Πολλές δεκαετίες, στην διοίκηση της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος
(ΠΣΕ), ο νυν αντιπρόεδρός της Κώστας Κωνής, έχει ζήσει όλη την ιστορία της
κορυφαίας εκδήλωσης των ηπειρωτών και βεβαίως έχει την χρήσιμη άποψη, για το τι
είναι η συγκεκριμένη εκδήλωση και ποιά είναι τελικά η παρέμβαση της
Πανηπειρωτικής, στην σύγχρονη πραγματικότητα...
«Οι ξενιτεμένοι Ηπειρώτες, οι φορείς της Ηπειρώτικης αποδημίας, με επικεφαλής
την Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος, πρωτοστατούν στον αγώνα, για τη
διάσωση, τη διάδοση και προβολή της παράδοσης μας και των πολυάριθμων και
πολυποίκιλων χορών μας, μοναδικών στην Ελλάδα, αλλά και παγκόσμια», είναι η
πρώτη του απάντηση.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η συνέντευξη που παραχώρησε στην «Γνώμη» ο
αντιπρόεδρος της Πανηπειρωτικής, το κείμενο της οποίας ακολουθεί:
1. Κύριε Κωνή, αρχικά θα ήθελα να μας δώσετε μερικές πληροφορίες για την
«Πίτα του Ηπειρώτη».
Aπάντηση: Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου
δίνεται, για ακόμη μια φορά, μέσω της εφημερίδας σας, που μας έχει φιλοξενήσει
κατά το παρελθόν και δίνει εδώ και πολλά χρόνια το παρόν στο ΣΕΦ, να
κοινωνικοποιήσουμε τη μεγαλύτερη εκδήλωση των απόδημων Ηπειρωτών.
Η «Πίτα του
Ηπειρώτη», που φέτος διοργανώνεται την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018, μετά τις
10.00' το πρωί, στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, στο Φάληρο, είναι το μεγαλύτερο
Ηπειρώτικο αντάμωμα στην Ελλάδα, η κορυφαία συνάντηση Αποδήμων κάθε χρόνο στην
Αθήνα.
Με τη συμμετοχή κάθε χρόνο, τουλάχιστον ογδόντα και πλέον χορευτικών
ομίλων των Ηπειρώτικων Συλλόγων απ' όλη την Ελλάδα, με πάνω από 3.000 χορευτές,
πλήθους κομπανιών, που αποτελούνται από κορυφαίους σολίστ στα μουσικά όργανα και
τους καλύτερες τραγουδιστές της ηπειρώτικης μουσικής σκηνής, της Χορωδίας
παραδοσιακής μουσικής της ΠΣΕ, του Πολυφωνικού Εργαστηρίου μας αλλά και άλλων
πολυφωνικών ομίλων, η εκδήλωση αποτελεί ένα πλουσιότατο γιορταστικό πολυθέαμα,
μοναδικό στην εποχή μας. Οι Ηπειρώτες τολμούν και μπορούν να πέμπουν εγερτήρια
μηνύματα και τεκμήρια συλλογικής έκφρασης, δημιουργίας και αγώνα, τόσο σημαντικά
και απαραίτητα στους δύσκολους καιρούς μας.
Η «Πίτα του Ηπειρώτη» αποτελεί
μια τρίωρη πανδαισία της πλούσιας μουσικοχορευτικής παράδοσης της Ηπείρου και
όχι μόνο, συνιστώντας μια εξαιρετική πολιτιστική πρόταση.
Μέσα σε συνθήκες
κρίσης, η Π.Σ.Ε. φιλοδοξεί κάθε χρόνο και φέτος να συσπειρώσει και συσπειρώνει,
ακόμα περισσότερους Ηπειρώτες, φίλους της Ηπείρου και του Λαϊκού Πολιτισμού, στη
μεγαλύτερη γιορταστική σύναξη αλληλεγγύης και ψυχαγωγίας των τελευταίων χρόνων.
Η ελεύθερη είσοδος στην εκδήλωση, με την αξιέπαινη εθελοντική προσφορά των
συμμετεχόντων, αποτελούν το καλύτερο ανοιχτό κάλεσμα για όλους.
Εκεί, στην
κορύφωση της γιορτής, οι θεατές γίνονται πρωταγωνιστές, χορεύοντας στον ίδιο,
μεγάλο κύκλο των Ηπειρώτικων χορών μετατρέποντας το ΣΕΦ σε ένα μεγάλο ηπειρώτικο
χοροστάσι.
2.Είναι η Πίτα του Ηπειρώτη, μια διαχρονική εκδήλωση της Ηπειρώτικης
αποδημίας;
Απάντηση: Τα Ηπειρώτικα πανηγύρια-γλέντια, γιατί ένα μεγάλο
ηπειρώτικο πανηγύρι-γλέντι είναι εν τοις πράγμασι και η ''Πίτα του Ηπειρώτη,
είναι θεσμός, εκεί χτυπά ο σφυγμός της παράδοσης μας, τόσο στη μάνα Ήπειρο, όσο
και στην ξενιτιά. Είναι τέτοια η αγάπη των Ηπειρωτών για την Παράδοση, τέτοια η
προνομιακή σχέση τους μαζί της, που η Παράδοση αποτελεί ένα αναπόσπαστο στοιχείο
ταυτότητας για εμάς τους Ηπειρώτες. Όπου κι αν βρεθούμε, όσο μακριά κι αν ζούμε
από τη μάνα Ήπειρο, η σχέση μας με την παράδοση είναι ο άκοπος ομφάλιος λώρος με
την καταγωγή μας, την προγονική μας ρίζα.
Στα πανηγύρια οι Ηπειρώτες
τραγούδησαν, τραγουδούν και εκφράζουν την ικανοποίησή τους, την ευχαρίστηση και
την αγαλλίασή τους, για την απόδοση της δουλειάς τους, για τον κάματο και τον
ίδρωτά τους. Και γι’ αυτό τους πρώτους μήνες κάθε χρονιάς στήνουμε μαζί με την
κοπή της πρωτοχρονιάτικης Πίτας και στην Αθήνα και σ’ όλα τα αστικά κέντρα, τα
δικά μας Ηπειρώτικα πανηγύρια, όπου αναμοχλεύουμε την ασίγαστη μνήμη. Εκεί στο
Περιστέρι, Αγία Παρασκευή, Γαλάτσι, στην Ηλιούπολη, στο Ίλιον, Αργυρούπολη, Άνω
Λιόσια, εκεί σ’ όλη την Αττική και σε άλλες αστικές πόλεις παρελαύνουν εικόνες
μιας αλλοτινής ζωής, ανέμελης και νοσταλγικής.
Σήμερα την εποχή της
παγκοσμιοποίησης, σε μια εποχή που τα πάντα τείνουν να ισοπεδωθούν, να
αλλοιωθούν και να εξαφανιστούν η διατήρηση του πανηγυριού-γλεντιού, του
πανάρχαιου αυτού εθίμου που εμείς κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας, είναι
ένα στοίχημα. Στοίχημα που έχει στοιχεία πολιτισμού και κουλτούρας της πατρίδας
μας και της περιοχής μας, ιστορικής συνέχειας και ιστορικής μνήμης, στοιχεία
λειτουργίας σαν συνδετικός κρίκος για συνεύρεση και κοινό αντάμωμα ανάμεσα μας,
μιας και είμαστε όλοι μας διασκορπισμένοι δεξιά και αριστερά, μακριά από τη
γενέτειρα γη και τη γη των προγόνων μας. Αν σταματήσει το πανηγύρι, ίσως
σταματήσει να υπάρχει και ο Σύλλογος.
Οι ξενιτημένοι Ηπειρώτες, οι φορείς της
Ηπειρώτικης αποδημίας, με επικεφαλής την Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος,
πρωτοστατούν στον αγώνα, για τη διάσωση, τη διάδοση και προβολή της παράδοσης
μας και των πολυάριθμων και πολυποίκιλων χορών μας, μοναδικών στην Ελλάδα, αλλά
και παγκόσμια.
Σε τέτοιους δύσκολους από οικονομικής άποψης και όχι μόνο,
καιρούς, οι Ηπειρώτες είναι πρωτοπόροι, να μπορούμε να ανταμώνουμε, τόσο μαζικά,
τόσο εγερτήρια, τόσο δημιουργικά, στον κοινό τόπο της παράδοσης και του
πολιτισμού, εκπέμποντας μηνύματα, πολύτιμα και δυσεύρετα με γενικότερη αξία και
σημασία.
Ναι, είναι μιά διαχρονική εκδήλωση της Ηπειρώτικης αποδημίας, για
όλους τους προαναφερόμενους λόγους, αλλά και για πολλούς άλλους, που με αυτή την
μορφή, φέτος, συμπληρώνει 30 χρόνια παρουσίας στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και
κατά κάποιο τρόπο είναι επετειακή. Βεβαίως παρόμοιες εκδηλώσεις διοργανώνονταν
και πριν πάει η ''Πίτα του Ηπειρώτη'' στο ΣΕΦ, σε θέατρα και άλλους μεγάλους
κλειστούς χώρους, στα 80 και πλέον χρόνια ζωής, υπό την σημερινή της μορφή, της
Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος. Η παρουσία όμως της εκδήλωσης στο ΣΕΦ,
την απογείωσε. Όταν μάλιστα μπήκε, τα τελευταία χρόνια, μέσω της δορυφορικής
κάλυψης της ERT WORD, έχει γίνει εκδήλωση του παγκόσμιου Ελληνισμού. Δέχομαι
εκατοντάδες τηλέφωνα από την οργανωμένη ηπειρώτικη αποδημία του Εξωτερικού και
από άλλους απόδημους Έλληνες, που βλέπουν απευθείας δορυφορικά ή
μαγνητοσκοποιημένα, που αναμεταδίδεται λόγω διαφοράς ώρας, που εκφράζουν την
ευαρέσκεια τους, γι΄αυτό που άκουσαν, γι΄αυτό που είδαν. Ελπίζω και φέτος μετά
τις 25 Φεβρουαρίου να δεχθώ ακόμη περισσότερα τηλεφωνήματα, e-mail και μηνύματα
κοινωνικής δικτύωσης που θα εκφράζεται η ικανοποίηση αυτών που θα
παρακολουθήσουν απευθείας δορυφορικά την εκδήλωση από το κρατικό κανάλι, που θα
την ματαδώσει.
3. Ποιό είναι το διακύβευμα της φετινής εκδήλωσης;
Απάντηση: Το Citius,
Altius, Fortius αποτελεί το Ολυμπιακό σύνθημα. Γρηγορότερα, ψηλότερα,
δυνατότερα. Ο βαρώνος De Coubertin, εμπνευστής της αναβίωσης των Ολυμπιακών
αγώνων, υπό τη σημερινή τους μορφή, έκανε σύνθημα αυτή τη φράση, τονίζοντας ότι
''οι αθλητές χρειάζονται ελευθερία για την υπέρβαση. Αυτός είναι και ο λόγος που
απευθύνουμε αυτά τα λόγια, λόγια για ανθρώπους που τολμούν να προσπαθήσουν να
σπάσουν τα ρεκόρ''.
''Η Πίτα του Ηπειρώτη'' στο ΣΕΦ, είναι μιά μεγάλη αρένα
που παρακολουθείται από εκατομμύρια κόσμου, από όλους τους Ηπειρώτες όπου γης,
όπου η ηπειρώτικη νεολαία των χορευτικών των Συλλόγων μας, προσπαθεί να αποδώσει
καλύτερα τους ηπειρώτικους χορούς, να διαπρέψει, ενστερνισμένη τις αρχές του
Ηπειρωτισμού. Σ΄ ένα πολυθέαμα ήχου, μουσικών της ηπειρώτικης παραδοσιακής
μουσικής σκηνής και χρωμάτων, των παραδοσιακών στολών των χορευτών μας.
Το
διακύβευμα της εκδήλωσης μας είναι, προκειμένου αυτή να έχει συνέχεια, συνέπεια
και αξιοπιστία, η για μιά άλλη φορά ικανοποίηση των ανθρώπων που θα την
παρακολουθήσουν με κάθε τρόπο. Και επειδή η ''Πίτα του Ηπειρώτη είναι μας στην
διοίκηση της Πανηπειρωτικής, μια μικρή ετήσια ''Ολυμπιάδα'', παραφράζοντας το
''γρηγότερα, ψηλότερα, δυνατότερα'', δεύτερο διακύβευμα μας, είναι το
''ποιοτικότερα, αποτελεσματικότερα, ξεχωριστότερα''.
4. Που αφιερώνεται η εκδήλωση;
Απάντηση: Η γιορτή είναι αφιερωμένη στην
Ηπειρώτικη Παράδοση, σε συνάρτηση με τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό. Συνδυάζει
δύο αναπόστατα διαχρονικά στοιχεία της Ηπείρου και των Ηπειρωτών, με τον
Τουρισμό, τον τόσο αναγκαίο για τη βελτίωση του βιωτικού επιπέδου της των
κατοίκων της ιδιαίτερης πατρίδας μας, αλλά και την γνωριμία των ανθρώπων που
ταξιδεύουν και κάνουν διακοπές με την απείρου φυσικού κάλλους παραθαλάσσια και
ορεινή περιοχή μας.
5. Είναι μιά καθαρά πολιτιστική παρέμβαση ή μια απλή εκδήλωση της ηπειρώτικης
μουσικής κουλτούρας;
Απάντηση: Όπως προανέφερα, οι Ηπειρώτες τολμούν και
μπορούν να πέμπουν εγερτήρια μηνύματα και τεκμήρια συλλογικής έκφρασης,
δημιουργίας και αγώνα, τόσο σημαντικά και απαραίτητα στους δύσκολους καιρούς
μας. Οι απόδημοι Ηπειρώτες είναι μαθημένοι, γενιές τώρα, στο να κάνουν την
αγωνία αγώνα κι αλληλεγγύη, το χώρια όλοι μαζί, τη φτώχεια προκοπή, αλλά και να
διατηρούν αναλλοίωτη την παράδοση και να προάγουν τον Πολιτισμό της Ηπείρου και
της Ελλάδας.
Η ιστορία της Ηπείρου είναι συνυφασμένη με την Ηπειρώτικη
παράδοση, αλλά και με τους αέναους αγώνες για την διατήρηση της. Οι Ηπειρώτες
ξέρουν να ζουν, να διασκεδάζουν, αλλά και να τραγουδούν παραδοσιακά .
Μια
άγρα από τα σημαντικότερα Ηπειρώτικα παραδοσιακά τραγούδια, συνθέτουν το
πλουσιότατο μουσικοχορευτικό πρόγραμμα της “Πίτας του
Ηπειρώτη”.
Συμπερασματικά έχω να πώ ότι η εκδήλωση μας, είναι και τα δύο
μαζί, αλλά και πολλά άλλα. Και πολιτιστική παρέμβαση και γιορτή ηπειρώτικης
μουσικής κουλτούρας, αλλά και βήμα διεκδίκησης προς επίλυση θεμάτων που
απασχολούν την Ήπειρο και τους Ηπειρώτες.
6. Κάθε χρόνο στην εκδήλωση κατατίθενται διεκδικήσεις της Ηπειρώτικης
αποδημίας. Φέτος ποια αιτήματα θα διατυπώσει – καταθέσει η Πανηπειρωτική
Συνομοσπονδία Ελλάδας;
Απάντηση: Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος. Ογδόντα
και βάλε χρόνια λειτουργίας και προσφοράς. Μια καθάρια φωνή της Ηπειρώτικης
αποδημίας. Ένας συνεκτικός ηπειρώτικος δεσμός που ταυτόχρονα εκπέμπει και μια
αγωνιστική κραυγή. Θέλουμε και απαιτούμε από την Πολιτεία την πλήρη απόκτηση
κατά κυριότητα του οικοπέδου στο Μαρούσι για να αναγερθεί, επιτέλους, η Στέγη
του Ηπειρώτη.
Ήπειρος! Μοναδικός τόπος τουριστικού προορισμού. Τουρισμός όμως
σημαίνει σεβασμός στο περιβάλλον, στα ήθη και στην Ηπειρώτικη Πολιτιστική
Ιδιοπροσωπία.
Τουρισμός δεν αναπτύσσεται με «κλειστά» τα μεγάλα πολιτιστικά
κεφάλαια της Ηπείρου. Το θέατρο Δωδώνης, το Κάστρο της Άρτας, Τα Ιαματικά λουτρά
της Πρέβεζας, τα ορεινά μονοπάτια της Μουργκάνας.
Η Ήπειρος έχει καταθέσει
στο πολιτιστικό μας θησαυροφυλάκιο απύθμενο υλικό πολιτιστικών αξιών.
Μεγαλούργησε πολιτιστικά στο μακροχρόνιο περπάτημά της. Αυτό το πολιτιστικό
θησαυροφυλάκιο η Πανηπειρωτική αγωνίζεται να διατηρήσει με τη δημιουργία
ηπειρώτικης βιβλιοθήκης, λαογραφικού μουσείου και μουσείου άυλης κληρονομιάς.
Ζητάμε αναγνώριση ανάλογη της προσφοράς της Ηπείρου στα γράμματα.
Φιλοδοξία
μας είναι η έκδοση ηλεκτρονικής εφημερίδας για την προώθηση του συνεκτικού ιστού
των αποδημικών οργανώσεων με την Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας, στον
ελλαδικό χώρο και όπου γης, όπου ζουν Ηπειρώτες. Υποχρέωση της Πολιτείας να
συνδράμει στην αντιμετώπιση αυτής της πανηπειρώτικης ανάγκης.
Το γεφύρι της
καρδιάς του Ηπειρώτη, το γεφύρι της Πλάκας πάνω στο οποίο αποτυπώθηκε η ψυχή και
η ιστορία των Τζουμέρκων και ολόκληρης της Ηπείρου καταβυθίστηκε την 1η
Φεβρουαρίου 2015. Χρέος της Πολιτείας, χρέος όλων μας να
ξαναστηθεί.
Αναστήλωση της γέφυρας Κοράκου, στο ορεινό Ραδοβύζι, στην κοιλάδα
του Αχελώου. Να ληφτούν μέτρα για να προστατευτούν όλα τα γεφύρια-μνημεία της
Ηπείρου.
Καθαρός Καλαμάς και καθαρά ηπειρώτικα ποτάμια. Πάγιο και διαχρονικό
αίτημα, που θα είναι πάντα στην επικαιρότητα, όσο η Πολιτεία δεν λαμβάνει
επιπρόσθετα μέτρα και δεν ελέγχει την εφαρμογή αυτών που έχουν
παρθεί.
Προστασία του Αμβακικού και λήψη επιπρόσθετων μέτρων, για να
αποκατασταθεί η ζημιά που έχει επέλθει τις προηγούμενες
δεκαετίες.
Σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, του λιμανιού της Ηγουμενίτσας,
με την Θεσσαλία. Νέο σύγχρονο αεροδρόμιο στα Γιάννενα, νέα παραλιακή οδός
Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, που να αξιοποιηθεί η παραλιακή αυτή ζώνη, η Ριβιέρα της
Ηπείρου, όπως την αποκαλούν οι ειδικοί περί τον Τουρισμό. Αποπεράτωση της οδικής
σύνδεσης λίμνη Αμβακίας Αιτωλοακαρνανίας με Άκτιο Πρέβεζας. Σχεδιασμός και
υλοποίηση σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό στο ύψος της Φιλιππιάδας.
Η
εξόρυξη υδρογονανθράκων δεν είναι καθαρά οικονομικό ζήτημα. Είναι πανηπειρώτικο.
Προέχει η προστασία του περιβάλλοντος και ο απόλυτος δημόσιος έλεγχος. Η
Πανηπειρωτική θα είναι παρούσα στον αγώνα προστασίας της ηπειρώτικης ομορφιάς
και του ανεπανάληπτου φυσικού περιβάλλοντος .
Ασφάλεια και προστασία των
κατοίκων των παραμεθορίων περιοχών του Πωγωνίου, της Κόνιτσας και της
Μουργκάνας. από κάθε μορφής απειλής παραβατικών ανθρώπων που έρχονται από τη
γείτονα Αλβανία και πλιατσικολογούν τις περιουσίες των κατοίκων των περιοχών
αυτών.
Τέλος διευκρινίζω ότι καθήκον και χρέος της ΠΣΕ είναι η διεκδίκηση και
επίλυση θεμάτων που άπτονται με την Ήπειρο και τους Ηπειρώτες.
7. Γνωρίζουμε ότι φέτος υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή των χορευτικών ομίλων
απ’ όλες τις άλλες χρονιές. Που αποδίδετε αυτό το γεγονός;
Απάντηση: Είναι
γεγονός ότι η εκδήλωση μας τα τελευταία χρόνια, για διάφορους λόγους, που
απασχόλησαν τόσο το Δ.Σ. της ΠΣΕ, όσο και πολλούς συντελεστές της εκδήλωσης,
έγινε και ειδική ημερίδα για αυτό, σε συνάρτηση με την παράδοση και πως αυτή
στηρίζεται, είχε πάρει μια φθίνουσα πορεία. Προβήκαμε στη λήψη διορθωτικών
μέτρων και επανεξετάσαμε μερικά πράγματα ανφορικά με το οργανωτικό και
καλλιτεχνικό μέρος. Τα δύο προηγούμενα χρόνια διαπιστώσαμε ότι ο κόσμος άρχισε
να επανακάμπτει και να συμμετέχει. Πέρισυ ο κόσμος που ήλθε ήταν περισσότερος
από αυτός που υπολογίζαμε. Φέτος ο πήχυς για την παρουσία του κόσμου είναι
υψηλότερος. Το γεγονός αυτό, αποτέλεσε και κίνητρο για μεγαλύτερη συμμετοχή
χορευτικών που φέτος φτάνουν τα 110. Ελπίζουμε φέτος, η προσέλευση να είναι
μεγαλύτερη και το καλλιτεχνικό μέρος, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, να ικανοποιήσει
όλους μας, έτσι ώστε να αποτελέσει κίνητρο για μεγαλύτερη συμμετοχή κόσμου και
δηλώσεις περισσότερων χορευτικών στη Πίτα του 2019.
8. Μιλήστε μας για τους συντελεστές της εκδήλωσης.
Απάντηση: Οι Ηπειρώτες
ξέρουν να ζουν, να διασκεδάζουν, αλλά και να τραγουδούν παραδοσιακά .
Μια
άγρα από τα σημαντικότερα Ηπειρώτικα παραδοσιακά τραγούδια, συνθέτουν το
πλουσιότατο μουσικοχορευτικό πρόγραμμα της “Πίτας του Ηπειρώτη”. Με σολίστ και
τραγουδιστές, τους κορυφαίους της ηπειρώτικης μουσικής σκηνής και της παράδοσης.
Ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή οι κορυφαίοι της ηπειρώτικης μουσικής σκηνής.
Ενδεικτικά αναφέρω, στο κλαρίνο, τον Πέτρο Λούκα Χαλκιά, τον Νίκο Φιλιππίδη, τον
Σταύρο Καψάλη, τον Ναπολέοντα Δάμο, τον Αποστόλη Βαγγελάκη, στο τραγούδι, τον
Σάββα Σιάτρα, τον Αντώνη Κυρίτση, τη Παγώνα Αθανασίου, το Μάκη Κιάμο, τον Κώστα
Μήτση, τον Κώστα Λεοντίδη, τη Λευκοθέα Φιλιππίδη, το Θωμά Κυρίτση το Χρήστο
Πότση, τις κομπανίες, του Θοδωρή Γεωργόπουλου, ''Οι Λαλητάδες'', του Τάσου
Μαγκλάρα, του Λευτέρη Γκιόκα, του Δημήτρη Ζάγκα. Όλοι αυτοί θα προσέλθουν
εθελοντικά.
Την εκδήλωση θα παρουσιάσουν, οι καταξιωμένοι Ηπειρώτες ηθοποιοί,
Γεωργία Ζώη και Νίκος Βερλέκης, σε κείμενα του φιλόλογου λαογράφου Χρήστου
Τούμπουρου.
Η Χορωδία Παραδοσιακή Μουσικής και το Εργαστήρι Ηπειρώτικου
Πολυφωνικού Τραγουδιού, της Π.Σ.Ε., συμμετέχουν στο μουσικό πρόγραμμα που,
διανθισμένο από ιστορικό και λαογραφικό αναλόγιο.
Η «Πίτα του Ηπειρώτη»
αποτελεί μια τρίωρη πανδαισία της πλούσιας μουσικοχορευτικής παράδοσης της
Ηπείρου και όχι μόνο, συνιστώντας μια εξαιρετική πολιτιστική πρόταση.
Πρόθεση
μας είναι να μοιράσουμε σε όσους παρευρεθούν στην εκδήλωση από ένα κομμάτι πίτα.
Σε συνεργασία με την Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος παράρτημα Ηπείρου, που έχει
επικεφαλής τον Τάσο Τόλη και την Συντεχνία Αρτοποιών Αττικής και περιχώρων με
Πρόεδρο τον Ηπειρώτη Χαρίλαο Μάνο, θα διανεμηθούν γύρω στα 10.000 κομμάτια, από
τις πίτες που θα εκτεθούν μέσα στο χώρο του Σταδίου.
Χορηγός Επικοινωνίας
είναι η ΕΡΤ, που θα καλύψει απευθείας δορυφορικά και για ένα τρίωρο μέσω της ERT
WORD την εκδήλωση, και τώρα που δίνεται αυτή η συνέντευξη είμαστε σε
διαπραγματεύσεις για απευθείας μετάδοσης ενός δίωρου από ένα από τα τρία κρατικά
κανάλια.
9. Η Πίτα του Ηπειρώτη, είναι μια εκδήλωση υψηλών προδιαγραφών και
οικονομικού κόστους. Υπάρχει ενδιαφέρον χορηγών για κάλυψη των
δαπανών;
Απάντηση: Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι φέτος, σε
αντίθεση από τα πέντε τελευταία χρόνια που αγωνιούσαμε στο αν θα καλυφτούν οι
δαπάνες της διοργάνωσης της εκδήλωσης και με μεθοδική δουλειά και πειθώ, έχουμε
μόνο καλύψει το κόστος της, αλλά θα μείνουν και αρκετά χρήματα να καλύψουν
οικονομικές υποχρεώσεις παρελθόντος και θα είναι ευτύχημα, να μηδενίσουμε το
χρέος μας. Εκτός του Υπουργείου Πολτισμού που μας ενέκρινε νωρίς την ετήσια
πενιχρή ενίσχυση των 5.000 ευρώ, χορηγοί είναι το Ίδρυμα Ωνάση, το Ζάππειο
Μέγαρο και η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας VODAFONE. Με μικρότερα ποσά χορηγοί
είναι, τα Oprics Angelos του Άγγελου Γυφτοκώστα, τα καταστήματα ειδών εστίασης
του Χρήστου Έξαρχου, το συνεργείο αυτοκινήτων του Ζήκου Κόντη, το γραφείο
τελετών του Λάζαρου Τογρίδη, το κατάστημα -τυροπιτάδικο ''ΔΩΔΩΝΗ'' στην Ομόνοια,
τα εκπαιδευτήρια Γεωργίου Ζώη, οι εκδόσεις ''Ψυχογιός'', οι φούρνοι ''ΟΛΥΡΑ'',
οι φούρνοι ''Ηπειρώτικο'', οι φούρνοι Γρηγορίου Ζιάκα, το νερό ΖΑΓΟΡΙ, το νερό
ΒΙΚΟΣ, η Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος και η Συντεχνία Αρτοποιών Αττικής και
περιχώρων.
10. Τέλος, κύριε Κωνή δεν θα αποφύγω και μια προσωπική ερώτηση. Η
δραστηριότητά σας είναι γνωστή σ’ όλο τον Ηπειρώτικο χώρο, και όχι μόνο. Είσαστε
άνθρωπος έντονα πολιτικοποιημένος. Μπορείτε να μας πείτε και για την πολιτική
δραστηριοποίησή σας;
Απάντηση: Είναι μια δύσκολη απάντηση, γιατί δεν μου
αρέσει να μιλώ για μένα. Είναι καθήκον και είμαι ενεργός πολίτης αυτής της
χώρας. Εξ αιτίας αυτού, παρακολουθώ και προσπαθώ να ενημερωθώ πληρέστερα για τα
κάθε τι που έχει σχέση με τα πολιτικά δρώμενα. Και βεβαίως να διαμορφώσω άποψη,
αλλά βαθιά ψαγμένη. Που καταθέτω, όπου και όταν χρειαστεί, σωστή ή λάθος.
Αποτέλεσμα αυτού είναι να πολτικοποιηθώ, ενταγμένος σε ιδεολογικό χώρο, κοντά σε
αυτά που πιστεύω. Και να συμμετέχω ενεργά με τα κοινά, όποιας μορφής είναι αυτά.
Έτσι στο φοιτητικό κίνημα, συμμετείχα ενεργά, αν και εργαζόμενος, στον εργασιακό
μου χώρο συνδικαλίστηκα και κατέλαβα και ανώτατες θέσεις στο συνδικάτο, στον
επιστημονικό μου χώρο ομοίως, αναδεικνυόμενος για πολλά χρόνια μέλος της
Διοίκησης και του Προεδρείου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος . Και στο
αποδημικό κίνημα υπηρέτησα, και υπηρετώ την Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος.
Κατά το παρελθόν επιλέχτηκα να συμμετάσχω 2 φορές ανεπιτυχώς, ως υποψήφιος
βουλευτής Πρέβεζας. Η ερώτηση σας προφανώς εδράζεται στο γεγονός ότι, τον
τελευταίο καιρό, είδαν το φως της δημοσιότητας στον Αθηναϊκό και Ηπειρώτικο τύπο
δημοσιεύματα που με εμφανίζουν υποψήφιο βουλευτή της εκλογικής περιφέρειας της
Πρέβεζας, με το υπό ίδρυση νέο κόμμα ''Κίνημα Αλλαγής'', του οποίου, αποτελώ
μέλος της οργανωτικής επιτροπής του επικείμενου συνεδρίου, θέση άκρως τιμητική
για μένα, να κληθώ να συμμετάσχω, στη διαμόρφωση της ιδεολογικής, πολιτικής και
οργανωτικής πλατφόρμας του νέου κόμματος. Αν θα είμαι υποψήφιος ή όχι, στις
επόμενες εκλογές με το νέο κόμμα; Είναι πολύ νωρίς ακόμη ν' απαντήσω. Αυτό θα
αξιολογηθεί και κριθεί στον κατάλληλο χρόνο, τόσο από τα όργανα του κόμματος
μου, που θα εκλεγούν στο επικείμενο Συνέδριο Αρχών-Θέσεων και οργωτικής
διάθρωσης, που θα διεξαχθεί το αμέσως προσεχές διάστημα. Όσο και από μένα
φυσικά, για το αν θα διεκδικήσω να είμαι υποψήφιος του κόμματος μου, στην
Πρέβεζα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου