υπουργείο Οικονομικών και μας λέει πως «αφήνετε
πολύ ανοιχτό το θέμα της καθολικής υπηρεσίας και εφόσον ανοίγει η αγορά, εμείς
δεν θέλουμε να έχουμε καθόλου εμπλοκή σ' αυτήν και το κόστος της». 'Αρα εδώ, η
ρύθμισή μας είναι σταθμισμένη επί της αρχής: Θα πληρώσουν οι ιδιώτες (ώστε να
μην έχουν αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του φορέα της καθολικής
υπηρεσίας), με αντάλλαγμα το δικαίωμα πρόσβασης στην ταχυδρομική αγορά» ανέφερε
μεταξύ άλλων ο κος Βορίδης.
Από
πλευράς ΚΚΕ, ο Σπύρος Χαλβατζής, κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «ξεπουλά τα πάντα
στα μονοπώλια και δεν θα αφήσει πέτρα για πέτρα (.) Όπου απελευθερώθηκε η αγορά,
χειροτέρευσαν οι υπηρεσίες και ανέβηκαν οι τιμές: Στο Λος 'Αντζελες η
ιδιωτικοποίηση της ενέργειας οδήγησε σε πολλαπλά μπλακ άουτ - και στην Αγγλία, η
ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων οδήγησε σε πολύνεκρα δυστυχήματα. Πολλές
εκατοντάδες νεκροί παγώνουν στους δρόμους και πεθαίνουν, όπως και στην
Ελλάδα.».
«Γιατί να πάω στο Λος
'Αντζελες, όταν μπορώ να δω πως η απελευθέρωση της κινητής και σταθερής
τηλεφωνίας προκάλεσε πτώση των τιμών, έως και 20%;» αντέταξε ο Μάκης
Βορίδης.
Υπέρ του νομοσχεδίου
τάχθηκε ο ΛΑΟΣ, με τον Αλέκο Χρυσανθακόπουλο να δηλώνει ενάντιος «σε κάθε είδος
κρατισμού που ακολουθεί λογικές σπάταλου και συντεχνιακού κράτους: Εμείς θέλουμε
ανάπτυξη της αγοράς με όρους υγιούς ανταγωνισμού» δήλωσε ο κος Χρυσανθακόπουλος.
Άλλωστε, «ο κρατισμός συμπεριλαμβάνει και την ιδιοτέλεια του επιλεγμένου ιδιώτη,
ο οποίος θα πριμοδοτείται για να βγάζει άκοπα κέρδη.».
«Με το νομοσχέδιο διαλύετε τα ΕΛΤΑ» σημείωσε ο Π.
Λαφαζάνης (ΣΥΡΙΖΑ): «Ποια είναι η απελευθερωμένη αγορά; Να παίρνω εγώ την
Αγουλινίτσα και οι άλλοι τα φιλέτα; Αυτό κάνατε με την ακτοπλοΐα: Οι άγονες
γραμμές πληρώνονται αδρότατα απ' τον έλληνα φορολογούμενο. Φτάσαμε οι
επιδοτήσεις να αυξάνονται και δρομολόγια να μην υπάρχουν. Θα εγκαταλειφθούν
ταχυδρομικές υπηρεσίες στην ακριτική και αγροτική Ελλάδα - οι ιδιωτικές
εταιρείες δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουν το χέρι στην τσέπη - και ο
φορολογούμενος θα πληρώνει τον ιδιώτη ΕΛΤΑ. Αυτά κάνατε και στις αεροπορικές
εταιρείες» παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου