Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2015

Οδοιπορικό στα εργοτάξια του Ε65


Με ικανοποιητικούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες στον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδας, γνωστό ως Ε65, έργο με ιδιαίτερη αξία και για την Ήπειρο. Ωστόσο για να ανταποκριθεί στον αρχικό του σχεδιασμό και τον αναπτυξιακό χαρακτήρα απομένει να αποσαφηνιστεί ο τρόπος χρηματοδότησης για το νότιο και το βόρειο τμήμα του, αυτό δηλαδή που θα ακουμπά στην Εγνατία Οδό.

Η παραχωρησιούχος, έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο όπου καταγράφεται η πρόοδος των εργασιών τον Σεπτέμβριο και εκεί αποτυπώνεται βήμα βήμα η εξέλιξη των έργων από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.

Η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τέλος Σεπτεμβρίου ήταν της τάξεως του 64,49%.
Η Οδός Κεντρικής Ελλάδος ή Κεντρική Οδός είναι η εταιρία που έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου Παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος - Ε65».

Αυτό το έργο των 231 χλμ. συνολικά, είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με Π.Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α/Κ Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια (συνολικό μήκος 174 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος του Π.Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες (συνολικό μήκος 57 χλμ.)

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό στο Δρυμό της Πίνδου.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. 

Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των χρηστών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα.

Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του, συναντάμε:

. 15 Κόμβους
. 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
. 3 Σταθμούς Πυροσβεστικής Και Τροχαίας
. 7 x 2 Σήραγγες (Συνολικό Μήκος 18,3 χλμ)
. 146 Γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις
. 88 Διαβάσεις Πανίδας

Η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος:

. συνεισφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομική συνοχή
. ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο
. βελτιώνει τις κυκλοφοριακές ταχύτητες, τις συνθήκες ασφαλείας και περιορίζει τα ατυχήματα
. συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα
. συνδέει τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου
. εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση


Δείτε το video


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου