Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Αποκαλυπτική επιστολή των εργαζομένων και των απασχολούμενων σ΄ αυτό, για το λιμάνι της Πρέβεζας: Δείτε πόσα χρήματα εισπράττουν Δημόσιο και Λιμενικό Ταμείο από φόρους και τέλη



Αποκαλυπτικά και ενδιαφέροντα στοιχεία που δεν χρειάζονται κανέναν σχολιασμό περιέχονται σε επιστολή που απέστειλαν στους αρμόδιους φορείς οι απασχολούμενοι και οι εργαζόμενοι στον χώρο του λιμανιού Πρέβεζας.

Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
Ύστερα από μια σειρά πρωτοβουλιών των τελευταίων μηνών, καθώς και τη φυσική
παρουσία εκπροσώπων μας στη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων
στις 25 Ιανουαρίου 2016, όπου έγινε ενημέρωση από τα μέλη της Επιτροπής όσον αφορά τις
προτάσεις που περιμένουν από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας τόσο για τη χρήση της
δυτικής προβλήτας του λιμανιού όσο και την τελική χωροθέτηση του κυματοθραύστη της
Μαρίνας, σας αποστέλλουμε αυτήν την επιστολή εκφράζοντας εκ νέου τις Θέσεις μας στα
φλέγοντα αυτά Θέματα.
Αυτό που περιμένουμε εναγωνίως να δούμε είναι τέτοιες κινήσεις και αποφάσεις, που
να δείξουν ότι τόσο το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και σε επέκταση ο Δήμος Πρέβεζας, καθώς και
το γπουργείο Ναυτιλίας όσο και η Επιτροπή Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών
Επενδύσεων μπορούν να συμβάλλουν σε μια ισορροπημένη ανάπτυξη όσον αφορά το λιμάνι
της Πρέβεζας και τη σωστή συνύπαρξη των τριών διαφορετικών δραστηριοτήτων του λιμανιού.
Πιστεύουμε ότι ακόμα και οι επενδυτές της Μαρίνας, μπορούν να συμβάλλουν με
συναινετικό πνεύμα σε αυτή την προσπάθεια. Μπορούν, σε συνεργασία με την τεχνική τους
εταιρεία (ΜΑΡΝΕΤ Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία), να ανανεώσουν τη μελέτη και το αρχικό τους
σχέδιο, τοποΘετώντας τον πλωτό κυματοθραύστη τουλάχιστον είκοσι μέτρα βορειότερα, εντός 
της Θαλάσσιας ζώνης της Μαρίνας, δηλαδή, και όχι στη Θαλάσσια ζώνη του εμπορικού λιμένα.
Επίσης, ο κυματοθραύστης να έχει μια τέτοια κλίση, ώστε να μπορεί να προσδένει ένα
εμπορικό πλοίο (φορτηγό ή κρουαζιερόπλοιο) έως και εκατόν είκοσι (120) μέτρων στη δυτική
προβλήτα του εμπορικού λιμένα. Αυτό Θα ήταν ένα πρώτο βήμα συναίνεσης από τους
επενδυτές, ώστε να συνυπάρξει ισόνομα τόσο η εμπορική κίνηση του λιμανιού όσο και η
τουριστική κίνηση της Μαρίνας. Ένα πρώτο βήμα, που Θα συμβάλλει ουσιαστικά στην συνολική 
ανάπτυξη της ίδιας της πόλης.
Όσον αφορά την μετατόπιση κατά τουλάχιστον είκοσι μέτρα (και όχι έξι, με βάση την
Απόφαση με Αρ. Πρωτ: 3121.1-Φ75/26866/15 στις ο7 Οκτωβρίου 2015), καθώς και την κλίση 
του πλωτού κυματοθραύστη της Μαρίνας Θα πρέπει να συμβάλλει πρωτίστως η μελέτη που Θα 
κατατεθεί στο υπουργείο από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας.
Πρέπει να αναγνωριστεί ότι όλες οι πρωτοβουλίες των εργαζομένων του εμπορικού
λιμένα, όλα αυτά τα χρόνια, που κάποιες αποφάσεις του υπουργείου αντικρούανε την
ανάπτυξη και σε δεύτερη φάση εμποδίζανε την ίδια την λειτουργία, έχουν γίνει με στόχο τη
συναίνεση, και την ισόρροπη ανάπτυξη της πόλης. Δεν έχουμε στόχο να Θίξουμε το επενδυτικό 
σχέδιο για τη Μαρίνα, απλά πρέπει να γίνει με τρόπο, που να μην Θίξει το ίδιο το συμφέρον 
που απορρέει από τη λειτουργία του εμπορικού λιμανιού:
1. Παραπάνω από εκατό νοικοκυριά, που έχουν άμεση οικονομική σχέση με το
εμπορικό λιμάνι της Πρέβεζας και περίπου τρεις χιλιάδες νοικοκυριά στην
ευρύτερη περιοχή που σχετίζονται οικονομικά (εργαζόμενοι σε βιομηχανίες
παραγωγής κρέατος, εμπορίας ζωοτροφών, βιομηχανίες γάλακτος, αλλά και
ξυλεμπορίας, κ.o.κ.)
2. Αν ο αριθμός των πλοίων που έχουν αφιχθεί τα τελευταία τέσσερα-πέντε χρόνια,
φαίνεται να μειώνεται, ας δούμε την πλήρη εικόνα της σημασίας του εμπορικού
λιμανιού:
.:. Ο όγκος φορτίων Θα αγγίξει τα πέντε εκατομμύρια τόνους,
(ζωοτροφές, ξυλεία, σίδερα, αδρανή υλικά και διάφορα άλλα φορτία)
όπως αναμένεται μέχρι το τέλος του 2016 (για την περίοδο 2000-
2016). Οι προβλέψεις μάλιστα για το 2016 δείχνουν αυξημένη κίνηση
σε σχέση με αυτήν της τελευταίας πενταετίας.
.:. Το Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας από το έτος 2011 έως και το 2015
(πενταετία της ελληνικής κρίσης) έχει εισπράξει παραπάνω από
πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ (χρήση μηχανημάτων, διελεύσεις, κλπ).
Για την ίδια περίοδο έχει εισπράξει περίπου ενενήντα τέσσερις
χιλιάδες ευρώ (παραλαβή σκουπιδιών και πετρελαιοειδών
καταλοίπων). Έσοδα της τάξης περίπου των εξακοσίων χιλιάδων ευρώ
αποκλειστικά από την εμπορική κίνηση του λιμανιού. Μάλιστα για το
2015 τα έσοδα ήταν περισσότερα σε σχέση με το 2011 (παραπάνω
από 118 χιλιάδες ευρώ για το 2015, παραπάνω από 100 χιλιάδες
περίπου για το 2011) όπου ο όγκος των φορτίων ή ο αριθμός των
πλοίων ήταν μεγαλύτερος.
.:. Στο 'Ιδρυμα Κοινωνικής Ασφάλισης, έχουν πληρωθεί μόνο από το
Σωματείο Λιμενεργατών Πρέβεζας πάνω από τέσσερα εκατομμύρια
ευρώ για εργατικές και εργοδοτικές εισφορές (2003 έως σήμερα) για
να μην αναφερθούμε και σε άλλους εργαζόμενους και σωματεία
(όπως των Μεταφορικών Συνεταιρισμών).
.:. Στο Τελωνείο Πρέβεζας, έχουν καταβληθεί για δασμούς και φόρους
για Τριτοχωρικά φορτία από τους εισαγωγείς περίπου δεκαοχτώ
εκατομμύρια ευρώ (για την περίοδο 2011-2015). Μόνο για το έτος
2015, το ύψος των φόρων, το οποίο καταβλήθηκε στο Τελωνείο
Πρέβεζας για τα εμπορεύματα που αφίχθησαν με πλοία από χώρες
εκτός Ευρωπα.[κής Ένωσης, ανήλθε στο ποσό των περίπου τριών
εκατομμυρίων επτακοσίων χιλιάδων ευρώ. Λαμβάνοντας υπόψη και
τους φόρους για αντίστοιχα εμπορεύματα, αλλά από χώρες της
Ευρωπα.tκής Ένωσης, όπου καταβάλλονται στην αρμόδια Δημόσια
Οικονομική γπηρεσία, τότε το συνολικό ποσό ανέρχεται περίπου στα
τέσσερα εκατομμύρια τριακόσιες χιλιάδες ευρώ. Επισυνάπτουμε την
αντίστοιχη ενημέρωση όπως επίσημα δόθηκε από το Τελωνείο
Πρέβεζας.
Όλα τα παραπάνω δείχνουν την πραγματική εικόνα της αναμφίβολα τεράστιας
σημασίας που έχει για τον τόπο μας, την ευρύτερη περιοχή και τη χώρα μας, η συνεχής και
χωρίς εμπόδια εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού της Πρέβεζας. Αλλά και η ανάπτυξή της.
Και η ανάπτυξη αυτή Θα έρθει όταν Θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά μια νέα μελέτη από το
Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, όπου Θα Θέσει τις κατάλληλες βάσεις:
1. Ανάπτυξη του εμπορικού λιμένα Πρέβεζας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την
κατασκευή με τους καταλληλότερους όρους της ανατολικής προβλήτας του
Λιμένα Πρέβεζας. Αυτό σημαίνει ότι η ανατολική προβλήτα Θα πρέπει να φτάνει,
αν όχι να ξεπερνάει τα τριακόσια μέτρα. Επίσης, να γίνουν εκβαθύνσεις στη
συγκεκριμένη Θαλάσσια περιοχή, ώστε η λιμενολεκάνη αυτής της προβλήτας να
έχει βυθίσματα που να ξεπερνάνε τα δώδεκα και δεκαπέντε μέτρα. Αντίστοιχα
έργα εκβάθυνσης, αλλά και διαπλάτυνσης Θα πρέπει να γίνουν τόσο στη
λιμενολεκάνη εισόδου, αλλά και του καναλιού. Γιατί ανάπτυξη χωρίς να υπάρχει
η δυνατότητα να φιλοξενηθούν μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, πάλι δεν μπορεί
να υπάρξει.
2. Τόσο η νότια όσο και η δυτική προβλήτα Θα πρέπει να παραμείνουν προς
εμπορική χρήση. Το μεγαλύτερο κομμάτι της νότιας να συνεχίσει να
χρησιμοποιείται για την εκφόρτωση φορτίων, και η δυτική προβλήτα και ένα
μεγάλο μέρος της νότιας προβλήτας να χρησιμοποιούνται για την πρόσδεση και
παραμονή κρουαζιερόπλοιων, που έχουν μια σταθερά ανοδική πορεία στην
πόλη μας.
3. Επίσης, βασικό σημείο της φιλοσοφίας για την ανάπτυξη του λιμανιού Θα πρέπει
να είναι καταρχάς η σωστή οργάνωση του εμπορικού λιμανιού της πόλης. Αυτό
Θα συμβάλλει και στην ανάπτυξη προφανώς, αλλά Θα γίνεται σωστά και η
τουριστική κίνηση μέσω κρουαζιερόπλοιων, αλλά και Θα μπορούν να γίνονται οι
εκφορτώσεις φορτίων χωρίς την παραμικρή όχληση. Ποιος είναι ο λόγος
κατασκευής Θεάτρων και άλλων χώρων Ψυχαγωγίας, ακόμα και η υποθαλάσσια
γέφυρα, ενώ πρέπει να οργανωθούν με τον καταλληλότερο τρόπο οι τρεις
βασικές δραστηριότητες του λιμανιού; Αυτό ήταν εξαρχής, κατά την άποψή μας,
το μεγάλο λάθος της Β' Λύσης του Μαster ΡΙαn. 'Οτι προσθέτανε παραπάνω
δραστηριότητες σε ήδη περιορισμένο χώρο. Η δυτική προβλήτα, μετά την
κατασκευή της ανατολικής να παραμείνει για την τουριστική κίνηση μέσω
κρουαζιερόπλοιων και αντί για Θέατρα και πάρκα να γίνουν χώροι υποδοχής των
τουριστών, ώcπε και η μετακίνηση ταξί ή λεωφορείων να γίνεται ανενόχλητα και
να μην δημιουργείται οποιαδήποτε όχληση από την ταυτόχρονη κίνηση
φορτηγών και λεωφορείων.
4. Άλλο ένα σημαντικό Θέμα για αυτή τη μελέτη είναι η έξοδος του λιμανιού, ώστε
τόσο τα φορτηγά όσο και τα λεωφορεία να μπορούν να βγουν από το λιμάνι
χωρίς την οποιαδήποτε όχληση στην οδική κίνηση της πόλης, ειδικά τους
τουριστικούς μήνες.
5. Επίσης, στην καλύτερη οργάνωση του εμπορικού λιμανιού, Θα συμβάλλουν η
κατασκευή δεύτερης πλάστιγγας, η αγορά μηχανημάτων, η κατασκευή
αποθηκών για τα χύδην φορτία. Κάτι που Θα συμβάλλει στην ακόμα καλύτερη
εξυπηρέτηση όλων των επιχειρηματιών και βιομηχάνων που
δραστηριοποιούνται στο λιμάνι μας.
Θεωρούμε ότι οι πρωτοβουλίες μας βοηθούν στο να μπορέσουν όλες οι αρχές να
κατανοήσουν πως Θα μπορούσε να γίνει η σωστή και ισορροπημένη ανάπτυξη για την πόλη
μας. Επίσης, κάτι που έπρεπε να γίνει κατανοητό ήδη από την πρώτη παρουσίαση του Μαster
Ρ|an τον Σεπτέμβριο του 2009, είναι ότι το ζήτημα δεν ήταν τελικά αν η πόλη και οι κάτοικοί της
Θέλουν τη Λύση Α' ή τη Λύση Β'. Μία ήταν η λύση εξαρχής. Αυτή που Θα βοηθούσε να υπάρξει
ισορροπημένη ανάπτυξη στην πόλη. Και προς αυτή την ΜΟΝΑΔΙΚΗ λύση, Θα έπρεπε ή Θα
πρέπει να κινηθεί το Λιμενικό Ταμείο. Θα έπρεπε ύστερα από την κατάθεση του Μαster Ρ|αn να
υπάρξει άμεσα η κατάθεση της πρώτης μελέτης από το Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας προς αυτήν
την κατεύθυνση. 'Ενας συγκερασμός των καλύτερων σημείων των διαφορετικών λύσεων με εκ
νέου συμπεράσματα, από αυτά που παρουσίασε η ομάδα του γπουργείου Περιβάλλοντος και
στα οποία τελικά υπήρξαν αρκετά κενά και είχαν δοθεί λάθος κατευθύνσεις.
Είναι μια πολύ σημαντική στιγμή για την πόλη μας, τον παρών Δήμο και την παρούσα
διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Θα πρέπει να δούμε όλοι την λύση αυτή που είναι
η καλύτερη για τον τόπο, να την παρουσιάσουμε και να κάνουμε ότι είναι δυνατόν για την
υλοποίησή της.
Με βάση όλα τα παραπάνω, όλοι οι επαγγελματίες που εργάζονται στο εμπορικό λιμάνι
της Πρέβεζας πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να ξεκινήσουν συναντήσεις με ένα πνεύμα
συναίνεσης στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας, με παρόντες όλους τους εμπλεκόμενους
φορείς, ώcπε να βρεθεί αυτή η λύση για το κοινό καλό, για την ισορροπημένη ανάπτυξη της
πόλης μας και την καλύτερη λειτουργία των τριών χρήσεων του λιμανιού της Πρέβεζας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου