Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Εκτός σχεδιασμού η Πρέβεζα για τα υδροπλάνα: Θα χαθεί και η φετινή τουριστική σεζόν

ydroplano

1943 Preveza Hydroplane Base, Savoia_Marchetti_S55_01

Ούτε αυτό το καλοκαίρι θα προλάβουν να αποτελέσουν τον εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης προς τα νησιά του Αιγαίου, του Ιονίου και προς άλλους τουριστικούς προορισμούς τα υδροπλάνα, τα οποία βρίσκονται «κολλημένα» στη γραφειοκρατία.
Η απουσία δικτύου, η απειροελάχιστη πρόοδος σχετικά με την αδειοδότηση υδατοδρομίου - κόμβου στην Αθήνα και η μεγάλη καθυστέρηση στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων έχουν φέρει απογοήτευση στις ενδιαφερόμενες εταιρείες. Μια υδάτινη επιφάνεια μικρού μεγέθους, παράκτιες υποδομές και κεφάλαια έως 100.000 ευρώ απαιτούνται για την κατασκευή ενός υδατοδρομίου.
Πρόκειται, όπως αναφέρουν στελέχη των ενδιαφερόμενων εταιρειών, για εγκαταστάσεις με μικρό βαθμό δυσκολίας, αλλά με τεράστια συμβολή στην ανάπτυξη του τουρισμού.
Η Πρέβεζα δυστυχώς μένει εκτός αυτής της εξέλιξης αφού κανένας από τους φορείς αυτοδιοίκησης και τους παράγοντές μας δεν σχεδίασε και δεν επεδίωξε να συμπεριληφθεί σε αυτό το πρόγραμμα συγκοινωνιακής σύνδεσης. Στην πιο πάνω φωτογραφία που δημοσιεύει το PrevezaPosto φαίνεται καθαρά ότι η Πρέβεζα έχει τον μοναδικό φυσικό όρμο «Βαθύ» στην περιοχή Μαργαρώνας όπου οι Ιταλοί κατά τον Β Παγκόσμιο πόλεμο είχαν δημιουργήσει βάση υδροπλάνων. Ποτέ όμως δεν είναι αργά και γι΄αυτό το επισημαίνουμε.

Παρ' όλα αυτά, η Ελλάδα που με ακτογραμμή 13,6 χιλιάδων χιλιομέτρων αποτελεί ιδανική χώρα για τις μεταφορές με υδροπλάνο, έχει καταφέρει από το 2012, που βελτιώθηκε το νομοθετικό πλαίσιο, να αδειοδοτήσει μόλις ένα υδατοδρόμιο, στο νησί της Κέρκυρας.
Ταυτόχρονα, ούτε καν ο νόμος 4146/2013 για τη διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις δεν εφαρμόζεται, όπως αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, με αποτέλεσμα η πρόοδος να είναι ανύπαρκτη.
Και αυτό, επειδή το ανώτατο χρονικό όριο των 65 ημερών από την υποβολή προς αδειοδότηση ενός φακέλου δεν τηρείται και, προς την κατεύθυνση αυτή, θα έπρεπε να είχαν ήδη αποδοθεί πειθαρχικές ευθύνες προς τους εμπλεκόμενους δημοσίους υπαλλήλους.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση, που το 2015 παρουσίασε μηδενικό έργο στα υδατοδρόμια, προσανατολίζεται στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου του 2013, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας, γεγονός που αναμένεται να προσθέσει περαιτέρω καθυστέρηση στην εκκίνηση των υδροπλάνων. Ετσι, ούτε κατά τη φετινή θερινή σεζόν πρόκειται να δραστηριοποιηθούν τα υδροπλάνα, καθώς οριακά μέχρι τον Ιούνιο θα μπορούσε να καταστεί δυνατή η αδειοδότηση ενός ακόμη υδατοδρομίου.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του υδατοδρομίου Παξών, για το οποίο έχουν παρέλθει 15 μήνες από τη στιγμή της υποβολής του προς αδειοδότηση φακέλου.
Στο μικρό νησί των Επτανήσων, που ανήκει στον νομό Κέρκυρας, χάθηκε πολύτιμος χρόνος, καθώς η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απαίτησε να αυξηθούν οι προδιαγραφές ασφαλείας μέσω της εγκατάστασης μαγνητικής πύλης εισόδου και ανιχνευτή x-ray αποσκευών.
Πρόκειται για εύλογη απαίτηση, σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς, αλλά η νομοθεσία προβλέπει την πραγματοποίηση του ελέγχου αποσκευών από το προσωπικό ασφαλείας των υδατοδρομίων.
Τελικά στο σχεδιαζόμενο υδατοδρόμιο των Παξών εγκαταστάθηκαν μαγνητικές πύλες, αλλά η επιμέρους αυτή διαδικασία, που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, καθυστέρησε κατά δύο μήνες το χρονοδιάγραμμα του έργου.
Οι ξένοι επενδυτές, πέραν όλων των άλλων, πλέον έχουν να διαχειριστούν το αυξημένο ρίσκο που αντιμετωπίζει ξανά η χώρα και αναρωτιούνται εάν ακανθώδη προβλήματα, όπως το προσφυγικό, θα επιλυθούν σύντομα.
Το μόνο ενθαρρυντικό για την προώθηση των συγκεκριμένων επενδύσεων, όπως αναφέρουν, είναι η ανάληψη συντονιστικού έργου από το ΤΑΙΠΕΔ στην επιτάχυνση της αδειοδότησης των υδατοδρομίων, κάτι που μπορεί να επιτρέψει τουλάχιστον charter πτήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου