Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Τα 17 πράγματα που μου έμαθε η προεκλογική περίοδος

image

Ο απολογισμός του Forest Gump
(Μέλος του συλλόγου για την επιμήκυνση των πλαστικών αναδευτήρων καφέ, ώστε να φτάνουν μέχρι τον πάτο του κυπέλλου)

Διδάγματα ζωής από το θόρυβο των τελευταίων 20 ημερών

1.Τα κινητά έδωσαν οριστικό τέλος στην αθωότητα της πολιτικής καφενειακής παπαρολογίας. 
Ο Αργύρης Ντινόπουλος μιλάει μπροστά από ένα σκρίνιο βγαλμένο κατευθείαν από το «Ρετιρέ» του Γιάννη Δαλιανίδη, μπροστά σε υπερήλικες που έχουν βάλει τα καλά τους και έχουν μαζευτεί για να τον ακούσουν (;). Μιλάει με τη σιγουριά του ανθρώπου που επιτέλους αισθάνεται ελεύθερος να πουλήσει μούρη και να πει όποια ανακρίβεια τον βολεύει (π.χ. «τα ψηφοδέλτια κόστισαν 50 εκατομμύρια...», «ο Κουβέλης που δεν ψήφισε για Πρόεδρο πληρώθηκε καλά»), χωρίς να δώσει λογαριασμό. Νιώθει ανάμεσα σε δικούς του ανθρώπους. Όμως το video από την ομιλία διαρρέει. Και ο Ντινόπουλος μιλάει με παράπονο για «κάμερα-ρουφιάνα». Συνειδητοποιώντας ότι στο εξής θα στερηθεί τη γλυκιά ελευθερία του «σας-λέω-μαλακίες-αλλά-θα-μείνουν-μεταξύ-μας».

image

2. Μπορείς να βγάλεις τη Ραχήλ Μακρή από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, αλλά δεν μπορείς να βγάλεις ποτέ τους Ανεξάρτητους Έλληνες μέσα από τη Ραχήλ Μακρή.
Ο «Ραχηλομακρισμός» αποτελεί είδος πολιτικής πάθησης που ξεπερνάει τη Ραχήλ Μακρή. Ο πάσχων από «Ραχηλομακρισμό» μεταφέρεται εκούσια σε μια παράλληλη πραγματικότητα μέσα σε ταινία του Τζέιμς Πάρις, στοχοποιώντας («Προδότεεεες», «Κρεμάλεεεες», «Νεοταξίτεεεες») όσους δεν την αποδέχονται. Επιβιώνει λόγω της ευρύτατης κοινωνικής αποδοχής του cult. Και πρόκειται για διακομματικό φαινόμενο.

image
3. Η πιο θλιβερή εικόνα των εκλογών.
Οι σωματοφύλακες των πολιτικών στα καφενεία των καναλιών. Περιμένουν το αφεντικό να τελειώσει την εμφάνισή του σε κάποιο πάνελ χωρίς να του ρίχνουν ούτε μια ματιά. Ανακατεύοντας ράθυμα το φραπέ τους με το καλαμάκι, συζητάνε για τις βάρδιες τους.

image
4. Η δεύτερη πιο θλιβερή εικόνα των εκλογών.
Οι δημοσιογράφοι του πολιτικού ρεπορτάζ, που τρέχουν στους διαδρόμους με μια αίσθηση «επείγοντος» προκειμένου να αναμεταδώσουν δηλώσεις του τύπου «Το ΠΑΣΟΚ είναι ο μόνος στυλοβάτης της χώρας» (by Ευάγγελος Βενιζέλος). Με απόλυτη σοβαρότητα. Χωρίς να γελάνε.

image


5. Η αυτοθυσία των υπεύθυνων επικοινωνίας είναι αξιοζήλευτη.
Προκειμένου να διαρρεύσει δήθεν κατά λάθος, ένα video που δείχνει π.χ. «την ανθρώπινη πλευρά του Σαμαρά» (δηλαδή που μιλάει για σεξ), οι άνθρωποι του Προέδρου δεν διστάζουν να βάλουν σε δεύτερη μοίρα την επαγγελματική τους επάρκεια. Διότι για να γίνει πιστευτό ότι ο πελάτης τους είναι πράγματι «γατούλης του σεξ», εκείνοι πρέπει να υποκριθούν ότι το επίμαχο απόσπασμα τους ξέφυγε. Άρα ότι είναι άχρηστοι και δεν ελέγχουν μια εβδομάδα πριν τις εκλογές, το υλικό που τον αφορά. (βλ. φωτό 1)



6. Οι πρωταγωνιστές του διαφημιστικού του ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχουν βρώμικα νύχια (και κανείς δεν ξέρει αν το κάνουν επίτηδες).
Στο διαφημιστικό spot, o ανταρσύας κάθεται σε ένα τραπέζι του πόκερ με άλλους τρεις αντιπάλους. Όταν οι αντίπαλοι σηκώνουν τα χαρτιά τους και η κάμερα κάνει κοντινό, διακρίνεται καθαρά η «μάκα» στον αντίχειρα. Αντίθετα, τα νύχια του ανταρσυάκια είναι πεντακάθαρα. Θέλει να πει κάτι ή η προσωπική υγιεινή πριν το γύρισμα είναι αστικό κατάλοιπο; (βλ. φωτό 2)



7. Το «Αστείο» του χθες είναι ο «Προφήτης»του σήμερα. 
Δύο λέξεις μόνο: Βασίλης Λεβέντης.



8. Κανείς δεν έχει καταλάβει τι θέλει να πει ο Πάνος Καμμένος με το διαφημιστικό του spot.
Εντάξει, πέρα από τα προφανή (υπέρβαρος σκιαχτικός κύριος σε παιχνιδάδικο προσεγγίζει παιδάκι που δεν το επιβλέπει κανείς - γονείς, το νου σας!). Θέλει να δηλώσει την αγάπη του για τον Αλέξη Τσίπρα; Να του υπενθυμίσει ότι του είναι απαραίτητος; Να πει ότι είναι πρόθυμος να χρησιμεύσει στους συριζαίους ως άλλοθι, αναλαμβάνοντας αυτός το κόστος της κάθε κωλοτούμπας (πατώντας φρένο); Να πει ότι η πολιτική είναι ένα τρενάκι που γυρίζει χωρίς σκοπό γύρω-γύρω;



9. Η παρουσία προβεβλημένων πολιτικών (Άδωνις κ.ο.κ.) ως ατραξιόν της βραδιάς, σε σαλόνια που θυμίζουν προπολεμικές χοροεσπερίδες, είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσουν.
Ο Άδωνις κάνει tour σε σαλόνια που θυμίζουν επίδειξη τάπερ και συνέλευση ιδιοκτητών σε πολυκατοικία. Ο Βορίδης κάνει υψηλόφρονο εμφυλιοπολεμικό κήρυγμα σε χασαποταβέρνα με ραμποτέ. Πρόκειται για prive προεκλογικές παραστάσεις κατ' οίκον (κάτι σαν τον κλόουν Toto στα παιδικά πάρτι) μπροστά σε κάποιους που φοράνε τα καλά τους και τους παρακολουθούν, όπως θα παρακολουθούσαν και την Τατιάνα από τη θέση του ζωντανού κοινού. Και μετά ποστάρουν τις φωτογραφίες στο twitter. (βλ. φωτό 3)



10. Ο Θάνος Πλεύρης όταν κόβει πίτα σε φιλικά σπίτια, αν και ευσεβής χριστιανός, αφήνει μόνο ένα κομμάτι της βασιλόπιτας για τους τρεις δικαιούχους (Χριστό, Παναγία και Σπίτι). 
Γιατί τέτοια αδιαφορία για τις ορθόδοξες παραδόσεις μας; Ε;
(βλ. φωτό 4)



11. Το ΠΑΣΟΚ έχει ένα «θεματάκι» με τα αεροπλάνα - όπως φαίνεται και στο spot.
Ίσως φταίει η ιδιαίτερη σχέση που έχει αναπτύξει ο πρόεδρός του με το πρωθυπουργικό αεροπλάνο (αυτό που χρησιμοποιεί στις διακοπές, για να αισθανθεί λίγο πρωθυπουργός και ο ίδιος). Ίσως το γεγονός ότι η Δήμητρα Λιάνη ήταν αεροσυνοδός.



12. Οι μεταξωτές συνεντεύξεις μέσω twitter θέλουν κι επιδέξιους Τσίπρες. 
Δεν υπάρχει τίποτα πιο συμβατικό από το να απορρίπτεις μια ερώτηση που σου γίνεται επειδή τη βρίσκεις συμβατική για μια συνέντευξη μέσω twitter.



13. Καμιά φορά η ζωή σε αναγκάζει να κάνεις πορεία υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης, κρατώντας ένα «Je sui Charlie»...
...αλλά μετά κάνεις μια γερή δήλωση για τη διατήρηση των θρησκευτικών εικόνων στα δημόσια κτίρια και στανιάρεις. (βλ. φωτό 5)



14. Είναι απολύτως σίγουρο ότι η Κατερίνα Στανίση θα ήταν χειρότερη υπουργός Πολιτισμού από τον Πάνο Παναγιωτόπουλο;
Τροφή για σκέψη.



15. Η Μαρία Σπυράκη (όπως προηγουμένως και η Σοφία Βούλτεψη) αποτελούν το ισχυρότερο επιχείρημα υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ.
Για να διορθωθεί η ζημιά που κάνει μια οποιαδήποτε υστερική δήλωση κάποιας από τις δυο, χρειάζονται μιάμιση δήλωση Στρατούλη ή καμιά δεκαριά δημοσιεύματα για ασυναρτησίες εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ σε τηλεοπτικές συζητήσεις.



16. Η υποψήφια του Ποταμιού που δηλώνει Πολεμίστρια του Φωτός.
Μια άλλη εκδοχή για την αντιμετώπιση της «φωτοφοβίας».



17. Είμαστε σίγουροι ότι όταν ο Σαμαράς έκανε τη δήλωση περί σεξ -εν μέσω μονολόγου για την επιχειρηματικότητα- δεν είχε στο μυαλό του τα παιδιά της Energa και της Hellas Power;
Στο κάτω-κάτω, αυτοί συνδύασαν τη (γαλάζια) επιχειρηματικότητα με το (Μύκοοοονοοος) σεξ. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου